Gå til innhold

Rar lukt i leiligheten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I de siste to-tre dagene har jeg merket at det lukter rart i gangen i leiligheten jeg leier. Jeg merker det kun når ingen har vært hjemme på noen timer eller på natten da jeg går på do, da har ingen åpnet dører eller lignende på en stund.

Jeg skjønner ikke hva det kan være, kanskje har naboene under oss pusset opp og det kan lukte noe annet? Maling eller noe? Det er sikkert bare jeg som overreagerer, men man lurer jo litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Det lukter mest på do?

Høres nesten ut som noe avløpslukt, den har en tendens til å merkes lettere når huset har stått tomt noen timer og lukten har fått tid til å bre seg utover i rommene.

Dersom naboene pusser opp så kan det jo hende at de har "røsket" litt i rørene slik at det lukter litt mer mens de holder på eller noe.

Gass? Er leilighetene tilkoblet gass da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Consensio har et godt poeng :)

Er det et sluk på badet som ikke er inne i dusjen ?

Med andre ord et sluk som det ikke pleier å komme vann nedi under normale omstendigheter ?

Om det er ett (eller flere) slike sluk så kan lukten fort komme derfra. Da tar du en stor god mugge med vann, og heller nedi sluket. Etter litt tid er lukten borte :)

Jeg har to bad, begge med et ekstra sluk i gulet (for å ta eventuelle lekkasjer fra f.eks. varmtvannsbereder, vaskemaskin o.l.), og pleier fylle vann på dem en gang i måneden sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke det er noen avløp som lukter, det er ikke sånn lukt, den er kjemisk. Dessuten så brukes alle avløp daglig og vi renser de med jevne mellomrom.

Jeg vet ikke om noen av de har pusset opp, bare ren gjetting!

Jeg tror ikke vi er knyttet opp til det nei, men meget mulig andre i bygget er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Mugg kan absolutt være noe som gir lukt..Er alle ventilene i leiligheten åpne og ikke lukket igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I de siste to-tre dagene har jeg merket at det lukter rart i gangen i leiligheten jeg leier. Jeg merker det kun når ingen har vært hjemme på noen timer eller på natten da jeg går på do, da har ingen åpnet dører eller lignende på en stund.

Jeg skjønner ikke hva det kan være, kanskje har naboene under oss pusset opp og det kan lukte noe annet? Maling eller noe? Det er sikkert bare jeg som overreagerer, men man lurer jo litt...

Gass lukter ganske kraftig bæsj/fis så du hadde nok merket det med én gang om det var en gasslekkasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...