missLynch Skrevet 4. mai 2011 #81 Skrevet 4. mai 2011 Er dette et tulleinnlegg? Det kan ikke være mulig å tenke som du gjør, TS.
Dark Star Skrevet 4. mai 2011 #82 Skrevet 4. mai 2011 Dessuten har sikkert ekspeditrisen familie og venner som støtter henne, jeg er da ingen mor Teresa heller.. Hennes sykdom er ikke mitt ansvar - jeg skal shoppe og hygge meg i butikken.. Du, altså,- nå har jeg med flere prøvd å forsvare deg litt gjennom tråden, vær nå grei og ikke si at det er nytteløst. Prøv å vær litt dypere, litt medfølende og vis at du ikke er helt blond og grunn. 8
Fluffe Skrevet 4. mai 2011 #83 Skrevet 4. mai 2011 Dessuten har sikkert ekspeditrisen familie og venner som støtter henne, jeg er da ingen mor Teresa heller.. Hennes sykdom er ikke mitt ansvar - jeg skal shoppe og hygge meg i butikken.. Medmennskelighet er ikke helt din greie ser jeg. 2
Gjest Glad i reiser Skrevet 4. mai 2011 #84 Skrevet 4. mai 2011 Dessuten har sikkert ekspeditrisen familie og venner som støtter henne, jeg er da ingen mor Teresa heller.. Hennes sykdom er ikke mitt ansvar - jeg skal shoppe og hygge meg i butikken.. Det er ingen som har ment at du skal ta ansvar for hennes sykdom og støtte henne som om det var familie. Men det er å forvente at et medmenneske viser litt medmennesklighet og viser sympati ovenfor andre som ikke har det like bra som oss selv. Prøv å tenk at shoppingen din kanskje kan hjelpe denne dama. Kanskje det at folk kommer igjen og igjen til tross for at hun er syk gir henne en følelse av å bli anerkjent på like linje med et friskt menneske?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #85 Skrevet 4. mai 2011 Dessuten har sikkert ekspeditrisen familie og venner som støtter henne, jeg er da ingen mor Teresa heller.. Hennes sykdom er ikke mitt ansvar - jeg skal shoppe og hygge meg i butikken.. Jeg er enig i at man er i butikken som kunde, ikke som noe annet, men hva er det egentlig du vil fram til? Hva mener du er løsningen på problemet ditt? At ekspedritrisen skulle vært sykmeldt og ikke hatt mulighet til å delta i arbeidslivet mens hun er syk (hun får garantert ikke noen annen jobb mens hun er i behandling for en antagelig alvorlig sykdom)? Eller ønsker du bare å finne ut mer om følelsene dine og om du får aksept eller fordømmelse for å føle som du gjør? Om du bare ikke orker å gå i denne butikken når den syke ansatte er der, mener jeg at det får være helt opp til deg.
Gjest *smak* Skrevet 4. mai 2011 #87 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Du, altså,- nå har jeg med flere prøvd å forsvare deg litt gjennom tråden, vær nå grei og ikke si at det er nytteløst. Prøv å vær litt dypere, litt medfølende og vis at du ikke er helt blond og grunn. Synes det var en klok betraktning jeg gjorde og jeg skylder deg ingenting... Endret 4. mai 2011 av *smak*
Gjest *smak* Skrevet 4. mai 2011 #88 Skrevet 4. mai 2011 Medmennskelighet er ikke helt din greie ser jeg. Jeg er meg og det får du godta...
Gjest Glad i reiser Skrevet 4. mai 2011 #89 Skrevet 4. mai 2011 Synes det var en klok betraktning jeg gjorde og jeg skylder deg ingenting... Ja du verden så klokt! Hva mener du løsningen bør være, siden du åpenbart vil fortsette å shoppe der, men uten å måtte se henne. Hvordan hadde du følt det hvis situasjonene var omvendt? Du viser overhodet ingen empati.
Fluffe Skrevet 4. mai 2011 #90 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er meg og det får du godta... Hvorfor skal jeg være medmenneskelig ovenfor deg når du ikke kan være det ovenfor andre? Takk og pris finnes det mennesker som ikke tenker som deg.
MarianneE Skrevet 4. mai 2011 #91 Skrevet 4. mai 2011 Uff, jeg vet ikke om jeg synes dette er mest trist eller idiotisk lesing. Tror jaggu jeg heller mot det siste gitt... 1
Gjest *smak* Skrevet 4. mai 2011 #92 Skrevet 4. mai 2011 Ja du verden så klokt! Hva mener du løsningen bør være, siden du åpenbart vil fortsette å shoppe der, men uten å måtte se henne. Hvordan hadde du følt det hvis situasjonene var omvendt? Du viser overhodet ingen empati. Jeg er hyggelig mot henne når jeg besøker butikken.. Men sykdommen legger en demper for meg når jeg skal kose meg og shoppe, rett og slett fordi jeg ikke klarer være likegyldig til det... Det er en ærlig sak...
MarianneE Skrevet 4. mai 2011 #93 Skrevet 4. mai 2011 klart det er en ærlig sak! Du fremstiller deg selv bare så utrolig lite sympatisk... 2
Gjest *smak* Skrevet 4. mai 2011 #94 Skrevet 4. mai 2011 klart det er en ærlig sak! Du fremstiller deg selv bare så utrolig lite sympatisk... Jeg vet hvem jeg er så får du tro hva du vil om meg..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #95 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er hyggelig mot henne når jeg besøker butikken.. Men sykdommen legger en demper for meg når jeg skal kose meg og shoppe, rett og slett fordi jeg ikke klarer være likegyldig til det... Det er en ærlig sak... Men igjen da, hva er egentlig løsningen på dette? Det er greit å føle at det er trist eller ubehagelig, da en av mine nærmeste var dødelig syk, var jeg alltid helt tappet for energi etter å ha vært på besøk, men det var også givende og hyggelig å se vedkommende. Og om du unngår å handle der på grunn av dette, mener jeg oppriktig at det bare er din sak. Men det virker, slik du formulerer deg, som du nesten er "snurt" over at hun er på jobb og gjør det ubehagelig for deg å shoppe i yndlingsbutikken. Og det blir sært. 2
Dark Star Skrevet 4. mai 2011 #96 Skrevet 4. mai 2011 Synes det var en klok betraktning jeg gjorde og jeg skylder deg ingenting... Nei, jøss og bevarrs. Hold frem som du stevner, du 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #97 Skrevet 4. mai 2011 Jeg vet hvem jeg er så får du tro hva du vil om meg.. Sikker? Er jeg kald og ufølsom?? Eller er jeg en positiv egoist?? 3
Gjest Hikken Skrevet 4. mai 2011 #98 Skrevet 4. mai 2011 Jeg håper du en dag blir skikkelig syk så du kan være i hennes sko. 1
Gjest *smak* Skrevet 4. mai 2011 #99 Skrevet 4. mai 2011 Jeg håper du en dag blir skikkelig syk så du kan være i hennes sko. Jeg ønsker ikke det samme for deg... 2
Gjest Katee Skrevet 4. mai 2011 #100 Skrevet 4. mai 2011 Hva ser du på som en løsning da, TS? Hva syns du vi som er syke skal gjøre? Skal vi sykemelde oss og leve på dine skattepenger, eller kan vi få lov til å oppleve en mestringsfølelse, få en god dag med kolleger som trør til når det trengs og jobbe for å kunne ha noe annet å tenke på? Jeg er ikke dødssyk, men har dager der jeg ikke kan jobbe - da holder jeg meg hjemme fordi jeg syns kundene fortjener den gode servicen de er vant til. Du, og andre mennesker som tenker som deg, er en av de grunnene til at jeg av og til føler meg utilpass og umotivert for å jobbe (fordi jeg faktisk er syk, men noen mener jeg ikke har rett til å føle meg syk når jeg er på jobb). Når jeg er på jobb, ønsker jeg å yte 100 prosent, men jeg er bare et menneske og jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke alltid strekker til - jeg vil påstå at de som er friske ikke alltid klarer det heller... Å unngå det som er ubehagelig her i livet er en vanskelig og bortimot umulig oppgave. Lykke til videre med å late som at du er i en perfekt verden - pass på at den boblen du lever i ikke plutselig sprekker... 2
Fremhevede innlegg