Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest pysepusen
Skrevet

Er det virkelig noen babyer som bruker 30 minutt på å amme?

Å jada!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Men du kan godt allerede nå la det die max 30 min på hvert bryst, og heller legge det til litt oftere.

Egentlig kan du vel la barnet die 15 minutter på hvert bryst? Da skal barnet ha fått i seg det meste.

Gjest Nuppa_
Skrevet

Det blir fine barn av MME også! :jepp:

Skrevet

For det første synes jeg du skal ta dette opp med legen eller helsesøster. Men i tillegg vil jeg si at det er forskjell på å være lei av å sitte med puppen ute hele kvelden (det mener jeg man kan tåle en periode) og det å ha vondt når barnet suger (da skjønner jeg godt at man ønsker å trappe ned).

Som sagt ville jeg tatt dette opp med helsepersonell, men jeg ser virkelig ingen grunn til at du skal lide deg igjennom disse smertene døgnet rundt. Da er det bedre å gi et måltid MME, så får heller produksjonen gå ned.

Skrevet

Det blir fine barn av MME også! :jepp:

Jah!! :) :) skal aldri amme barna mine, virker som myyye styr!!

Skrevet

Amming har ikke vært noe styr for meg, bortsett fra den første uka da det var litt vondt. Men man lager vel ikke akkurat tråder som handler om hvor fantastisk enkelt det er å amme, så det er ikke rart det virker som styr.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når du sier at babyen vil ha mat hele tiden mener du hele døgnet eller mest hyppig på kvelden?

Anbefaler deg å lage en logg over et par dager hvor du skriver tidspunkt du starter og avslutter og om du gir 1 eller 2 bryst per måltid... Da kan man se mer tydelig om det er noe utenfor normalen(noe jeg tviler i grunn). Det er flere årsaker de ammer ofte når dem er såpass små..... Det kan være at barnet får ikke optimalt sugetak og melker brystet dårlig, det kan være at du har rikelig med formelk og at han ikke dier lenge nok til å få fete ettermelka, det kan være trøst og nærhet, ja kunne sikkert nevnt flere.

En baby på den alderen har øking ofte, ihvertfall hver 14 dag hvis ikke mer, og har ikke mye annet behov en spise, sove, bæsje.....

Er det nærhet han ønsker så ville je feks forsøkt sjal, sjal er veldig deilig å bære babyen i, gir en følelse at de er i magen, kan være med å øke melka, og kan hjelpe barn hvis de har urolig mage.

Tror det er veldig vanlig at de spytter ut smokk utallige ganger, selv har jeeg aldri hatt smokkebaby men det er normalt, du må bare gi han den igjen og igjen h is sugebehovet er stort.

Morsmelk fordøyer lett, og du kan ikke gi for mye for overskuddet kommer opp igjen ;)

Som andre her sier, begynner du med mme vil det naturligvis overtid ikke hjelpe på produksjonen din og det er også sånn at barn ofte foretrekker da flaske fordi de trenger ikke jobbe så med å få maten.

Er ingeting feil å gi mme, og du velger seff til slutt hva er best for dere...husk at en happy mor=happy baby uansett mm eller mme ;)

Trenger du andre ammetips har jeg noen i linken ved signaturen min :) lykke til!

Endret av Neytiri
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flasker er styr

• Liker 1
Skrevet

Flasker er styr

Du om det! :)

Slipper hvertfall spreng,betennelse, tette melkeganger, mating hver/annen hver time, og å gjemme seg bort fra folk som ikke syns pupp på kafeer er no tess. Meeeeen vi skal ikke begynne denne diskusjonen her ! :)

Skrevet

Pisspreik. Dessuten tråkker du på utrolig mange mødre nå...

Hvorfor må dere som gir barna deres være så forbanna hårsåre? Det er ingen som hakker på dere, ingen som mener dere er dårligere mødre... Noen ganger er det til det beste å gi MME, men det ALLER beste for barnet er MM om man kan få til dette. Det ER stress å amme, JA, men man må da tenke på barnets beste, eller hva? Men hvis dette virkelig ikke fungerer så er MME en grei løsning. Men synes da man skal strekke seg LANGT med å gi MM før man velger det bort..

• Liker 1
Skrevet

Du virker altfor ego og umoden til å ha barn... Det beste for ungen er MM, og da er det din oppgave som mor å strekke deg langt og forsøke å gi barnet det...

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig i at mm er best for barnet, selv om jeg gir flaske :) flaske er ett valg jeg tok selv, og er ikke hårsår på det :)

Skrevet

Er det virkelig noen babyer som bruker 30 minutt på å amme?

Definitivt, spesielt i begynnelsen. Babyene blir heldigvis mer "effektive" etterhvert.

Hvorfor må dere som gir barna deres være så forbanna hårsåre? Det er ingen som hakker på dere, ingen som mener dere er dårligere mødre... Noen ganger er det til det beste å gi MME, men det ALLER beste for barnet er MM om man kan få til dette. Det ER stress å amme, JA, men man må da tenke på barnets beste, eller hva? Men hvis dette virkelig ikke fungerer så er MME en grei løsning. Men synes da man skal strekke seg LANGT med å gi MM før man velger det bort..

Leste du innlegget NovaFlare svarte på, eller? MME ble karakterisert som "kunstig fremstilt dritt".

Skrevet

Hva snakker du om? For det første er jeg ikke mor selv, og for det andre bør du kanskje lese innlegget jeg kommenterte. Selvsagt er morsmelk det beste, det var ikke det jeg reagerte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...