Gå til innhold

Ekspeditrise som er syk

Fremhevede innlegg

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg har en favoritt butikk over alle butikker som jeg elsker å shoppe i, de har alt hva jeg ønsker meg der og mer til!! Så for meg som liker å shoppe, har det vært et høydepunkt å shoppe der... Men... nå er det kommet ei ekspiditrise som nok er syk fordi det ser ut som hun har parykk og så er hun gått fra overvektig til syltynn... Det jeg vil frem til er at det ikke er så morro å gå i den butikken lenger pga. jeg blir minnet om sykdom hver gang jeg går dit (hun er alltid der når jeg kommer). Er jeg kald og ufølsom?? Eller er jeg en positiv egoist??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må da få lov til å jobbe hun og. Hvis hun lider av alvorlig sykdom, men er i stand til å jobbe er jo det kjempeflott. Du kan heller la være å gå der hvis det er så forferdelig å se på.

• Liker 18
Skrevet

Det får være opp til deg hva du føler angående det, bare du holder det for deg selv. At hun velger å holde seg i arbeid fremfor å kreve uføretryg, er kjempebra synes jeg! :)

• Liker 21
Gjest *smak*
Skrevet

Jammen vil man bli minnet på alvorlig sykdom når man skal shoppe... Jeg vil gjerne ha en positiv opplevelse når jeg shopper... Kunne jo la være å handle der... men det finnes ikke mange av den typen butikk der jeg bor...

Skrevet

Kan du ikke prøve å snu det til noe positivt da? Selv med alvorlig sykdom kan man ha en jobb og et fungerende liv - det er vel ikke like ille å bli "minnet på"?

• Liker 10
Gjest Linda sofie
Skrevet

Det får være opp til deg hva du føler angående det, bare du holder det for deg selv. At hun velger å holde seg i arbeid fremfor å kreve uføretryg, er kjempebra synes jeg! :)

Enig. Det synes jeg å er kjempe bra :)

Skrevet

Så alle som er synlig syke bør holde seg hjemme, for at du ikke skal bli minnet på at det finnes ubehagelige ting i verden?

• Liker 14
Gjest Fikira
Skrevet

Åherregudogjesusdukandaumuligværeseriøs!

Blir helt oppgitt, JA, du er kald og ufølsom! Jeg hadde heller vært stolt av at butikken har ansatte som er villig til å gi alt selv om de er såpass syke.

*smak* er usmakelig...

• Liker 15
Skrevet

Skal de da si til henne at hun ikke kan jobbe der pga det kan være at noen kunder ikke synes det er morro å gå i den butikken lenger pga de kan bli minnet om en sykdom og synes det er ubehagelig?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjerne ha en positiv opplevelse når jeg shopper...

Og ærlig talt - shopping er en luksus. Jeg klarer ikke skrape opp mye sympati over at du får shoppingen din "ødelagt" av at noen som er alvorlig syke faktisk har bein nok i nesa til å ikke bare gå på jobb, men en jobb hvor hun må møte andre hele tiden. Det står det faen meg respekt av.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
:balltre: våkn opp!!!
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om denne jenta er syk, syns jeg både hun som arbeidstaker skal få berøm for at hun klarer/orker å jobbe, og butikken som arbeidsgiver for at de gir henne en sjanse.

Hvis du har så store problemer med det, syns jeg du skal slutte å handle i den butikken. De går neppe konkurs fordi en shoppeglad person tar businessen sin et annet sted.

Gjest norah
Skrevet

Hvis det ser ut som om hun har parykk - så kan det hende hun har det. Kanskje hun har mistet håret av cellegift?

Men for all del, det viktigste er jo at du får en fantastisk shoppeopplevelse. Andres livskvalitet er jo underordnet.

• Liker 7
Skrevet

Problemet her er holdningen din, ikke henne. Så siden problemet er ditt, fiks det.

• Liker 9
Gjest *smak*
Skrevet

Dere skal være litt forsiktig med å dømme meg... Kanskje jeg lever meg for mye inn i hennes skjebne? Det er fint at folk vil jobbe fremfor å uføretrygde seg selv.. Men når jeg ba om et plagg så sa hun at hun var litt sliten og orket nesten ikke hente det til meg...

• Liker 1
Skrevet

Jammen vil man bli minnet på alvorlig sykdom når man skal shoppe... Jeg vil gjerne ha en positiv opplevelse når jeg shopper... Kunne jo la være å handle der... men det finnes ikke mange av den typen butikk der jeg bor...

Nei, selvfølgelig vil man ikke bli minnet på alvorlig sykdom når man skal shoppe. Jeg vil helst aldri bli minnet på det, jeg. Aller helst vil jeg leve i en verden der det kun er solskinn og regnbuer, jeg vil at all krig skal ende, alle barn skal få mat, alle mennesker skal være friske og jeg vil spise sjokolade uten å bli feit. Dessverre fungerer ikke verden sånn, så vi må alle jekke litt på kravene.

• Liker 5
Skrevet

Dere skal være litt forsiktig med å dømme meg... Kanskje jeg lever meg for mye inn i hennes skjebne? Det er fint at folk vil jobbe fremfor å uføretrygde seg selv.. Men når jeg ba om et plagg så sa hun at hun var litt sliten og orket nesten ikke hente det til meg...

Det var ikke dette problemet du presenterte i hovedinnlegget, der klaget du over å bli minnet om sykdom. At hun yter middelmådig service er et helt annet problem, men hva vil det egentlig si å "nesten" ikke orke å hente? Måtte du mase? Brukte hun lang tid? Eller bare så hun sliten ut også legger du til at hun "nesten ikke orket å hente" sånn at folk skal komme over på din side?

• Liker 9
Skrevet

Jeg dømmer deg ikke. Jeg påpekte bare at problemet (holdningen) lå hos deg, og den kan du gjøre noe med.

Gjest *smak*
Skrevet

Jammen hvis jeg var ufølsom, hadde jeg ikke da vært likegyldig til andres sykdommer... Knapt lagt merke til det??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Langt i fra kald og ufølsom. Jeg er helt enig, det hadde satte en demper på handle opplevelsen min. Men jeg hadde aldri turd å innrømme det ovenfor noen. Ingen tips eller råd å komme med ang situasjonen. Eneste er jo å håpe hun slutter, men det er jo ekstra kaldt :P

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...