Gå til innhold

Ostekake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva pynter dere ostekaka med?

Trenger tips og inspirasjon. Bruker å lage ostekake med gelelokk, og som regel pynter jeg den ikke, men forandring fryder =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte bruker jeg hermetiske mandarinbåter som jeg legger i fint sirkelmønster og bruker appelsingele som lokk over det. Må presse båtene litt nedi før du heller på geleèn slik at de ikke flyter opp, og dytte ned igjen de som eventuelt gjør det.

Dette går jo an med annen frukt også, men husk at geleèn ikke stivner om du bruker fersk ananas eller kiwi.

Ser at på kjøpekaker er det ofte masse ulike bær (jordbær, rips, bjørnebær osv) som er overtrukket av helt blank, søt gele, ikke som et helt lokk men bare et tynt lag over alt. Mulig de lager litt tykk gele av gelantin og f.eks. hyllebærsaft? Har lenge hatt lyst til å prøve dette, er så utrolig friskt og godt.

Har også sett noen som rett og slett kjøper en sånn pose med kirsebærkompott og heller over, også godt. Eller hva med å lage et fint mønster med kanel, kakao, kakepynt eller noe slikt? Lag en sjablong eller bruk en slik blondeserviett til å ha under kakene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt sånne sjokoladeblonder som jeg legger på kaken før jeg tar gele på, så viser de gjennom geleen :)

Skrevet

Takk for gode tips! Skal prøve de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...