Gå til innhold

Hvitløk mot sopp i underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste her i forumet tidligere at noen anbefalte hvitløk mot sopp i underlivet. Vel ...som lest..så prøvd :sjenert: Har satt en hvitløksbåt inn i skjeden på kvelden flere ganger, denne har da kommet ut av seg selv neste morgen - de siste dagene har jeg vært uggen i magen - skikkelig oppblåst . Når jeg kjenner inni kjeden , kjenner jeg at det ligger akkurat som skallet fra hvitløken laangt oppi der. Men jeg får det ikke ut!!

Noen tips?? Kan dette være skadelig - f.eks forårsake infeksjon??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må skrelle hvitløksfeddet før du fører det inn i skjeden.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Oisann. Hvitløk skal i utgangspunktet være nær umulig å få en infeksjon av, men skallet? Neimen om jeg vet. Men jeg kan ikke se for meg hvordan noe kan vandre opp i tarmsystemet slik. Sær utflod hadde vært mer naturlig om noe hadde gått galt.

Er det lenge til du får mens? Det vil sannsynligvis skylle det ut.

(Til senere? Skrell, og tre en tråd gjennom (nål og sytråd). Hvitløks"tamopong" ;) )

Skrevet

Skallet må av :gjeiper:

Kanskje du kan skaffe deg en stor sprøyte (eller hva det heter, ikke nåla) eller en øreballong og skylle med vann til den kommer ut? Det gjør sikkert susen!

AnonymBruker
Skrevet

Leste her i forumet tidligere at noen anbefalte hvitløk mot sopp i underlivet. Vel ...som lest..så prøvd :sjenert: Har satt en hvitløksbåt inn i skjeden på kvelden flere ganger, denne har da kommet ut av seg selv neste morgen - de siste dagene har jeg vært uggen i magen - skikkelig oppblåst . Når jeg kjenner inni kjeden , kjenner jeg at det ligger akkurat som skallet fra hvitløken laangt oppi der. Men jeg får det ikke ut!!

Noen tips?? Kan dette være skadelig - f.eks forårsake infeksjon??

Haha, unnskyld at jeg ler. Men hva i huleste er det folk tenker med? :balltre:

Av alle kjerringråd jeg har hørt tar vel dette kaka.

• Liker 2
Skrevet

Prøve med en grundig skylling? Om du ikke får det ut; dra til legen!

Skrevet

Det funka for meg :takke:

Skrevet (endret)

Hvitløk skal være en naturlig antibiotika eller noe sånt mener jeg å ha lest her inne, så kjerringrådet i seg selv er jo vel og bra, men jeg må beklageligvis innrømme at jeg fniste bittelittegranne TS.

Unnskyld.

edit: antibiotisk, antifungalt og antiviralt er faktisk hvitløkens egenskaper - takker Chikako :)

Endret av Wombat
AnonymBruker
Skrevet

Det funka for meg :takke:

Ja, det er sikkert hvitløken som gjorde at du ble kvitt underlivssoppen og ikke andre faktorer. :roll:

Hvor, og hvem, har anbefalt dette som en metode for å bli kvitt underlivssopp?

Skrevet

Hvitløk skal være en naturlig antibiotika eller noe sånt mener jeg å ha lest her inne, så kjerringrådet i seg selv er jo vel og bra, men jeg må beklageligvis innrømme at jeg fniste bittelittegranne TS.

Unnskyld.

antibiotisk, antifungalt og antiviralt faktisk :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld.

Ja hvitløk fungerer mot f.eks forskjølelse og annet, når man tar den innvendig. Kanskje det er det TS har misforstått... innvendig menes I MATEN ikke i diverse kroppslige hull. :eeeh:

Skrevet

Ja, det er sikkert hvitløken som gjorde at du ble kvitt underlivssoppen og ikke andre faktorer. :roll:

Hvor, og hvem, har anbefalt dette som en metode for å bli kvitt underlivssopp?

Ja, det var det og ikke "andre faktorer". Jeg fikk sopp, og hadde tenkt å kjøpe Canesten så snart stipendet kom, men det klødde jo som et helvete og jeg tenkte at det ikke kunne skade å bruke hvitløk. Det var faktisk en kompis av meg som er gynekolog som anbefalte det. Det hender de anbefaler gravide hvitløk mot sopp fordi det er skånsomt og ufarlig.

• Liker 2
Skrevet

Hvitløksfedd opp i musa? :overrasket:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvitløk fungerer mot f.eks forskjølelse og annet, når man tar den innvendig. Kanskje det er det TS har misforstått... innvendig menes I MATEN ikke i diverse kroppslige hull. :eeeh:

...og glemte å legge til at jeg enda ikke har lest noen seriøs forskning som viser til at hvitløk hjelper mot underlivssopp.

Skrevet

herrigud der fikk jeg rare bilder i hodet. :balltre:

Kom deg til lege og få riktig medisin til soppen din.

Skrevet

...og glemte å legge til at jeg enda ikke har lest noen seriøs forskning som viser til at hvitløk hjelper mot underlivssopp.

Hvitløk dreper sopp, blant annet candida albicans, så hvorfor skal den ikke gjøre det i skjeden?

Gjest Reproductivist
Skrevet

Bare å bruke en douche vel? Eller annen væskekilde.

Bruk hvitløkspulver neste gang.

Skrevet

Hvitløksfedd opp i musa? :overrasket:

Skal love deg at jeg var skeptisk, men ikke så skeptisk at jeg ikke tok sjansen. Fikk jo ikke sove om nettene fordi det klødde så fælt. Ikke bare lindret hvitløken kløen med det samme, men jeg fant ikke spor av sopp etter tre dager.

AnonymBruker
Skrevet

TS her...

Hehehe ler igrunnen godt selv også :skratte:

Tenkte jo på faren for at feddet ble sittende fast var tilstede...men som noen sier over her - er man desperat av kløe, så er man desperat. Ingenting skal være uprøvd da. Og faktisk så hjalp det veldig med en gang. Brukte 3 netter på rad og borte var soppen (i allefall symptomene) men så kom kløen tilbake etter noen uker og da prøvde jeg igjen... Har selvsagt tatt av skallet, men vet jo ikke sikkert om det er skall som ligger igjen, men det kjennes i allfall sånn ut...Kanskje jeg ikke var nøye nok med å fjerne alt skallet?? Vet ikke.

Nærmer seg mens nå, kanskje jeg skal vente å se om det kommer ut da? Tror dere magetrøbbelet mitt kan ha sammenheng med det som ligger igjen i skjeden? Eller er det bare tilfeldig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...