Bernardette Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Hva mener dere om skoene til barn som har barnebunad / festdrakt på 17. mai, er det ok med helsvarte pensko eller bør det være bunadssko med spenne?
Moscato Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 I vår familie har barna brukt bunadsko fra toårsalderen, men vi har hatt mange å arve fra og mange som kan arve. Jeg synes ikke det er viktig å kjøpe bunadsko som barnet uansett vokser ut av innen neste gang bunaden skal brukes, med mindre man har noen som tar over slik at skoene blir "brukt opp" likevel. Et par enkle pensko er mye mer anvendelig til andre anledninger slik at barnet får brukt dem mer, og jeg reagerer i alle fall ikke når små barn bruker det til bunaden. Bare unngå støvler og joggesko Når barna begynner å bli en ti-elleve år er de jo ikke utvokst, men det er egentlig på den tiden jeg synes det er begynt å se teit ut om de bruker andre sko enn bunadsko. Jeg har full forståelse for at foreldre ikke vil prioritere dyre bunadsko i den alderen, men en billigvariant fra feks Spar Kjøp kan kanskje være en ok midlertidig løsning? 1
Antoinette Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 NEI!! Ikke kjøp bunadsko fra Sparkjøp som er i skai. Barna kommer til å få gnagsår fra helvette! De fleste skobutikker selger såkalt "myke" bunadsko til barn med fin spenne. Disse er ikke dyre (159-199 kr.)
Moscato Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 NEI!! Ikke kjøp bunadsko fra Sparkjøp som er i skai. Barna kommer til å få gnagsår fra helvette! De fleste skobutikker selger såkalt "myke" bunadsko til barn med fin spenne. Disse er ikke dyre (159-199 kr.) Det var bare et eksempel. Jeg opplevde ikke SparKjøp sin variant som verre eller bedre enn andre billigvarianter, og skikkelige gnagsår kom ikke før jeg skulle begynne å gå inn de ordentlige bunadskoene i forbindelse med konfirmasjonen. Gnagsår kan man forvente med nye sko uansett, og det er ikke forbudt å ta skoene av barna et par ganger i løpet av dagen for å se hvordan det står til med føttene. Det meste kan forebygges med såler eller andre innvendige puter, og bare det å få barna til å gå rundt med skoene hjemme i noen dager før 17. mai hjelper godt på. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Svarte pensko burde holde i massevis. Det var ihvertfall bra nok for datteren min når hun hadde bunad. Svarte pensko får man også brukt til andre anledninger enn de få gangene barnet har bunad på, å de vokser jo så fort i bena at det er ikke mange gangene de bruker penskoene heller.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 Svarte pensko burde holde i massevis. Det var ihvertfall bra nok for datteren min når hun hadde bunad. Fin holdning det. "Bra nok for dattern min". Når du sier bunad mener du vel festdrakt fra Sparkjøp
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Fin holdning det. "Bra nok for dattern min". Når du sier bunad mener du vel festdrakt fra Sparkjøp Nei, jeg har aldri kjøpr festdrakt fra Sparkjøp. Jeg har sydd drakter/ barnebunader (kall det hva du vil ) selv etter stoff og mønster fra Husfliden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå