Gå til innhold

YASMINE eller LOETTE


Laugh

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har gått på mercilon i 4 måneder men de funka ikke for meg. Jeg har vært hos to forskjellige leger. Den ene var ginekolog og anbefalte at jeg skal bytte til yasmine. Den andre var bare en vanlig lege og anbefalte Loette. Je var hos helsesøster også og hun anbefalte Yasmine hun og, fordi den er annerledes enn mercilon og hun sa at loette er veldig lik mercilon, så da er det ikke noe vits å bytte til den. Hva synes dere?? Jeg har hørt masse dårlig om Yasmine, mange gikk opp i vekt osv..jeg er litt redd for å bytte til den.

Trenger hjelp med å velge folkens!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet ikke om du reagerer før du prøver. Merker du at du begynner å legge på deg uten at det er noen annen grunn enn pillene, så kan du bare slutte å prøve annet.

Jeg ville prøvd ut yasmine siden den ikke er like lik den du bruker nå (og tydeligvis ikke er fornøyd med). Og gynekologen har mer erfaring her enn fastlegen, men det er du som må finne ut om det fungerer for deg, og da må du prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat disse to merkene var det jeg prøvde før jeg totalt gav opp p-piller. Loette var god fordi den hadde omtrent ingen bivirkninger hos meg, men den hjalp ikke mot menssmertene i det heletatt. Yasmin tok bort menssmertene helt, men gav meg null sexlyst, vektøkning på 5 kg (var sulten heletiden + kroppen holdt på alt vannet) og et helt sinnsykt raseri og humørsvigninger.

Men dette er bare MINE reaksjoner. De forskjellige kroppene reagerer forskjellig på medikamenter, også p-piller. Jeg syns du skal begynne på den pillen som legen din anbefaler for deg og akkurat din situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å illustrere Tears.of.the.Suns poeng, jeg har også brukt akkurat disse to merkene, og jeg reagerte akkurat helt likt som henne. Men Yasmin var den gode, og Loette den gale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Jeg bruker Yasmin og har ingen bivirkninger annet enn at menssmertene er så og si borte, og at jeg nesten ikke blør.

Har ikke prøvd Loette, men brukte Triordinol før, og den fungerte også helt likt på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...