Gå til innhold

Hva kan det være?


Gjest Undrer

Anbefalte innlegg

Gjest Undrer

Hei

Jeg har de siste ukene hatt masse graviditets lignende symptomer, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke er gravid...

Noen som kan komme på noe annet som er galt med meg...?

Symptomene:

* Mye kvalme

* Konstant trøtt og sliten, lite energi

* Ømme bryster, særlig brystvortene

* Økt sultfølelse, jeg spiser og spiser men blir aldri mett/blir sulten igjen med en gang

* Magen min har blitt litt større

* Mye luft i magen

* Veklsende for løs og for hard mage

* Begynt å miste mye hår...

* Annerledes mens enn jeg pleier å ha.. Kortere og mer uregelmessig og uforutsigbar

Hvis jeg mot all formodning er gravid, så er jeg nok et godt stykke på vei, siden sist gang jeg hadde sex var i midten av februar...

Jeg bruker p-plaster, men bor for tiden i Afrika, så det kan jo være at medisinene her ikke er like bra eller noe... Men det er samme type p-plaster som jeg brukte tidligere i Norge...

Kan også ha beregnet noe feil når jeg begynte på plasteret igjen...

Hadde besøk av kjæresten min fra Norge (som nå er eksen min) i midten av feb.

Begynte med plasteret siste dag av mens før han kom ned...

Hadde plaster i 3 uker, tok et ekstra plaster den uken han var her for ikke å få mens da, og tok plaster av når han dro...

Har hatt "mens" hver gang jeg har tatt av plasteret etter det, men har vært uregelmessig...

Tok en grav.test for et par dager siden, men jeg var så nervøs og utålmodig at jeg gjorde det på kvelden, etter å ha drukket en del vann.

Og har nå lest at det kan gi feil resultat... Hmmm...

Skal få tatt en ny test, men får ikke gjort det før tirsdag, fordi det er helligdager her nede og apoteket er stengt...

Wow...

Sorry for langt innlegg...

Men hvis jeg ikke er gravid, hva annet kan det være?

Hadde jeg vært hjemme i Norge hadde jeg bare gått til legen og fått tatt noen blodprøver og sånn, men det er ikke så enkelt her jeg bor akkurat nå.

På forhånd takk for innspill og tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm jeg må virkelig si at jeg aner ikke, og jeg har heller aldri vært gravid så det kan jeg ikke noe om. Men trøtthet og det at du mister hår kan jo komme av jernmangel. Og større mage vil jo komme av at du har spist mer i det siste. Men hvorfor den sultfølelesen vet jeg ikke. Men nå las jeg nettopp i et annet innlegg der en limte inn et svar fra en nettdoktor om at jernmangel kan føre til at man får lyst på mat. Jeg tror det har noe med at du begynner å få lyst på ting fordi kroppen prøver å få tak i det du mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...