Gjesten Skrevet 3. mai 2011 #21 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Jammen hvis jeg var ufølsom, hadde jeg ikke da vært likegyldig til andres sykdommer... Knapt lagt merke til det?? Du er kanskje ikke likegyldig til hennes sykdom, men du gir inntrykk av å ønske at hun skal si opp jobben sin/få sparken, sånn at du skal slippe å se henne når du shopper Endret 3. mai 2011 av Gjesten 2
chikako Skrevet 3. mai 2011 #22 Skrevet 3. mai 2011 Hva slags reaksjon vil du få av oss egentlig? Vil du at vi skal rope i kor at ingen som er syke bør jobbe i serviceyker eller i yrker der de kan bli observert? Ta deg sammen, jente. 3
Gjest *smak* Skrevet 3. mai 2011 #23 Skrevet 3. mai 2011 Jeg har da ikke ønske om at hun skal si opp pga. meg... Jeg ville bare lufte at jeg synes det er litt ubehagelig å handle der nå... og høre hva dere synes... Nå vet jeg at det er egoistisk å tenke sånn... så da så...
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #24 Skrevet 3. mai 2011 At det er egoistisk er en underdrivelse. Jeg er sjokkert over at noen kan tenke sånn! Har du lest ditt eget innlegg? Du føler ubehag når du er der å shopper fordi den ansatte er synlig syk! Du burde virkelig gjøre noe med holdningene dine! Jeg håper du er veldig ung, for da kan jeg til en viss grad "unnskylde" meningene dine. For de vet ofte ikke bedre. 1
Gjest *smak* Skrevet 3. mai 2011 #25 Skrevet 3. mai 2011 At det er egoistisk er en underdrivelse. Jeg er sjokkert over at noen kan tenke sånn! Har du lest ditt eget innlegg? Du føler ubehag når du er der å shopper fordi den ansatte er synlig syk! Du burde virkelig gjøre noe med holdningene dine! Jeg håper du er veldig ung, for da kan jeg til en viss grad "unnskylde" meningene dine. For de vet ofte ikke bedre. Nei jeg er ikke særlig ung heller...
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #26 Skrevet 3. mai 2011 Er denne ekspeditrisen trist, lei, sur, svak, negativ eller annet som tilsier at hun skaper dårlig stemning i butikken? Dersom det viste seg at hun led av en sykdom som gjorde at hun mistet håret, men som ikke var noen farlig sykdom, ville det vært bedre? Siden du ikke aner hva som faktisk feiler henne, så synes jeg det er litt rart at en mulig alvorlig syk ekspeditrise skal ødelegge shoppingen, dersom da ikke denne ekspeditrisen faktisk oppfører seg galt.
The Kitten Skrevet 3. mai 2011 #27 Skrevet 3. mai 2011 Nei jeg er ikke særlig ung heller... Da finnes det dessverre ingen unnskyldning. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #29 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Jeg har da ikke ønske om at hun skal si opp pga. meg... Jeg ville bare lufte at jeg synes det er litt ubehagelig å handle der nå... og høre hva dere synes... Nå vet jeg at det er egoistisk å tenke sånn... så da så... Ikke meningen at du skal tro det i det hele tatt. Om det ikke hadde vært en synlig syk jente som strever med å holde livet på plass. Men en stor, hårete, svett, dekket i tattoos og piercings, skummel mann som stod i kassen og gjorde deg utilpass ? Er pokker meg lov å føle det da, men ikke av en en jente som står og ser syk ut ? Innlegget er ryddet for krenkelser. Phaedra,mod Endret 4. mai 2011 av Phaedra
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #30 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Ikke meningen at du skal tro det i det hele tatt. Om det ikke hadde vært en synlig syk jente som strever med å holde livet på plass. Men en stor, hårete, svett, dekket i tattoos og piercings, skummel mann som stod i kassen og gjorde deg utilpass ? Er pokker meg lov å føle det da, men ikke av en en jente som står og ser syk ut ? For å kommentere eksempelet ditt om en "..hårete, svett.." så er jo dette noe helt annet. TS beskriver en person som hun syns SER syk ut, ikke noe som har med hygiene å gjøre. Jeg vil påstå at ditt eksempel beskriver et mindre hygienisk tilfelle. Mener ikke at alle kan noe for at de svetter, men jeg snakker nå kun spesifikt om ordlyden jeg mener du har. Hvorfor mener du at det er idioti av oss som mener at TS kan handle i en annen butikk om hun føler seg utilpass med den som står i kassen? Her har vi snakket om et menneske som er sykt og velger (og er tøff nok) til å gå på jobb hver dag og møte mennesker, ikke om hvilke situasjoner hvor det skal være ok å reagere på den som står i kassen. Men uansett mener jeg TS har gitt for lite info om hvorfor hun mener denne jenta er syk. Er hun syk fordi TS mener hun ser sliten ut og bruker parykk, eller ligger noe mer bak? Men da vet jeg at jeg ikke skal søke på jobb i et serviceyrke hvor jeg møter folk hver dag. Jeg kan nemlig se ganske så trøtt, sliten og syk ut, og jeg vil jo ikke gi kundene en dårlig opplevelse... Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod Endret 4. mai 2011 av Phaedra 1
Genesis Skrevet 3. mai 2011 #31 Skrevet 3. mai 2011 Synes TS har fått lit vel mye med pes, selvom jeg skjønner kritikken! Det jeg egentlig ikke skjønner er hvorfor det er nødvendig å starte en tråd om dette! Føler du deg utilpass unngår du butikken, selvom jeg ikke helt skjønner hvorfor. Når jeg ser en syk eller stakkarslig person, minner det meg bare på hvor få problemer jeg egentlig har, og hvor heldig jeg er i forhold til mange andre. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #32 Skrevet 3. mai 2011 For å kommentere eksempelet ditt om en "..hårete, svett.." så er jo dette noe helt annet. TS beskriver en person som hun syns SER syk ut, ikke noe som har med hygiene å gjøre. Jeg vil påstå at ditt eksempel beskriver et mindre hygienisk tilfelle. Mener ikke at alle kan noe for at de svetter, men jeg snakker nå kun spesifikt om ordlyden jeg mener du har. Hvorfor mener du at det er idioti av oss som mener at TS kan handle i en annen butikk om hun føler seg utilpass med den som står i kassen? Her har vi snakket om et menneske som er sykt og velger (og er tøff nok) til å gå på jobb hver dag og møte mennesker, ikke om hvilke situasjoner hvor det skal være ok å reagere på den som står i kassen. Men uansett mener jeg TS har gitt for lite info om hvorfor hun mener denne jenta er syk. Er hun syk fordi TS mener hun ser sliten ut og bruker parykk, eller ligger noe mer bak? Men da vet jeg at jeg ikke skal søke på jobb i et serviceyrke hvor jeg møter folk hver dag. Jeg kan nemlig se ganske så trøtt, sliten og syk ut, og jeg vil jo ikke gi kundene en dårlig opplevelse... Jeg ser forskjellen på å kunne gjøre noe med hvordan man tar seg ut og å ikke kunne gjøre det. Det er vel og bra at hun syke jenten har fått seg jobb, men syntes heller ikke hun hører hjemme i type service yrke hvor hun møter kunder hver dag. Saken er at uannsett hvor uforskammet det er så vil folk syntes det er ubehagelig, og til gjengjeld som dere sier at TS burde, unngå butikken. Bad for business. Det eneste jeg ser er at TS syntes det er ubehagelig, hun ønsker ikke jenten noe vondt, eller at hun skal slutte. Bare lurer på hvordan andre tenker når de møter slikt og. Og jeg kan helt ærlig si at det er flott at x-narkiser som ser trøtt og sliten ut, dårlig med tenner i kjeften osv får en jobb, men jeg blir ikke over begeistret av å handle hos dem. Overfladisk, men sant. Svette biker mannen jeg beskrev først var et dårlig eksempel, skulle tenkt den igjennom litt bedre. Svette biker mann kan ta ut piercinger, dusje, barbere seg og dekke tattiser.
Gjest Hikken Skrevet 3. mai 2011 #34 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Får håpe hun dør da, så hun ikke forsetter å ødelegge shoppingen din. KAnskje den jobben er det eneste lyspunktet hun har i hverdagen om hun er alvorlig syk. Endret 3. mai 2011 av Hikken
Gjest Delphina Skrevet 3. mai 2011 #35 Skrevet 3. mai 2011 Du ønsker at folk ikke skal dømme deg for noe du har skrevet, men du dømmer et annet menneske fordi hun SER syk ut. Synes du det er rettferdig mot henne? Har du spurt henne hva det er hun sliter med? For all del, kanskje hun har gått ned i vekt for behagelighetens skyld og kanskje hun har barbert av alt håret for å støtte en venninne. Det finnes alternativer annet enn sykdom. 2
kaprifolen Skrevet 3. mai 2011 #36 Skrevet 3. mai 2011 (endret) At du i det hele tatt tenker tanken om å lufte det på denne måten, synes jeg er drøyt. Men lar tvilen komme deg tilgode med at du bare formulerte deg litt kleint... At du blir trist og bekymret av å møte henne, og spør om det er unormalt å da styre unna butikken når du er ute for å kose deg, hadde vært en mer sympatisk ordstilling... Endret 3. mai 2011 av kaprifolen 1
Gjest Glad i reiser Skrevet 3. mai 2011 #37 Skrevet 3. mai 2011 Jammen hvis jeg var ufølsom, hadde jeg ikke da vært likegyldig til andres sykdommer... Knapt lagt merke til det?? Jeg syns du er ufølsom, fordi du føler ubehag pga hennes sykdom siden du ikke får en fin shopping-opplevelse. Hadde du vært følsom så hadde du hatt sympati for henne og vært imponert over at hun fortsatt jobber. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #38 Skrevet 3. mai 2011 Jeg har en favoritt butikk over alle butikker som jeg elsker å shoppe i, de har alt hva jeg ønsker meg der og mer til!! Så for meg som liker å shoppe, har det vært et høydepunkt å shoppe der... Men... nå er det kommet ei ekspiditrise som nok er syk fordi det ser ut som hun har parykk og så er hun gått fra overvektig til syltynn... Det jeg vil frem til er at det ikke er så morro å gå i den butikken lenger pga. jeg blir minnet om sykdom hver gang jeg går dit (hun er alltid der når jeg kommer). Er jeg kald og ufølsom?? Eller er jeg en positiv egoist?? Ja, jeg synes det er overfladisk og egoistisk.
Hvitdrøm Skrevet 3. mai 2011 #39 Skrevet 3. mai 2011 Jeg har en favoritt butikk over alle butikker som jeg elsker å shoppe i, de har alt hva jeg ønsker meg der og mer til!! Så for meg som liker å shoppe, har det vært et høydepunkt å shoppe der... Men... nå er det kommet ei ekspiditrise som nok er syk fordi det ser ut som hun har parykk og så er hun gått fra overvektig til syltynn... Det jeg vil frem til er at det ikke er så morro å gå i den butikken lenger pga. jeg blir minnet om sykdom hver gang jeg går dit (hun er alltid der når jeg kommer). Er jeg kald og ufølsom?? Eller er jeg en positiv egoist?? Sett fra et objektivt synspunkt er det slik at sunne, vakre mennesker er mer behagelige å omgås enn syke og mindre vakre. Derfor synes jeg det er utrolig flott av butikken å ansette henne. I stedet for å tenke på at hun er syk, kan du jo prøve å tenke at hverdagen hennes blir bedre av å være på jobb? Hvis du synes det er så vanskelig å se på henne, kan du jo hilse raskt, og kikke/kjøpe det du vil ha? Om du ikke klarer å se henne når du kommer inn, og evt. når du betaler, vil jeg si at du har et problem.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #40 Skrevet 3. mai 2011 Legen min er alvorlig syk, men jeg ønsker h*n kommer tilbake på jobb og bryr meg ikke om h*n bruker parykk eller ser litt sliten ut bare sykdommen blir overvunnet og h*n blir frisk igjen. Men leger er kanskje en yrkesgruppe som også må se litt frisk ut før de er i full jobb og må forholde seg til pasienter med problemer av mer eller mindre alvorlig grad.
Fremhevede innlegg