AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Hei! Jeg er en jente på 19 år,- spiser sunt, mosjonerer og er aktiv hver dag,- men likevel har jeg de mest triste neglene ever! De vokser aldri! Om de vokser så vokser de bare noen veldig få millimeter i året. Nå i det siste har jeg merket noe veldig spesielt... Langefingeren på høyre hånd hadde tykk skille på midten av neglen,- som viste seg at den var lett til å skrape bort slik at den ene halvdelen av det ytterste laget på neglen forsvant! Og nå sitter jeg med en veldig tynn og svak negl på langefingeren. Noen dager senere skjedde det samme med ringefingeren på venstre hånd,- og med lillefingeren samtidig,- men den har jeg vært forsiktig med. Jeg er redd dette spres til resten av neglene mine... Dette har jeg fått mer enn nok av,- jeg vil at neglene skal være sterke,- og vokse fort og ofte! Det er ingenting å kreve, det! Jeg krever bare en naturlig prosess! Så hva kan være årsaken,- er det noe jeg mangler,- er det noe jeg kan gjøre medisinsk inntil det er i orden så kutter jeg det ut,-- eller er det bare legen som kan gi meg den beste hjelpen for dette? Takker så mye for svar. Mvh
Havtorn Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Jeg hadde: - Begynt å ta b-vitamintilskudd - Gått til anskaffelse av f.eks Sally Hansen Miracle Growth (veldig pen, lett skimrende) eller Isadora Second Nail (foretrekker førstnevnte da) som beskyttelse og bestandig hatt den på - Kastet neglesaksa (eller kun forvist den til tånegler) og kjøpt en god, fin glassfil (Depend sine er gode!) og KUN filt neglene. Ta deg en gang i uka eller to hvor du former dem Før du vet ordet av det har du ørten ganger penere negler. Eventuelt kan du begynne å ha på neglelakk slik at du ikke ser hvor mye de vokser. For de vokser, men når man ubevisst gnager på dem, piller eller klipper, ja da blir det verre.
Arctandria Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Langefingeren på høyre hånd hadde tykk skille på midten av neglen,- som viste seg at den var lett til å skrape bort slik at den ene halvdelen av det ytterste laget på neglen forsvant! var dette skillet paa langs eller paa tvers?
Sunniva81 Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Høres veldig ut som at neglene dine fliser seg. Og da anbefaler jeg også b-vitaminer og ølgjær. Det styrker neglene godt. Husk å file de regelmessig.
Gjest Eurodice Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 - Gått til anskaffelse av f.eks Sally Hansen Miracle Growth (veldig pen, lett skimrende) eller Isadora Second Nail (foretrekker førstnevnte da) som beskyttelse og bestandig hatt den på Er Sally Hansen M.G. å få kjøpt i vanlige parfymerier? Jeg har selv brukt Microcell 2000 med godt resultat, og en annen type som var skrekkelig dyr, men den beste forsterkeren jeg noen gang har hatt. Problemet er at jeg ikke husker hva den het. Begge disse kjøpte jeg i salong der jeg bodde før. Jeg har spurt i flere parfymerier (her jeg bor nå), men ingen har dem.
Havtorn Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Miracle Growth fant jeg på.. humm.. Lindex faktisk! Veldig glad i den da den gir et kjempediskret skimmer, litt penere enn bare helt blank negleforsterker. Merker stor forskjell på neglene når jeg har på forsterker og når jeg ikke har det på da jeg har ganske harde negler som lett blir porøse uten riktig stell. Vanligvis bruker jeg OPI sin Nail Envy, men er også kanonfornøyd med Miracle Growth! Second Nail gjør seg veldig på neglen da den blir litt blekere og helt jevn, men den bobler så innmari fort.. :/ Så får vi håpe at du finner den, Belladonna, for jeg har i alle fall ingenting annet å utsette på den enn at Sally Hansen fremdeles ikke har lært seg å lage koster. De er såååå lange!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå