AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Syns det er så vanskelig å finne fine sommer/vårsko. Har en haug hjemme, men hver dag sliter jeg:p Har mange ballerinasko, men disse er ofte vonde å gå i. Mange er bare stive og ubehagelige, også kjøper jeg ofte for små/store:s Dessuten fryser jeg lett på beina, og sokker + ballerina er fyfy. Er kun på de varmeste dagene jeg orker gå barbeint i de, dessuten er det ubehagelig med klamme føtter rett i skoene over tid. Har noen stoffsko, de er greie, men ikke så pynta. Har en pyntet stil, og syns det ødelegger litt med stoffsko... Også ser føttene så store/lange ut i stoffsko. Bruker 39-40, føler meg som en dinosaur av og til Det tredje alternativet er sånne "sports-ballerina". Litt tjukkere liksom og med reimer. Disse er heller ikke særlig med sokker i. Bruker av og til svarte i, dte går til nøds... På de varmeste dagene går jeg med gladiatorlignende sandaler, de er veldig pene og behagelige. Igjen kommer sokke-problemet opp når temperaturen ikke er fullt så høy. Hva går dere med??? Ser at mange går med converse o.l, men det er ikke min stil. Som sagt har jeg en pyntet stil, bruker mye kjoler, blazere osv. Elsker høye hæler, men det er ikke så praktisk på skole og jobb. Er foressten student tidlig i 20-årene.
Tears.of.the.Sun Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Lurer på det samme selv. Prøvde å opprette en diskusjon om vårens skomoter, men fikk ikke no respons. *mine innlegg*
Bellamy Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Har egentlig ingen gode tips til dere, da jeg bruker både converse og ballerinasko.. Har jobbet noen år i skobutikk, og har opparbeidet meg en grei kolleksjon med gode ballerinasko, som jeg kan gå i hele dagen uten at det gjør vondt. Du skrev at du syns det er ubehagelig med klamme føtter rett i skoene over lengre tid, og det kan lett fikses ved å kjøpe noen gode såler. Jeg har et par med frotté som kan vaskes på 30 grader, og de gjør det mye mer behagelig (nesten litt snikreklame for Skoringen, dette..). Om du ikke finner frotté-såler finnes det mange gode alternativ bare å dra på en skobutikk å hør! Edit: Ser du nevner hæler. Hva med sko med kilehæler? De er litt mer praktiske enn vanlige sko med hæler. Endret 1. mai 2011 av Bellamy
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 jeg har også en såkalt pyntet stil, går kun i kjoler og finere jakker og skjørt. allikevel er Converse de eneste skoa jeg synes det er behagelig å gå i om sommeren, så det krasjer jo litt. men - hvis du liker ballerinasko, går det ikke an å bruke sånne bittesmå sokker for å forhindre klamheten? ikke ankelsokker, men enda mindre. jeg tror kanskje de heter ballerinasokker. sånn ser de ut. for min del er løsningen tynn strømpebukse og sko med små hæler, men pga. teite føtter blir det ofte ubehagelig over tid, så da er det tilbake til de stygge Converse-skoa.
fruBeist Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 men - hvis du liker ballerinasko, går det ikke an å bruke sånne bittesmå sokker for å forhindre klamheten? ikke ankelsokker, men enda mindre. jeg tror kanskje de heter ballerinasokker. sånn ser de ut. Jeg kan ikke bruke sånne sokker, de bare ruller av foten i løpet av noen få minutter i skoa
Gjest Nanne70 Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Hva med uforede ankelboots som ikke har så høy hæl, evt. med kilehæl? Funker godt både til bukser og skjørt/kjoler! Alternativt såkalte "brogues", som er litt herreinspirerte, disse kan gjerne brukes med noen søte sokker inni. Ankelboots Ankelboots m/kilehæl Brogues Endret 1. mai 2011 av Nanne70
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Hva med uforede ankelboots som ikke har så høy hæl, evt. med kilehæl? Funker godt både til bukser og skjørt/kjoler! Alternativt såkalte "brogues", som er litt herreinspirerte, disse kan gjerne brukes med noen søte sokker inni. Ankelboots Ankelboots m/kilehæl Brogues De siste der var fæle! Tror ikke de hadde blitt noe bedre uansett hvor søte sokker man hadde hatt inni. 2
fruBeist Skrevet 1. mai 2011 #8 Skrevet 1. mai 2011 Hva med uforede ankelboots som ikke har så høy hæl, evt. med kilehæl? Funker godt både til bukser og skjørt/kjoler! Alternativt såkalte "brogues", som er litt herreinspirerte, disse kan gjerne brukes med noen søte sokker inni. Ankelboots Ankelboots m/kilehæl Brogues Dette så da ut som fryktelig varme sko når det er snakk om sommerbruk. 3
Keri Skrevet 1. mai 2011 #9 Skrevet 1. mai 2011 Går mest i pumps og evt peep toe . Har kontorjobb, og en pyntet stil. Cluet er vel å finne sko som er litt behagelig å gå i. Gjerne softwalk etc. Får ofte spørsmål fra kollegaer om hvordan jeg klarer å gå i hæler, men det er en vanesak vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #10 Skrevet 1. mai 2011 Går mest i pumps og evt peep toe . Har kontorjobb, og en pyntet stil. Cluet er vel å finne sko som er litt behagelig å gå i. Gjerne softwalk etc. Får ofte spørsmål fra kollegaer om hvordan jeg klarer å gå i hæler, men det er en vanesak vil jeg si. Hva er softwalk?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 1. mai 2011 #11 Skrevet 1. mai 2011 Jeg bruker ballerinasko, men da "skikkelige" sko med god såle. Trålet butikkene lenge og vel før jeg fant noe som passet meg bra.
Sherry Skrevet 1. mai 2011 #12 Skrevet 1. mai 2011 Elsker å gå i gladiator-sko om sommeren! Utrolig stilige, men også behagelige å gå med 1
Gjest Naenia Skrevet 1. mai 2011 #13 Skrevet 1. mai 2011 Jeg ender alltid med... vanlige sko fra Ecco? Altså, pene joggesko, på en måte. Og sandaler når det er varmt nok. Har vanskelige føtter, så jeg har fortsatt til gode å finne ballerinasko som jeg kan gå med en hel dag.
Gjest Mynona83 Skrevet 1. mai 2011 #14 Skrevet 1. mai 2011 Jeg har halvpynta stil og bytter på mellom hvite tøysko og noe ala disse http://lillevinkelsko.no/jeffrey-campbell-pixie12-beige-p-7569.html nå på forsommern, og når sommer kommer, begynner jeg med ballerinasko. Har en del som er knallgode å gå i.
Gjest Heloise Skrevet 1. mai 2011 #15 Skrevet 1. mai 2011 Jeg har bare sneakers. Sandaler kan jeg ikke bruke, men jeg prøver å finne ballerina-sko som ser "decent" ut, men er litt skeptisk... Jeg takler ikke so uten sokker inni så jeg må finne sånne sokker som er like dekkende som ballerinaene og ikke noe mer. Herk! Vanskelig!
Gjest Badabing Skrevet 1. mai 2011 #16 Skrevet 1. mai 2011 Jeg går mye i Converse og sånt selv, og hvis jeg pynter meg har jeg gjerne høye hæler. Noe som er litt midt i mellom er jo herreinspirerte sko og sånne sko som ligner litt på seilersko, de får man jo i alle varianter nå. Eksempler: http://lillevinkelsko.no/dolfie-landom30-blaa-p-7328.html http://www.kk.no/865844/trendskoen-du-bor-prove
Gjest Mynona83 Skrevet 1. mai 2011 #17 Skrevet 1. mai 2011 Uff, jeg synes de herreskoene (begge linkene til Badabing) er mindre pent og lite feminint. Har bare sett de på de med hipster-stil, og jeg liker vel egentlig ikke den stilen. Men det er jo godt vi har et mangfold i uttrykk og utseende og.
Keri Skrevet 2. mai 2011 #18 Skrevet 2. mai 2011 Hva er softwalk? På bla. Eurosko har de sko som er merket med Softwalk. Jeg tror det også er et eget merket, men jeg har sko fra andre merker som er merket med softwalk inni. De er behagelige å gå i
Anaconda Skrevet 2. mai 2011 #19 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Går mest i pumps og evt peep toe . Har kontorjobb, og en pyntet stil. Cluet er vel å finne sko som er litt behagelig å gå i. Gjerne softwalk etc. Får ofte spørsmål fra kollegaer om hvordan jeg klarer å gå i hæler, men det er en vanesak vil jeg si. Ja, absolutt Jeg har en jobb der jeg ikke kan "dolle meg opp", så jeg har ikke dette problemet. Men jeg har hørt at man bør bytte sko i løpet av arbeidsdagen om man går mye - og dette kan vel kanskje løse problemet med at man får vondt i beina... da kan man kanskje gå med ballerinasko en stund, og pumps resten (for eksempel) Endret 2. mai 2011 av Anaconda
Gjest Nanne70 Skrevet 2. mai 2011 #20 Skrevet 2. mai 2011 De siste der var fæle! Tror ikke de hadde blitt noe bedre uansett hvor søte sokker man hadde hatt inni. Smak og behag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå