Gå til innhold

Høres dette ut som et greit bryllup? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Imsdal
Skrevet

Jeg og min kjære planlegger bryllup, og vurderer ulike alternativer. Ingen av oss liker å være i fokus, og vi har heller ikke lyst (eller råd) til å be gud og hvermann. Vi tenker å be våre foreldre, besteforeldre, søsken m/familier og noen få venner, som blir ca. 25-30 personer.

For å gjøre det mer naturlig å be så få, har vi tenkt at vi kan reise bort. Ikke langt, men muligens til Oslo.

Så her er tanken:

Vielse på Tinghuset i Oslo, gjerne litt ut på dagen.

Kanskje Champis og jordbær et sted, kanskje på en koselig restaurant?

Middag på en resturant hvor vi kan sitte litt skjærmet - Finnes det? Hvor vi kan å servert middag, dessert og kake? Og som vi kan sitte litt utover kvelden.

Og når man har et så lite bryllup, da "trenger" man vel ikke utdrikningslag? Av de som kommer i bryllupet er det 4-5 jenter og gutter som er aktuelle..

Kom gjerne med ideer og tanker her! Da blir jeg veldig glad! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg høres ut som et fint bryllup. Vi skal også ha bryllup nå i sommer og skal ha 26 gjester. Vi har valgt å ha vielse og selskap på Losby gods, dog noe dyrt!

Vet mange restauranter har rom hvor man kan sitte litt skjermet. Det er bare å spørre. Hvor mye tenkte dere legge i selskapet ute på restaurant?

Utdrikningslag syns jeg nå det er koselig å ha uansett.. Det er jo koselig å bli gjort litt stas på (?) :) det er jo uansett noe forloveren skal ordne med.. og det er mye koselig man kan gjøre sammens med de få som evt. da blir bedt i utdrikningslaget!!

AnonymBruker
Skrevet

Synes noe slikt høres veldig koselig ut. Vi gjorde noe lignende da min søster giftet seg:

Vi var ca 10 stk i det bryllupet, altså litt færre enn dere.

Vielse på tinghuset, midt på dagen ca. Etter dette, gikk vi hjem til noen i familien som bodde i nærheten, og hadde sjampanje og bryllupskake og frukt der. Etter noen timer der hjemme, gikk vi ned i sentrum igjen til en restaurant der vi hadde en liten avdeling for oss selv. Der spiste vi 5 retter med like mange sorter vin, og det var helt uforglemmelig, og veldig koselig og intimt.

Dette er et av de beste bryllupene jeg har vært i (og når vi er så få folk og alle kjenner alle, blir det veldig intimt og hyggelig).

Det fungerte veldig bra å ha det sjampanje-og-kake-intermezzoet mellom vielsen og middagen. Kjenner dere noen i Oslo med en stor leilighet? Eller er det sommerlig og fint, kan dere ha sjampanje og jordbær i en park? Tenk å kjenne noen med stor veranda/takterrasse midt i Oslo, det må være drømmen....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo vurdere ekebergrestauranten, der er det veldig hyggelig :)

• Liker 1
Gjest Imsdal
Skrevet

Det syns jeg høres ut som et fint bryllup. Vi skal også ha bryllup nå i sommer og skal ha 26 gjester. Vi har valgt å ha vielse og selskap på Losby gods, dog noe dyrt!

Vet mange restauranter har rom hvor man kan sitte litt skjermet. Det er bare å spørre. Hvor mye tenkte dere legge i selskapet ute på restaurant?

Utdrikningslag syns jeg nå det er koselig å ha uansett.. Det er jo koselig å bli gjort litt stas på (?) :) det er jo uansett noe forloveren skal ordne med.. og det er mye koselig man kan gjøre sammens med de få som evt. da blir bedt i utdrikningslaget!!

Losby Gods ja, det må googles :) Vi har ikke satt opp et budsjett enda, vi bare sjekker ut mulighetene vi har. Finner vi en ide vi virkelig tenner på, er det ikke umulig at vi legger litt penger i det.

Du sier noe der angående utdrikningslag. Hun jeg har tenkt å spørre om å være forlover har to små barn, så jeg er litt redd for å være til bry om du skjønner :) Har selv vært forlover, dog med mange deltakere, og det krevde en del forberedelser.

Skrevet (endret)

Det er denne typen bryllup jeg drømmer om, hvis jeg noen gang skal gifte meg. Bare at jeg ville hatt litt færre gjester. :)

Endret av Iah
  • Liker 1
Gjest Imsdal
Skrevet

Synes noe slikt høres veldig koselig ut. Vi gjorde noe lignende da min søster giftet seg:

Vi var ca 10 stk i det bryllupet, altså litt færre enn dere.

Vielse på tinghuset, midt på dagen ca. Etter dette, gikk vi hjem til noen i familien som bodde i nærheten, og hadde sjampanje og bryllupskake og frukt der. Etter noen timer der hjemme, gikk vi ned i sentrum igjen til en restaurant der vi hadde en liten avdeling for oss selv. Der spiste vi 5 retter med like mange sorter vin, og det var helt uforglemmelig, og veldig koselig og intimt.

Dette er et av de beste bryllupene jeg har vært i (og når vi er så få folk og alle kjenner alle, blir det veldig intimt og hyggelig).

Det fungerte veldig bra å ha det sjampanje-og-kake-intermezzoet mellom vielsen og middagen. Kjenner dere noen i Oslo med en stor leilighet? Eller er det sommerlig og fint, kan dere ha sjampanje og jordbær i en park? Tenk å kjenne noen med stor veranda/takterrasse midt i Oslo, det må være drømmen....

Det hørtes veldig koselig ut! Siden familiene bor så spredt er litt av tanken at det skal bli koselig og intimt, så alle kan bli kjent med alle :)

Et av familiemedlemmene våre har hus utenfor Oslo, så kanskje det er et alternativ. Den ideen skal vi ta med oss videre :)

Gjest Imsdal
Skrevet

Det er denne typen bryllup jeg drømmer om, hvis jeg noen gang skal gifte meg. Bare at jeg ville hatt litt færre gjester. :)

Det er det vi egentlig vil og, men siden vi har noen søsken hver, som igjen har partnere baller det fort på seg :) Hadde håpet at vi kunne presse det ned til undr 20, menmen..

Skrevet

Høres koselig ut dette. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Imsdal
Skrevet

Kan jeg spørre hva det koster for 26 gjester, og hva som er inkludert da? Ser de har sånne bryllupspakker der. Og hvor skal dere vies?

Skrevet

Leie av lokale koster 2500,- kr.. Så har de jo ulike pakker man kan velge, alt ettersom hvor mange retter du vil ha, og hvor mye vin.. Vi har valgt den billigste pakka som er 1400,- pr person. Hva den inkluderer kan du jo se på nettsiden:) Brudekake er inkludert i prisen, og det er jo også kjekt:) Så kan man ha med egne kaker og snacks:)

Ellers kan man kjøpe bonger så gjestene kjøper seg noe å drikke etterpå, ellers kan man jo bare ha at de kjøper drikke selv (?). Brudeparet får gratis leie av rom ved å ha bryllupet der, må betale ekstra hvis man vil ha suite. Vi har valgt at gjestene selv betaler overnatting på godset dersom de ønsker det.

Vielsen skal vi ha på godset faktisk. Lokalet vi leier har stor balkong utenfor som vi tenker ha vielsen dersom været er fint. Hvis ikke blir det inne. Vigsler er fra Unitarforbundet som foretar både kristelig og borgelig vielse. Man trenger ikke bli medlem der for å bli viet.

Det koster jo litt ekstra å ha det her, men vi har valgt å be alle være der hele helgen(fredag-søndag) med oss, for å gjøre rammene rundt det hele litt mer koselig. Og det har alle takket ja til. Grilling på fredagen som gjestene selv betaler, og så er bryllupet på lørdagen. Leie av rom med frokost er 980,- for gjestene!

Jeg gleder meg=)

Gjest Imsdal
Skrevet

Leie av lokale koster 2500,- kr.. Så har de jo ulike pakker man kan velge, alt ettersom hvor mange retter du vil ha, og hvor mye vin.. Vi har valgt den billigste pakka som er 1400,- pr person. Hva den inkluderer kan du jo se på nettsiden:) Brudekake er inkludert i prisen, og det er jo også kjekt:) Så kan man ha med egne kaker og snacks:)

Ellers kan man kjøpe bonger så gjestene kjøper seg noe å drikke etterpå, ellers kan man jo bare ha at de kjøper drikke selv (?). Brudeparet får gratis leie av rom ved å ha bryllupet der, må betale ekstra hvis man vil ha suite. Vi har valgt at gjestene selv betaler overnatting på godset dersom de ønsker det.

Vielsen skal vi ha på godset faktisk. Lokalet vi leier har stor balkong utenfor som vi tenker ha vielsen dersom været er fint. Hvis ikke blir det inne. Vigsler er fra Unitarforbundet som foretar både kristelig og borgelig vielse. Man trenger ikke bli medlem der for å bli viet.

Det koster jo litt ekstra å ha det her, men vi har valgt å be alle være der hele helgen(fredag-søndag) med oss, for å gjøre rammene rundt det hele litt mer koselig. Og det har alle takket ja til. Grilling på fredagen som gjestene selv betaler, og så er bryllupet på lørdagen. Leie av rom med frokost er 980,- for gjestene!

Jeg gleder meg=)

Dette høres utrolig koselig ut! Du har gitt meg mye bra input her i dag :)

Skal ta med meg svaret ditt videre i planleggingen, tusen takk! :)

Skrevet

Dette høres utrolig koselig ut! Du har gitt meg mye bra input her i dag :)

Skal ta med meg svaret ditt videre i planleggingen, tusen takk! :)

Bare hyggelig :) Håper dagen deres blir flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...