Gå til innhold

Øm i underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket sist jeg og kjæresten hadde sex, at jeg var veldig øm inni skjeden. Det var rett og slett ubehagelig. Merker ingenting utfor, det er kun inni skjeden. Ingen kløe eller noen svie. Hadde litt lysebrunt utflod i 9-10 dager etter sist mens. Det var skikkelig ubehagelig når han fingra meg. Ikke vondt, bare kjempeubehagelig, så jeg måtte bare avslutte. Virket hoven nesten. Noen som har opplevd lignende? Bør vel ta meg en tur til legen, men har skikkelig gynekolog skrekk. Må samle mot :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke farlig å gå til gynekolog eller lege, de er så vant med slike ting og tenker ikke over det slik som du gjør. Tenk at det er mye verre å gå med noe som kanskje burde bli behandlet, og at du kan bli enda verre om du ikke blir behandlet. Aldri gøy å bekymre seg for ting som ikke er i orden, spesielt der nede. Så vær positiv og ikke bekymre deg for å gå til legen, alt skal gå så bra så :)

Ellers vet jeg ikke hva det kan være, kanskje underlivsopp? i et tidlig stadie?

Var du ordentlig kåt? Hvis ikke kan jo det være grunnen til at det ikke var behagelig?

Lykke til ihvertfall :D

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg prøver å tenke slik at det er jobben deres og at de er vant til det, men det hjelper meg ikke i det hele tatt. Jeg får helt angst av tanken og vil gråte bare ved synet av meg selv i en slik stol. Men må vel bare ta meg sammen og få det gjort en vakker dag.

Det føles ikke som noen underlivs sopp. Det har jeg hatt flere ganger før, og da klør det kun utvendig med utflod. Var og kåt nok, det var ikke en slik type følelse. Var rett og slett en hoven følelse. Ikke vondt, bare veldig ubehagelig. Håper noen har en lignende erfaring mens jeg tenker litt over saken om å gå til gynekolog :P

AnonymBruker
Skrevet

Å si at det er jobben deres og at de ser underliv hver dag hjelper ingenting, jeg er så lei av å lese det! Er man redd/engstelig for å spre bena for en lege så er man det. Det har ingenting med om legen har sett det før å gjøre, det har med en selv å gjøre. Jeg er sånn selv. Det er jeg som er ukomfortabel med det, fordi det er rart og alt det der, ikke fordi jeg er redd legen kommer til å tro jeg har noe ekkelt.

Hvor lenge har du hatt det sånn? Blir du ordentlig våt? Hvis vi holder på for lenge og/eller jeg ikke er ordentlig våt så får jeg også skikkelig vondt. Det er en sår og hoven følelse.

Gjest Blubberella
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Når du får ny partner tar det ofte ei lita stund før kroppen din blir vant med bakteriefloraen hans, og det kan føre til ubalanse i skjeden og sårhet/irritasjon. Ellers kan det være sopp, bakteriell vaginose eller bare litt bakteriell ubalanse. Du kan jo dra på apoteket og kjøpe Lactal eller Ecovag melkesyrestikkpiller og se om det hjelper. De er uten resept og ikke farlig på noen måte å bruke, så verdt et forsøk.

Du kan også teste ut soppmiddel hvis du tror det er sopp (svie/kløe og tykk hvit utflod med syrlig lukt), men hvis ikke noe av dette virker så bør du gå til legen. Det er jo ikke noe særlig å slite med ubehag under sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...