AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Sitter her og leser alle russetrådene. Jeg var aldri russ jeg. Eller, jeg hadde russebukse, russekort og alt stæsjet (betalte til og med en formue for et sånt kort til ulike arrangementer, som jeg aldri brukte), men jeg festet ikke en eneste gang! Grunnen var at vi var kun 2 i klassen som var russ, og det sier seg selv at det ikke ble særlig stemning av det. Gikk påbygg (mange eldre med barn osv som ikke ville være russ) og hang et år etter de andre, så kjente ikke særlig med andre russ. Så for meg føles det som om jeg ikke har vært russ. Er ikke avholds, liker godt å feste, men det ble aldri noe av det på den tiden. Er på en måte skuffet, men på en annen måte syns jeg hele greiene virker oppskrytt. Er vel like gøy å feste i andre sammenhenger? Skjønner dem som feirer med sine venner de har gått med i 3 år, men sånn som jeg som har flyttet vgs fra år til år og egentlig ikke hadde særlig tilhørighet noen steder... Dessuten var jeg opptatt av gode karakterer og full konsentrasjon i mai. Er det andre som ikke har vært russ her? Føler dere at dere har gått glipp av noe? Jaja, er for sent nå uansett Føler jeg får festet nok nå som student og misunner ikke de barnslige russene som flagrer rundt for tiden, men likevel...
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Jeg var ikke russ, og angrer ikke. Jeg hadde ikke noe særlig tilhørighet i klassen, og det var uansett ingen der jeg kunne tenke meg å feste med. Feste kan jeg da gjøre med vennene mine, og da "må" jeg ikke kjøpe overpriset rask heller 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 jeg var ikke russ, og angrer ikke direkte på det. jeg hadde ingen venner i det området jeg bodde i når jeg gikk sisteåret på VGS, så det hadde vært kjedelig å være russ alene liksom. drikker dessuten ikke, og for meg virker det som om drikkinga er hovedinteressen til mange russ. synes tradisjonen er ganske kul, men at den har sklidd litt ut de siste årene og handler ikke lengre om å feire at man er ferdig med skolen, men om å feste, bråke, pule osv. det er rett og slett ikke min greie i det hele tatt. jeg hadde gjerne vært russ hvis russefeiringa var mer slik som den var før, for jeg synes som sagt at selve tradisjonen er ganske morsom. det hender jeg angrer meg litt, mest fordi jeg da kunne ha fortalt andre om hvordan det var, særlig til mine utenlandske venner som synes det virker gøy. men så tenker jeg over hvor masse penger jeg sparte og hvor mye mer opplagt på eksamenene jeg var enn de som gikk i klassen min. 1
Gjest Jamme Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Jeg var ikke russ, og har ærlig talt aldri helt skjønt vitsen. Jeg festet nøyaktig så mye som jeg ønsket i russeperioden min, både med klassekamerater og eldre venner, men jeg slapp å ha på meg en litt ukledelig bukse i to uker.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Jeg var russ, men feiret ikke ordentlig. Gikk på norsk vgs i Spania, og da føltes ikke det å ha på seg rød bukse så kult, sammenlignet med alle de andre herlig opplevelsene jeg hadde ved å bo i Spania. Ikke minst, så kunne jeg feste like hardt som russen gjør på 1 mai og 17 mai, på en vanlig mandagskveld hvis jeg ville, pga drikkekulturen i Spania.
bertelina Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 aldri vært russ og ville aldri blitt det heller 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Har/hadde muligheten til å være russ nå i år, men skjønner bare ikke vitsen. Når jeg ser hvordan mange oppfører seg som russ så er jeg egentlig bare glad jeg ikke ble det. Enkelte tror kanskje man kan gjøre som man vil når russefrakken er kommet på. Klarer dessuten ikke å drikke flere dager på rad (noe som virker som veldig viktig når det kommer til dette med å være russ) så jeg hadde ikke klart det heller. Nei, er nok mere opptatt med skolearbeidet enn å drikke bort alt av hukommelse. Lite lurt nå i disse eksamenstider. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #8 Skrevet 1. mai 2011 Jeg gadd aldri være russ. Hadde ikke noe utstyr heller. Syntes (og synes fortsatt) at hele opplegget er både barnslig og patetisk. Artig å høre at vi er flere 2
antibac Skrevet 1. mai 2011 #9 Skrevet 1. mai 2011 Jeg var russ, og jeg synes egentlig hele russetiden var oppskrytt. Ikke noe å angre på at dere ikke har vært
Gjest Krizzy Skrevet 1. mai 2011 #10 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Jeg har heller aldri vært russ. Gadd ikke. Edit: Og, nei, jeg syns ikke at jeg har gått glipp av noe, og jeg angrer ikke på at jeg ikke har vært russ. Endret 1. mai 2011 av Krizzy
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. mai 2011 #11 Skrevet 1. mai 2011 Var heller ikke russ. Sparte mye penger og tid på det. Festa heller en del med russen året før meg. Det passet bedre mtp tiden.
Gjest Fikira Skrevet 1. mai 2011 #12 Skrevet 1. mai 2011 Var heller ikke russ, og angrer ikke litt engang. Etter hva jeg hører, så går man ikke akkurat glipp av noe heller.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #13 Skrevet 1. mai 2011 Jeg var russ, men syntes ikke det var noe særlig... likte ikke den gruppegalskapen som oppstår når folk tar på seg kjeledresser, og trivdes ikke på de store arrangementene (kaldt, fullt av uberegnelige folk, møkkete, vått, ukomfortabelt). Jeg hadde vel heller ikke helt lært å feste på den tida, og drakk ikke så mye på de fleste russearrangementene. Det var kanskje en eller to turer på byen i russetida jeg har noen vage gode minner fra, ellers føltes det bare oppskrytt og bortkastet. Jeg vet selvsagt at mange har det kjempegøy i russetida, og det er jo fint, men jeg tror heller ikke man går glipp av noe som helst når man bevisst velger det bort. Man har forhåpentligvis mange år framfor seg hvor man kan feste eller være sosial med folk man velger selv, på den måten man ønsker. For min egen del hadde jeg det MYE morsommere på folkehøyskole og i studietiden enn på videreågende/russetiden. 1
Kirby Skrevet 1. mai 2011 #14 Skrevet 1. mai 2011 Var heller ikke russ, uten noen spesiell grunn. Ikke noe å angre på, det Vet forøvrig at for mange er russetiden helt topp, det er vel derfor folk har sånne eks-russefester hvor de tar på seg buksa igjen og tenker at nå er det greit å oppføre seg som en komplett idiot.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #15 Skrevet 1. mai 2011 Jeg hadde muligheten til å være russ 2 ganger, men gidda ikke. Hadde ingen venner på skolen, og synes hele russegreia er rimelig teit Angrer ikke nei
Anglofil Skrevet 1. mai 2011 #16 Skrevet 1. mai 2011 Jeg feiret heller aldri at jeg var russ. Jeg hadde buksa og alt stæsjet jeg også, men jeg feiret aldri. Syntes egentlig hele opplegget var litt dumt, har aldri forstått vitsen med å feste og drikke seg drita slik mange av mine medelever valgte å gjøre. Og nei, jeg gikk ikke glipp av noe, jeg er glad jeg brukte pengene mine på andre ting enn russebil, alkohol og fest. Mvh Yvonne
Gjest Heloise Skrevet 1. mai 2011 #17 Skrevet 1. mai 2011 Jeg var ikke russ. Følte aldri at jeg gikk glipp av noe da alle vennene mine var det, noen til og med flere år på rad. Jeg føler ikke jeg har gått glipp av noe i det hele tatt, og nå jobber jeg midt i russestria og får med meg diverse... Herregud jeg forstår ikke hva som er artig med det. Fyll, faenskap og bråk. Og alle pengene som går rett i dass.... De får kose seg. Nå tenker jeg på de værste da Er jo de som feirer og beholder verdigheten også Det er nok mer stas enn å ikke huske noe og ha hangover til eksamen *fnis*
Gjest imli Skrevet 1. mai 2011 #18 Skrevet 1. mai 2011 Eg hadde russebukse, men brukte den vel to gonger eller noko Elles var eg ikkje med på noko. Eg følte meg ikkje vel med det opplegget der, blei for rølpete og teit for min del. Så sparte eg ein del pengar
Gjest stillness Skrevet 1. mai 2011 #19 Skrevet 1. mai 2011 Var ikke russ,men vi var få i klassen og var ikke mange som ville være russ. Festet nok på videregående så syns ikke jeg gikk glipp av noe Russekort hadde jeg av en eller annen grunn :gjeiper: ,men klærne gadd jeg ikke bruke penger på
Gjest Thefainter Skrevet 1. mai 2011 #20 Skrevet 1. mai 2011 Jeg var ikke russ, og angrer ikke. Jeg hadde ikke noe særlig tilhørighet i klassen, og det var uansett ingen der jeg kunne tenke meg å feste med. Feste kan jeg da gjøre med vennene mine, og da "må" jeg ikke kjøpe overpriset rask heller Som om jeg skulle ha sagt det selv! Syns det er mange som bruker russetida som unnskyldning for å være idioter. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå