Gå til innhold

Avhengig av KG - eksamensperiode

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg oppdaget kg så har jeg vært helt avhengig :sjenert: må sjekke nye innlegg og emner hele tiden! Kanskje det har blitt mer en vane? Uansett, dette går helt fint i hverdagen, men nå som jeg har eksamensperiode er dette fryktelig ødeleggende!! Jeg leser kanskje en side i pensum, og så må jeg inn på kg for å sjekke. Det sier seg selv at dette er svært uheldig for lesingen og at jeg hele tiden er utrolig ukonsentrert.

Det er jo sjelden at det skjer så fryktelig mye her på 5-10 minutter, og hvis jeg går glipp av noe så får jeg jo med meg det senere. Men likevel må jeg innom stadigvekk for å titte :sur:

Noen fler med samme problem? Eller aller helst: noen som hadde det samme problemet, men klarte å fikse det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at du må ta tyren ved hornene og gå på en skikkelig avvennings-periode. Det blir ofte mye verre før det kan begynne å bli bedre igjen. Mange har vært der før deg. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Slå av pcen og ha den i et annet rom. Ikke like enkelt å sjekke hele tiden da.

AnonymBruker
Skrevet

Før eller siden oppdager du hvor kjedelig og intetsigende det meste her inne er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar på tråder eller start egne tråder hvis det ikke er noe viktig du helst må ha raskt svar på. Du har startet denne tråden, men glem resten av det som skjer på kg.

Det skjer ikke så mye her og det meste blir tatt opp igjen med jevne mellomrom. Du går ikke glipp av noe og må ikke bli avhengig av å lese hva andre mener om alt mellom himmel og jord, for det meste vil du være enig/uenig med de fleste fra sak til sak, og du kjenner de ikke personlig så hvorfor kaste bort tid på å bli engasjert? !

Skrevet

Ta deg en pause fra hele kvinneguiden en stund? :) Hvis du sier til deg selv at du konkret skal ha en pause og at du ikke skal skjekke forumet under den perioden så blir det som en utfordring for deg selv. Da kan det være lettere. For hvis du tillater deg å skjekke forumet av og til, blir de av og tilene ofte ganske ofte.

Skrevet

Etter at jeg oppdaget kg så har jeg vært helt avhengig :sjenert: må sjekke nye innlegg og emner hele tiden! Kanskje det har blitt mer en vane? Uansett, dette går helt fint i hverdagen, men nå som jeg har eksamensperiode er dette fryktelig ødeleggende!! Jeg leser kanskje en side i pensum, og så må jeg inn på kg for å sjekke. Det sier seg selv at dette er svært uheldig for lesingen og at jeg hele tiden er utrolig ukonsentrert.

Det er jo sjelden at det skjer så fryktelig mye her på 5-10 minutter, og hvis jeg går glipp av noe så får jeg jo med meg det senere. Men likevel må jeg innom stadigvekk for å titte :sur:

Noen fler med samme problem? Eller aller helst: noen som hadde det samme problemet, men klarte å fikse det?

Vet ikke åssen du studerer(internett eller skole) Men hvis det er skole,så dra med deg bøkene og les i lesesalen eller biblioteket.

Skrevet

Kan du ta med deg bøkene et annet sted? Gjøre internett litt utilgjengelig? Mulig du bruker pc'n når du studerer, som jeg gjør, men om du drar på lesesalen eller biblioteket er det kanskje ikke like enkelt å tulle bort tida. Det fungerer hvertfall for meg!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Kanskje jeg skal holde meg unna kg til etter eksamen. Det er nok det beste. Når jeg var på ferie i 2 uker i påsken, så tenkte jeg ikke på kg et eneste sekund, og sjekket heller aldri.

Det spiller liten rolle om jeg har pc i nærheten eller ikke, for jeg har iPhone med Internett-tilgang, og iPhonen er jo i nærheten hele tiden :sjenert:

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Slå av pcen og ha den i et annet rom. Ikke like enkelt å sjekke hele tiden da.

Litt vanskelig med tanke på at veldig mange studier krever bruk av pc og internett tilgang når en leser til eksamen.

AnonymBruker
Skrevet

Om du kjenner noen moderatorer/adminer, så kanskje de er villige til å IP-banne deg til eksamensperioden er over? :)

Evt. bruk det som en gulrot: Etter å ha lest X antall kapittel kan du være på kg i X antall minutter (sett på alarm, og vær streng med deg selv). Evt. Les fra klokken 10 - 17 med små pauser uten kg, og skei så ut med kg på kvelden (men bare om du har vært flink til å lese).

Lykke til med eksamensmaset! :goodbye:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også eksamensperiode nå, og det som funker for meg er å lese så og så lenge (setter på alarm på mobilen), og så ha pause en viss tid. Da kan man kikke på KG eller gjøre noe annet med nokså god samvittighet.

Skrevet

I know how you feel. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...