Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For dykk som har lese bøkene, snakkar for annleis frå stad til stad? T.d. at i Vågå snakkar dei ein dialekt medan i Oslo ein annan? (cockney/Vågå versus Queen's english/Oslo).

Anonym poster: a45a845407146847600fc1bc4b12500e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste de to første bøkene i serien i fjor da jeg hørte at serien skulle komme på tv. Endelig en tv-serie av fantasy-bøker, var tanken. Men synes bøkene er litt i groveste laget innimellom. Men siden jeg har lest boken, så må jeg jo se serien også, så jeg skal laste ned episode 3 i ettermiddag.

Håper serien blir såpass populær at de våger å prøve seg på min favoritt-fantasy, Tidshjulet (Wheel of time), senere, selv om den er mye mer krevende i forhold til antall skuespillere og utholdenheten til hovedrolleinnehaverne og mer.

Syns game of thrones var kjedelig å lese etter de første to bøkene, men tv serien har jo vært knall bra. Mye bedre enn bøkene.

Wheel of times som tv-serie/film..... Robert Jordan var også min favoritt forfatter, men lage film av de uendelige mange sidene wheel of times utgjør ville vært galskap. Ikke minst med tanke på alle de rolige mellompartiene den bokserien har.

Skrevet

Syns game of thrones var kjedelig å lese etter de første to bøkene, men tv serien har jo vært knall bra. Mye bedre enn bøkene.

What!? :sjokkert: Leste du ut bok 3 eller? Jeg, og alle jeg kjenner, har vært enig i at det er den desidert mest spennende boken. GRRM har selv sagt han skal isolere seg et sted langt vekk fra alt som heter internett når en viss episode av sesong 3 skal gå på luften.

• Liker 1
Skrevet

What!? :sjokkert: Leste du ut bok 3 eller? Jeg, og alle jeg kjenner, har vært enig i at det er den desidert mest spennende boken. GRRM har selv sagt han skal isolere seg et sted langt vekk fra alt som heter internett når en viss episode av sesong 3 skal gå på luften.

Ja, men var så skuffa over bok 2 at jeg hadde gått lei.

Game of Thrones har en veldig spennende første bok, og syns fortsettelsen ble kjedelig :)

Skrevet

Jeg kan også være med å banne i kjerka. Jeg synes bøkene er litt kjedelige. Funker mye bedre som TV-serie.

Skrevet

Hehehe....jeg er av totalt motsatt oppfatning, syns bøkene er vesentlig mer fascinerende,

beskrivende og går myyyye mer i dybden enn hva serien gjør,

men dette skiller jo ofte mer "ekte" fans ifra de som har ett mer overfladisk forhold til

R.R. Martin.....(og tro meg, hadde jeg syns bøkene var tørre og platte hadde jeg

sagt det rett ut)

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Må nesten dra denne tråden opp igjen for nå nærmer det seg...

Varmer opp med sesong 2 på bluray nå i påsken, må si jeg gleder meg til fortsettelsen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt misfornøyd med det nye navnet på denne tråden (SPOILER). Dette er vel den tråden som opprinnelig ble laget for de som følger tv-serien slik den sendes i USA, ikke sant? I tillegg er det blitt laget én tråd for de som har lest bøkene, og én tråd for de som følger serien etter norsk sendetidspunkt (NRK).

Er litt redd for at det skal komme rekende inn noen som kommer til å spoile hendelser fra bøkene, eller hendelser de vet kommer til å skje fremover i serien. Ganske lett å tro at det er greit pga tittelen slik den er nå, en skulle jo tro det var fritt fram. Spoiling av ting som kommer til å skje er jo IKKE greit i denne tråden! Kunne den hett f.eks. Game of Thrones (amerikansk sendetid) eller noe sånt?

Anonym poster: 578f0c12894996dc3291f9c33c41c4b9

• Liker 5
Gjest Armule
Skrevet (endret)

Jeg er litt misfornøyd med det nye navnet på denne tråden (SPOILER). Dette er vel den tråden som opprinnelig ble laget for de som følger tv-serien slik den sendes i USA, ikke sant? I tillegg er det blitt laget én tråd for de som har lest bøkene, og én tråd for de som følger serien etter norsk sendetidspunkt (NRK).

Er litt redd for at det skal komme rekende inn noen som kommer til å spoile hendelser fra bøkene, eller hendelser de vet kommer til å skje fremover i serien. Ganske lett å tro at det er greit pga tittelen slik den er nå, en skulle jo tro det var fritt fram. Spoiling av ting som kommer til å skje er jo IKKE greit i denne tråden! Kunne den hett f.eks. Game of Thrones (amerikansk sendetid) eller noe sånt?

Anonym poster: 578f0c12894996dc3291f9c33c41c4b9

Tråden har jo undertittel "HBO say no more".

Bokserien heter jo heller ikke Game of Thrones, men A Song of Ice and Fire. Den første boka heter også "A Game of Thrones", slik at det er mye som signaliserer at tråden følger USAs sendetid.

I tillegg er det blitt fremhevet flere ganger (deriblant meg, den gangen jeg ikke hadde lest bøkene) at spoiling fra bøkene ikke ønskes.

Endret av Cervix
Skrevet

Å fytti som jeg gleder meg :bolledeig::biggrin::hoppendeglad:

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer jo så utrolig mye i denne serien, jeg er nødt til å ha wikien åpen for å følge med på alt.

Anonym poster: e2070f0e6bdc5d788b2d9c0042812ea6

Gjest Nikee
Skrevet

I kveld, i kveld, i kveld, i kveld! :bolledeig: Jeg har vært gjennom sesong en og to i påsken bare for å friske opp igjen, gleder meg noe vanvittig til fortsettelsen!

Skrevet

Når blir det mulig å se første episode i kveld??

Gjest Nikee
Skrevet

Når blir det mulig å se første episode i kveld??

Jeg er litt usikker, men det er en side jeg følger med på hvor link blir lagt ut nesten med en gang episoden er vist i USA :)

Skrevet

Jeg er litt usikker, men det er en side jeg følger med på hvor link blir lagt ut nesten med en gang episoden er vist i USA :)

Ser den skal sendes kl 21 amerikansk tid, så blir vel i natt en gang da.. :/

Gjest Nikee
Skrevet

Ser den skal sendes kl 21 amerikansk tid, så blir vel i natt en gang da.. :/

Ja, litt for sent men da er den klar til imorgen :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...