Gå til innhold

Kjeve som "knepper"


Gjest Femme

Anbefalte innlegg

Gjest Femme

Jeg har en kjeve som "knepper" hver gang jeg åpner munnen eller tygger.

Sliter mye med svimmelhet og lurer på om det kan komme fra kjeven?

Flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muskelspenninger?

I de verste stressperiodene opplever jeg stadig hodepine, kjeveknepping og generelt slitenhet i ansiktsmuskulatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt dette, og det kommer alltid når jeg er veldig anspent og stresset, sammen med vondt i nakke, hode osv. Trening er det eneste som har funket for meg. Nå har jeg vært flink til å trene i det siste, så nå er det ganske så bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjeve som "knepper" hver gang jeg åpner munnen eller tygger.

Sliter mye med svimmelhet og lurer på om det kan komme fra kjeven?

Flere som sliter med det samme?

Det er menisken i kjeven som hopper utav. Ufarlig og omtrent umulig å få gjort noe med. Men du kan gå til tannlegen å få en biteskinne som gjør at det hjelper litt om du sliter med at du biter tennene hardt sammen om natta. Da betaler du en egenandel på 1500,- Akkurat det at kjeven knepper tror jeg ikke har noe med svimmelhet å gjøre, men det at du kniper sammen tennene om natta kan vel føre til hodepine. Jeg fikk beskjed av kjeveortopeden om å slutte å tygge tyggis. Smiling og mindre prating hjelper også, men det var ugjennomførbart for meg ;) Men nå tygger jeg ikke tyggis og så er det viktig at du ikke driver å plager på med å provosere smellen (det blir en slags dille). Jeg venter nå på skinne fra tannlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...