Gå til innhold

Osama bin Laden døde 13 desember 2001

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje ikke så tidlig, men mannen har da måtte vært død i mange mange år. Det de fant var nok et balsamert legme som de kunne konstatere var bin Laden. Hvordan kan det ellers forklares at det ikke er noen bilder av han som er nye?

Saddam Hussein var over alt i mediene, er ikke bin Laden en større nyhet? Ingen som krever bilder??? Han har vært død leeeeenge.

Skrevet

kanskje ikke så tidlig, men mannen har da måtte vært død i mange mange år. Det de fant var nok et balsamert legme som de kunne konstatere var bin Laden. Hvordan kan det ellers forklares at det ikke er noen bilder av han som er nye?

Saddam Hussein var over alt i mediene, er ikke bin Laden en større nyhet? Ingen som krever bilder??? Han har vært død leeeeenge.

Har noen i familien som støtter ideen om at Bin Landen har vært død lenge, men pga at han var sjuk og svakelig og det har vært diverse look-alikes som har vist seg i hans sted når det ble lansert videoer der han sa noe.

Men at USA har hatt bruk for han som levende fiende, så de kunne fortsette kamp mot terror, og blant annet invadere Irak , som ikke hadde noe med 11sept. å gjøre..Etablering av "Ondskapens akse" og alt det der.

Hvis Usama var død, ville jo krig mot terror vært over.

Men så begynner myten om Usama som unnslipper USA å leve sitt eget liv i visse miljøer og deler av verden, der militante muslimer råder grunn.

Usama blir en mytisk, samlende folkehelt.Muligens beskyttet av Gud.

Det blir et nytt trusselbilde blant militante muslimer, og USA er ikke tjent med å ha Usama i live lenger. Derfor sier de nå at han er død, og at de har drept han.

Det har jeg også tenkt, når jeg hørte historien om angrepet på han utført av amerikanske helter som drepte han i Pakistan.

Men så sier søsteren til meg at hun tror det er ikke noen tilfeldighet at USA sier at han er død nå, rett etter det vellykkede bryllupet til kommende tronarving i England, som 2 milliarder mennesker så på, på nettet og TV.

Nå er Vesten og Samveldelandene i feststemning, og hva passer vel bedre inn i bildet enn at USA erklærer av Usama er skutt i et "vellykket angrep"- med påfølgende folkefest i NewYork og andre steder.

Hva er bedre i kampen mot terror å etablere en sannhet om at USA har drept Usama, samtidig som United Kingdom stråler i solglansen av århundrets romantiske kongebryllup.

De kunne ikke fått noe bedre anledning til å styrke det vestlige folkets følelse av å være suveren, mener søstern.

Så hun mener han har vært død lenge, men at det sluttet å være en fordel for USA å holde det skjult, og at CIA anbefalte å si at han var død nå rett etter at William kysset Kate på balkongen.

• Liker 1
Skrevet

Skylder vi ikke taliban og afghanistan en unnskylding for ti års krigføring i feil land?

I 2001 sa taliban med mulla omar, - bin laden er ikke her i afghanistan, - vi vet ikke hvor han er!

Skrevet

Skylder vi ikke taliban og afghanistan en unnskylding for ti års krigføring i feil land?

I 2001 sa taliban med mulla omar, - bin laden er ikke her i afghanistan, - vi vet ikke hvor han er!

Hvis du hører på talen som Obama holdt når han annonserte drapet på Usama, så vil du høre at han dekker opp disse punktene. Glimrende retoriker, han der.

Skrevet

Selv har jeg mistenkt at bin Laden var død helt siden det sluttet å komme videobudskap fra den kanten, og det begynte med lydopptak istedet. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at det ikke er tilfelle.

Skrevet

Men AlQueda var i Afghanistan, og det var treningsleirene deres også. Vi skylder dem ikke en dritt.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan i Hælvete står det på nyhetene at han døde for ikke så lenge sia da?

Fordi de lyver om når og hvordan Usama døde.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan i Hælvete står det på nyhetene at han døde for ikke så lenge sia da?

USA har hatt bin Laden i fryseboksen i nesten 10 år og ventet på en passende anledning til å erklære ham død. Hvorfor USA erklærer bin Laden død nå, får vi antagelig svar på snart. Muligens har USA tenkt å trekke seg ut av Afghanistan. Begrunnelsen for å invadere Afghanistan, var jo nettop jakten på bin Laden.

Skrevet

USA har hatt bin Laden i fryseboksen i nesten 10 år og ventet på en passende anledning til å erklære ham død. Hvorfor USA erklærer bin Laden død nå, får vi antagelig svar på snart. Muligens har USA tenkt å trekke seg ut av Afghanistan. Begrunnelsen for å invadere Afghanistan, var jo nettop jakten på bin Laden.

Tviler jeg meget sterkt på.

Jeg tror ikke Bush hadde klart å holde seg om han hadde fått ram på bin Laden så snart etter 11. september.

Og det de allierte styrkene har drevet med i Afghanistan og Irak de siste åra, har ikke vært motivert av jakten på Osama bin.

Skrevet (endret)

Fox News rapporterte allerede 26 desember 2001 at bin Laden var død.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,41576,00.html

Right....

Usama bin Laden has died a peaceful death due to an untreated lung complication, the Pakistan Observer reported, citing a Taliban leader who allegedly attended the funeral of the Al Qaeda leader.

Så... Dette er altså en pålitelig kilde, etter din mening. En talibaner som "allegedly attended the funeral". Rapportert i "The Pakistan OBserver".

Men du stoler ikke på det når bekreftelsen kommer fra en soldat som skjøt ham på kloss hold, og en DNA-analyse som har sjekket DNA-et hans mot søsterens? Du stoler mer på Fox News og Pakistan Observer, når de rapporterer annen-hånds informasjon fra en talibaner som "visstnok" var tilstede i begravelsen, enn på den amerikanske presidenten, live, up close and personal?

Endret av Mann 42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det Usama eller Osama?

Skrevet (endret)

Right....

Usama bin Laden has died a peaceful death due to an untreated lung complication, the Pakistan Observer reported, citing a Taliban leader who allegedly attended the funeral of the Al Qaeda leader.

Så... Dette er altså en pålitelig kilde, etter din mening. En talibaner som "allegedly attended the funeral". Rapportert i "The Pakistan OBserver".

Men du stoler ikke på det når bekreftelsen kommer fra en soldat som skjøt ham på kloss hold, og en DNA-analyse som har sjekket DNA-et hans mot søsterens? Du stoler mer på Fox News og Pakistan Observer, når de rapporterer annen-hånds informasjon fra en talibaner som "visstnok" var tilstede i begravelsen, enn på den amerikanske presidenten, live, up close and personal?

I dette tilfellet gjør jeg faktisk det. Med Saddam manket det slett ikke på bilder fra arrestasjonen, og også bildet av den døde Hussein kom i nyhetene. Det var kjent for ti år siden og vel så det at Osamas helse var skral, og når Taliban ikke fikk til mer enn et bilde av Osama vedlagt utydelig lydopptak, i motsetning til videopptakene vi hadde fått tidligere, da avskrev jeg Osama som død. Og hva er det egentlig vi har fra denne operasjonen? Joda, bildene og opptakene bekrefter at det er Osama og at han er død, "men de er så brutale at dere får ikke se dem". Og liket, da? Det ble i hui og hast lempet på sjøen, "fordi ingen ville ha ham". Hvor lenge kan de ha prøvd, når vi hører dagen etter at han er begravd til sjøs? De har jo knapt hatt tid til å sende en epost, og ihvertfall ikke tid til å vente på svar. Nei, jeg ser overhodet ingen grunn til å se på dette som noe annet enn et PR-stunt for å redde Obama i meningsmålingene.

Og DNA analysen? Den beviste over enhver tvil at liket var i slekt med Leif Juster. Det må du tro på, for nå har du lest det.

Jeg savner BEVIS. Alt vi har så langt er påstander om at noe har skjedd, og påstander om bevis som understøtter de forrige påstandene.

Endret av K.A.
Skrevet

I dette tilfellet gjør jeg faktisk det. Med Saddam manket det slett ikke på bilder fra arrestasjonen, og også bildet av den døde Hussein kom i nyhetene. Det var kjent for ti år siden og vel så det at Osamas helse var skral, og når Taliban ikke fikk til mer enn et bilde av Osama vedlagt utydelig lydopptak, i motsetning til videopptakene vi hadde fått tidligere, da avskrev jeg Osama som død. Og hva er det egentlig vi har fra denne operasjonen? Joda, bildene og opptakene bekrefter at det er Osama og at han er død, "men de er så brutale at dere får ikke se dem". Og liket, da? Det ble i hui og hast lempet på sjøen, "fordi ingen ville ha ham". Hvor lenge kan de ha prøvd, når vi hører dagen etter at han er begravd til sjøs? De har jo knapt hatt tid til å sende en epost, og ihvertfall ikke tid til å vente på svar. Nei, jeg ser overhodet ingen grunn til å se på dette som noe annet enn et PR-stunt for å redde Obama i meningsmålingene.

Og DNA analysen? Den beviste over enhver tvil at liket var i slekt med Leif Juster. Det må du tro på, for nå har du lest det.

Jeg savner BEVIS. Alt vi har så langt er påstander om at noe har skjedd, og påstander om bevis som understøtter de forrige påstandene.

Bevis?

Du kommer ikke til å få bevis som du kan stole på, om du ikke stoler på det du har fått så langt.

Du vil ha et bilde?

Hva faen beviser et bilde i våre dager?

Skrevet

Bevis?

Du kommer ikke til å få bevis som du kan stole på, om du ikke stoler på det du har fått så langt.

Kødder du? Vi har ikke fått NOE så langt.

Du vil ha et bilde?

Hva faen beviser et bilde i våre dager?

Jeg vil ha bevisene de SIER de har. Det er to bilder jeg kjenner til så langt. Det ene er så fake at det er flaut (og ble dessuten "lekket" for over et år siden), det andre virker mer troverdig, men ett bilde alene overbeviser ikke.

Skrevet (endret)

Kødder du? Vi har ikke fått NOE så langt.

Jeg vil ha bevisene de SIER de har. Det er to bilder jeg kjenner til så langt. Det ene er så fake at det er flaut (og ble dessuten "lekket" for over et år siden), det andre virker mer troverdig, men ett bilde alene overbeviser ikke.

Det er ikke publisert noen bilder enda. OG hvis du har fått et bilde i e-posten din, så er det mye mulig at du fikk en trojaner i samme farta.

Og jeg sier igjen: Hva beviser et bilde i våre dager? Hvis de ville juge om dette, så har de hatt 10 år på seg til å fotoshoppe liket til Osama.

Endret av Mann 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...