AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 I forbindelse med kurs og møter skal klassen vår (6-10 elever) ta over sykehjemmet. Jeg og 3 andre skal ha ansvaret for underholdningen. Vi skal spille piano og synge noen sanger, men hva mer? Noen som jobber der og som vet hva de eldre setter pris på? Steke vafler, gå tur med de? annet? Er litt redd for at de ikke skal bli fornøyde.. men håper dere har gode forslag
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Det skal ikke mye til for å gjøre en sykehjemsbeboer fornøyd. Bare en liten samtale på noen minutter kan gjøre uka lysere. Mange av dem setter pris på det enkle og ofte det rolige. Da de kan bli slitene eller urolige av "bråkete" underholdning. Dere må nesten se ann beboerene, er det overvekt av demente, eller er det mest sengeliggende, og hvordan er psyken deres. På en avdeling kan sammensettningen av pasientgruppen være helt horribel. Klare og oppegående damer/menn som elsker liv og røre, mens andre kan bli fysisk og psykisk aggresive ved mye støy. Hør med personalet ved den respektive avdeling, de er de som er best rustet til å svare på problemstillingen. Men avislesing og samtale om gamle og nyere dager er en hit hos oss. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Mange eldre liker å mimre. Kanskje fremvisning av gamle bilder eller filmer fra gamledager kunne ha slått an? I tillegg liker de ofte å fortelle historier fra sine unge år. De fleste eldre jeg kjenner, liker i allefall dette. Ellers er jeg enig med AB over her, at man må se an hva slags pasienter det er snakk om her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå