Gå til innhold

legger på meg istedet for å ta av

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner virkelig ikke hva som er galt.. Trener tre ganger i uka på sats, helst timer fra stram opp til høypuls. Spiser normalt, frokost, lunsj og middag. Ikke drikker jeg brus,spiser godis eller mye fet mat. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må vite hva du gjør om dagen når du ikke trener, hvor mye du spiser, hva slgs kroppstype du har etc for å kunne svare deg godt.... :wink:

Skrevet

Fordi du får muskler kanskje, og muskler veier mer.

Ser du noen forskjell da? Blir du fastere i fisken eller legger du på deg fett?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber, er salgsfremmer så jeg holder meg i farta hele dagen. + Når jeg kommer hjem har jeg hus og barn å ta vare på.. Så trener jeg ca 4-5 timer i uka, fordelt på annenhver dag..

Til frokost tvinger jeg i meg ett til to fiberknekkebrød med ost eller frokostblanding, et par brødskiver til lunsj, med div pålegg. og middag da, alt fra fiskeboller til pannekaker. Favoritten er fisk og kyllingfilet med grønnsaker( men må tenke litt på barna og da..) Ellers så drikker jeg mye vann, et par kopper kaffe og ett glass juice iløpet av dagen.

Syntes selv at jeg ikke burde gå opp i vekt av dette. Har gått opp tolv kilo det siste året.. Sånn til slutt så er jeg 1,73 høy og veier nå :oops: 70 kilo..

Gjest lekebøll
Skrevet

... og spiser "litt småtteri" innimellom som du har glemt eller? ;)

Ikke spydig ment faktisk, ganske reellt spørsmål. :smile:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan ikke skyldes en sykdom da? Noe med stoffskifte...

Skrevet

Man får ikek så mye muskler av å trene så lite.. er jo det... Synes du spsier lite jeg... Kan godt spsise mer ti frokost, og mer til lunch... Spiser du lite i forhold til energibehov, vil kroppen gå inn i sparemodus... Men dette høres rart ut synes jeg. Tror det er lurt å få sjekket stoffskifte og hormoner... Bare for å begynne der. Men tolv ilo.. da var du rimelig tynn før da!.... Kroppen legger på seg når en har vært for tynn og begynner å spise igjen. Da vil den legge på seg noe den kan tære på om det blir slutt på mat igjen..

Gjest Anonymous
Skrevet

Skrev i det første innlegget mitt at jeg ikke spiser godis eller drikker brus. Drikker et et par glass vin, men langt ifra hver dag. Har ikke noe å tape på å "unnlate" noe som helst her jeg..

Er ikke så mye muskler på denne kroppen her heller..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm, ble feil.. Har ikke noe å tape på å ikke unnlate noe...

Gjest lekebøll
Skrevet

Da vil jeg tro du må spise mere ordentlig mat, som Arketypen sier.

Prøv.

Skrevet

Du må spise oftere! Legg inn et par måltider til. Spis karbohydrater tidlig på dagen (obs! trege karbos som grovt brød, havre, grønnsaker) og proteinrik mat senere på dagen/kvelden (kylling, kjøtt, fisk).

Det høres kanskje rart ut at man må spise mer når en vil slanke seg, men for å få i gang forbrenningen din må man spise ofte. Eller så vil kroppen gå i sparemodus, som Arketypen skriver ... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har prøvd å spise mer og oftere, men det er ikke så lett.. Glemmer det veldig lett.. Men takker for alle svar :wink:

Skrevet

Det er helt naturlig å veie mer når man begynner å trene.

Det er fasongen og størrelsen på kroppen du skal holde øye med. Den vil endre seg til det mer positive, det er jeg sikker på. Men vekten vil gå opp!

For som mange sier her; muskler veier mer enn fett!

Skrevet

58 kilo for en på 173 cm er temmelig lite. Jeg er 173 selv og på mitt letteste så veide jeg 58 kilo. For meg var dette en helt unormal vekt, derfor spratt jeg fort opp i 65-70 kilo da jeg sluttet å slanke meg. Kanskje det er slik med deg og ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har trent jevnlig i tre år nå, så jeg har ikke bygd opp noen nye muskler her, bare fett.. Sukk. vet 58 kg høres lite ut, men det er det jeg stort sett har veid. Med unntak fra nå da og da jeg lå på fødestua.. ganske tøft dette her for meg, føler meg ganske så maktesløs nå.. dobbeltsukk.

Gjest Optimist!
Skrevet
Skjønner virkelig ikke hva som er galt.. Trener tre ganger i uka på sats' date=' helst timer fra stram opp til høypuls. Spiser normalt, frokost, lunsj og middag. Ikke drikker jeg brus,spiser godis eller mye fet mat. Noen tips?[/quote']

Du var vel kanskje undervektig da?

Gjest Optimist!
Skrevet
Syntes selv at jeg ikke burde gå opp i vekt av dette. Har gått opp tolv kilo det siste året.. Sånn til slutt så er jeg 1' date='73 høy og veier nå :oops: 70 kilo..[/quote']

Forklaringen er ganske enkelt at du IKKE veier mye! Å veie 70 kg når du er 1,73 m høy er ikke mye.

Skrevet

Muskler veier mer enn fett da... To personer veier like mye og den ene har muskler (les: stram kropp) den andre har ikke muskler å snakke om... I mine øyne er det den stramme kroppen som er den peneste uavhengig av hvor nåla stopper på vekta. Trivselsen skaper utstråling og det er den som folk rundt ser. Bare så det er sagt, jeg er ikke slank og har ikke noen stram kropp og snakke om.

Gjest Anonymous
Skrevet

veier alltid mer når jeg er flink og trener... Etter juleferie med masse mat, drikke og godis + noe mindre aktivitet går jeg på vekta og den viser ett-to kilo mindre..

Muskler veier jo. Syns vekt bør komme i andre rekke, mål og fasthet foran!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...