Gå til innhold

Hva kan vokse her...


Gjest rabrabara

Anbefalte innlegg

Gjest rabrabara

Vi har en flott, flat eiendom som jeg gjerne skulle fyllt med busker og planer, men det viser seg at den er bygd opp på fyllmasse, full av stein og grus og mursteinsbiter.

Fins det noe håp for vekster i en slik hage?

Endret av rabrabara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordbær elsker det miljøet :) Hvertfall de jeg har plantet. Noen av plantene har til og med "gått tur" og slått seg ned i den "vanlige" grusen rundt uteplass og plen ;)

Edit: Flerårige stemorsblomster liker seg også der. Jeg har også plantet løker av diverse tulipaner og liljer, og de kommer opp hvert år de og :)

Brokkoli har jeg og hatt her, men de sår jeg hvert år på nytt.

Ble mye edit her :fnise: 3 gangen nå. Men jeg kom visst på mer ;) disse store løvemunn (?) vokser og stortrives, samt noen andre som jeg må finne frøposen til så jeg ser hva de heter ;) (disse også flerårige)

Så det blir nok en edit til :ler:

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kan du jo lage bed/opphøyninger med stein og fylle på med mold og kanskje barkstrø, og da kan du plante stort sett det du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Best

Se om du kan lage miljøer og opphøyninger/murer som BippeStankelbein skrev. Plant stauder i fine fargekombinasjoner og gjerne bunndekkere. Bygg på med litt og litt stauder, del de som vokser seg store og om noen år har du en fin fin hage:) Vurder å legge svetteslange i bedene, det er jeg veldig fornøyd med.

Jeg elsker blomster :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...