AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Jeg har en del kviser på øvre del av ryggen, noe som plager meg veldig. Når jeg var yngre pleide jeg å skvise og klore vekk de jeg fikk tak i noe som har ført til arr. Jeg føler meg ukonfortabel med å bruke kjoler, topper og bikinier som viser ryggen på grunn av dette, og jeg har ikke langt nok hår til å skjule "problemet". Mitt spørsmål er derfor om noen her på KG har tips til hva jeg kan gjøre for å få kvisene til å gå vekk?
Gjest sleepingbeauty Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Ta en tur til hudlegen. Det gjorde jeg, fikk medisin og jeg ble kvitt kvisene. Ellers kan du bruke en krem som heter basiron, du kan kjøpe det (reseptfritt)på apoteket
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Jeg var tidligere plaget av småkviser/urenheter øverst på ryggen. Problemet mitt, fant jeg ut, var balsamen! Har hår ned til bhen, og når jeg vasker håret brukte jeg å ta i balsam etter shamponering, for så å la balsemen virke mens jeg vasket meg med såpe/peelet huden/barberte legger, for så å skylle ut balsamen. Det jeg har begynt med nå er å ha i balsam, sette håret opp med ei hårklype, for så å skylle ut. Jeg har og kjøpt en lang, avlang svamp som er beregnet på ryggvask som jeg drar over ryggen. Og jeg prøver etter beste evne å smøre ryggen med bodylotion etter dusjen. Ikke hatt ei kvise på flere måneder
Gjest anonym Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 jeg har fått noen arr etter kviser på ryggen, og vet ikke hvordan jeg skal få de bort :/ er det noen som har no tips mot arr på ryggen?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Balsam og hårkur er ofte en synder til kviser på ryggen ja. Arr er verre å få bort, da må du til hudlege.
skruf Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Hudpleiere har og gode behandlingsmetoder for å reparere kvisearr.. Jeg har ikke prøvd, men ei vennine av meg har, hun var ganske ille i ansiktet etter alvorlige akneproblemer i tenåra. Vet ikke helt hva det gikk ut på, men det var noe slags syrebehandling, tror jeg. Tok litt tid, og var lit dyrt, men jammen meg hvor pen hud hun har nå!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Akk ja, du er ikke alene. I forhold til arr har jeg ikke noen tips, for foreløpig har jeg fokus på å bli kvitt selve kvisene. Det finnes et par ting som kan være årsak: 1. Skifte balsam/shampoo -dette var ikke problemet mitt, men det er en potensiell syndebukk. 2. SOL! - dette er jo et av aberene med å bo i Norge; minimalt med sol. Og når man har kviser på ryggen har man ikke akkurat så veldig lyst til å blottlegge den for hele verden, men hvis du tør så bidrar det:) 3. Legemidler - jeg anbefaler IKKE den fullspekter antibiotikakuren jeg ser anbefalt mange steder på nett. Antibiotika i så lang periode er ikke bra for kroppen, selv om jeg skjemmes over kvisene jeg har på ryggen, vil jeg ikke, personlig, risikere helsen min. Derimot vil jeg anbefale mildere legemidler/reseptfrie kremer som du får på apoteket/på resept. Snakk med fastlegen din, uansett hvor pinlig det er. Det er et kjempekjipt problem! (Så pinlig at jeg velger å poste som anonym) Jeg håper det ordner seg for både deg og meg, og alle andre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå