Gå til innhold

Uttrykket "le seg i hjel" på engelsk

Xaphan

Anbefalte innlegg

Finnes uttrykket "å le seg i hjel" på engelsk? Kan ikke huske å ha hørt/lest at noen har "laughed themselves to death" eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Googler du uttrykket direkte oversatt, så kommer det faktisk opp noen treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje lol de bruker om å le seg ihjel (laugh out loud). Ikke godt å si egentlig. Rolling on floor laughing var ikke så dumt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i en bok skjønner dere, en norsk oversettelse. Der står det "Hun lo så mye at hun lurte på om det lå noe i uttrykket 'å le seg i hjel'". Ble nysjerrig på hva det egentlig sto i originalen, men det er nok ikke lol eller rofl siden boka er ganske gammel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Laughing my heart out

Vet at dette uttrykket blir ofte brukt blant mine amerikanske venner.

Lol og Roflmao blir jo ikke så lett å bruke i en muntlig setning. Har hørt noen si LOL og det høres bare utrolig dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg leste i en bok skjønner dere, en norsk oversettelse. Der står det "Hun lo så mye at hun lurte på om det lå noe i uttrykket 'å le seg i hjel'". Ble nysjerrig på hva det egentlig sto i originalen, men det er nok ikke lol eller rofl siden boka er ganske gammel ;)

Laughing my arse off. Mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller det er laughing my heart out, det er ikke helt typisk karakteren i boka å si "arse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lol til you fall (dead at the mall, hvis det skjer på senteret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Laughing/laughed ny arse/ass off er noe min britiske kjæreste sier, "heart out" er den penere varianten antar jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det var laughing my heart out, siden karakteren i boka var med typen hun var forelska i, så det kan passe sånn sett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...