AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har nå fylt 24 år og skal søke via samordna optak til høsten. reglene har vel endret seg noe siden jeg gikk ut av vgs vil jeg tro. Jeg har generell studiekompetanse og gått 3 år på universitet. Nå skal jeg søke på et studieum via samordna opptak, og vil gjerne regne litt på det om jeg kommer inn. Får man fortsatt alderspoeng, og poeng for å ha studert på universitet? Får man fortsatt realfagspoeng for relfagene på vgs? Når jeg legger ved vgs-karakterene i omslagsarket i sommer, skal jeg da også legge ved universitetskarakterene? Eller evnt bevis på at jeg har studert i 3 år?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 All infoen du trenger står på samordnaopptak.no. Du får totalt 8 alderspoeng og to poeng for militær ELLER folkehøyskole ELLER 60 poeng (altså 1 fulltidsår) på universitet eller høyskole. Så ha man poeng for realfag, og der har visst kommet noe for språk. Men som sagt, søknadsfristen gikk ut 15. april.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Takk for svar! Da får jeg jo masse poeng Jeg søkte innen 15 april Men man skal vel ikke levere karakterer før til sommeren? Sånn var det sist hvertfall. Vel, jeg får lese mere nøye innpå samordnaopptak.no.
nattsvermer Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Jeg tror du får 2 poeng for å ha fullført mer enn 60 studiepoeng, og maks 8 alderspoeng, 2 poeng hvert år i 4 år etter fylte 20. Vil tro du har 10 tilleggspoeng da. Og du får helt sikkert med realfagspoengene også. Du må legge ved dokumentasjon på høgere utdanning også, ja Endret 2. mai 2011 av nattsvermer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå