Gå til innhold

2-roms leilighet til familie på 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg, min samboer og datteren vår på snart 3 år år må flytte til sommeren, siden vi bor i en leilighet med høy husleie nå og ikke har råd til å bo her lengre.

Vi har annonsert på nettet, i avisa og hengt opp lapper på butikker rundt omkring, men vi har så langt ikke fått noe respons.

Det er rett og slett et dårlig leiemarked her i byen og vi har nå innsett at det er tilnærmet umulig å få en 3-roms til max. 8500 kr. uten noe inkludert.

Da er det bare å lete etter en 2-roms, men jeg kjenner jeg gruer meg litt til å evt. dele soverom med datteren vår, siden vi har erfart tidligere når vi har hatt gjester at det ikke funker.

Vi sover rett og slett ikke noe særlig bra noen av oss og jenta våkner av ingenting.

I tillegg ser jeg for meg at det kan bli et problem med såpass mye mindre plass, da vi har en del store møbler og de leilighetene jeg har sett på så langt har vært mellom 40-50 kvadrat.

Er det noen her inne som har bodd i en 2-roms og følte at det gikk helt fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, mg jeg har erfaring fra å bo i en treromsleilighet med en familie på fem og det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan sette opp en skillevegg/provisorisk lettvegg? Evt ha sovesofa i stua som dere slår ut hver kveld og sover på. Dere kan kjøpe en overmadrass som dere legger oppå. Dere kan iallfall gjøre det av og til når dere vil ha privatliv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ja, sovesofa har vi tenkt på, selv om det er kjipt å kanskje måtte selge senga som vi kjøpte ny i høst.

Krysser fingrene for at det dukker opp en 3-roms, men 2-roms er bedre enn å bo på gata. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En treåring må da på død og liv ikke ha eget rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, min samboer og datteren vår på snart 3 år år må flytte til sommeren, siden vi bor i en leilighet med høy husleie nå og ikke har råd til å bo her lengre.

Vi har annonsert på nettet, i avisa og hengt opp lapper på butikker rundt omkring, men vi har så langt ikke fått noe respons.

Det er rett og slett et dårlig leiemarked her i byen og vi har nå innsett at det er tilnærmet umulig å få en 3-roms til max. 8500 kr. uten noe inkludert.

Da er det bare å lete etter en 2-roms, men jeg kjenner jeg gruer meg litt til å evt. dele soverom med datteren vår, siden vi har erfart tidligere når vi har hatt gjester at det ikke funker.

Vi sover rett og slett ikke noe særlig bra noen av oss og jenta våkner av ingenting.

I tillegg ser jeg for meg at det kan bli et problem med såpass mye mindre plass, da vi har en del store møbler og de leilighetene jeg har sett på så langt har vært mellom 40-50 kvadrat.

Er det noen her inne som har bodd i en 2-roms og følte at det gikk helt fint?

Spørs hvordan man innretter seg. Kansje ikke idielt på sikt da barnet blir stor. Skal ha med venner å leke på rommet osv.

I min ungdom var vi 5 på treroms.

Det er desverre blitt slik at noen tenker at man kan ikke bo i en treroms blokkleil. med to barn. de bygger hus på 200 kvadrat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En treåring må da på død og liv ikke ha eget rom?

Nei men to stk foreldre har kanskje lyst til å slippe å dele rom med barnet for å ha privatliv etc. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men to stk foreldre har kanskje lyst til å slippe å dele rom med barnet for å ha privatliv etc. ;)

Har man ikke råd til det så har man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...