per78 Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Er du bekymret over at du kan dø "når som helst"? Evt. at en av dine nærmeste dør? Når det er eldre som dør, så tenker jeg at de har levd sitt liv, og det er ikke så "farlig". Når jeg tenker på eldre, så tenker jeg 55 år+. Nyheter det siste døgnet. Båtulykke: Min lenke Skulle hjelpe nabo: Min lenke Ung motorsyklist omkom: Min lenke
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Jeg synes det er tragisk når noen dør på alle andre måter enn å "sovne stille inn" som følge av alderdom. Om ei dame på 90 år dør av kreft synes jeg det er kjempetrasig, fordi kreft er en så fæl sykdom som rammer blindt. For alt vi vet var hun en livsglad og sprek 90-åring før hun ble rammet av kreft. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Jeg har vel ikke tenkt veldig mye på egen død. Men jeg er klart redd for at barna mine skal dø altfor tidlig. Vil ikke overleve dem for alt i verden, i vertfall. Nå synes jeg nok ikke at 55+ er eldre, som har levd sitt liv. Selv om de selvfølgelig har levd lenger enn barn og unge. Broren min døde av kreft da han var 55, og han skulle definitivt ha levd i mange mange flere år. Men jeg forstår for all del hva du mener når det gjelder alder per78. Jeg ville bare gått opp minst 25 år ang det å være eldre og ha levd sitt liv. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Jeg tar ikke lett på døden, men man dør når man dør. Kommer døden fort rekker man vel ikke å tenke så mye over det en gang. Synes det er bedre å leve livet mens man lever og tilbringe tid med de man er glad i mens man kan, for det kan man ikke for alltid... det er liksom noe man bare må innfinne seg med.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Jeg er ikke bekymret for min egen død. Når jeg leser type hendelser som du har linket til så blir jeg takknemmelig for at det ikke gjelder mine barn. Er nok mest redd for de, men går ikke rundt å tenker på det sånn til daglig. <stine>
Gjest Eugene Onegin Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Folk dør vært minutt ja sekund døden er helt naturlig jeg har et godt forhold når det gjelder døden. Siden jeg imotseting til mange andre er klar over at det er helt naturlig at folk dør og at jeg en dag vil dø så nei jeg er ikke bekymret over at folk dør.
Tears.of.the.Sun Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har ikke tanatofobi. Jeg er ikke redd for at jeg skal dø, heller at folkene rundt meg skal det. Det er lett for meg å si at døden er en like naturlig del av livet som fødsel, men jeg syns faktisk det er vanskelig når en person dør før sin tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå