AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2821 Del Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er så redd for at Arja skal bli drept like før hun kommer frem til sine. Eller at gjensynet mellom Sansa og Arya blir iskaldt, av en eller annen grunn. Sansa har aldri vært helt enkel, helt fra starten av sesong 1 (og bok 1) har hun vært opptatt av å være vakker og ha høy status, helt ulikt sin søster. Selv om Sansa har gjennomgått mye, tror jeg at personligheten som ligger i bunnen aldri helt forsvinner. Anonymkode: 3f57c...5c4 Enig med deg i at det var flott at Sam og Jorah har møttes. Og Sam da, han er en av de snilleste i serien. Et tvers igjennom godt menneske. Jeg har aldri hatt sansen for Sansa. Hun har jo heller ikke et veldig godt forhold til Jon, hun skjuler ting for ham og viser tydelig at det Littlefinger sier til henne om Jon (at han ikke er en ekte stark), påvirker henne. Hun er nok enig i det. Blir spennende å se hva som skjer nå som Jon drar til Dragonstone… Anonymkode: 15840...4fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackCloud Skrevet 26. juli 2017 #2822 Del Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg i at det var flott at Sam og Jorah har møttes. Og Sam da, han er en av de snilleste i serien. Et tvers igjennom godt menneske. Jeg har aldri hatt sansen for Sansa. Hun har jo heller ikke et veldig godt forhold til Jon, hun skjuler ting for ham og viser tydelig at det Littlefinger sier til henne om Jon (at han ikke er en ekte stark), påvirker henne. Hun er nok enig i det. Blir spennende å se hva som skjer nå som Jon drar til Dragonstone… Anonymkode: 15840...4fd Har aldri likt Sansa. Arya tar liksom grep og redder seg selv. Sansa bare venter på å bli reddet av noen, og virker ganske kvalm og overfladisk. Hun var kvalm i sesong 1, og hun er det nå. Dersom noen skal dø, håper jeg det blir henne. Arya og Jon er favorittene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 26. juli 2017 #2823 Del Skrevet 26. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stråmannsargumentasjon. Hvor har jeg påstått eller anydet at serien skal få en happy ending med Daenerys som dronning? Hvorfor trekke inn ting jeg ikke har skrevet? Det jeg argumenterer mot er at Dany blir som faren sin. Det er ikke noe som indikerer på at hun skal bli som ham. Og hva har det red wedding og halshuggingen med Eddard dette å gjøre? Har jeg sagt noe om at Dany vil overleve? Nå som hun er i Westeros med flere allierte, folk som har vært med på å styrte familien hennes, folk som har ønsket å drepe henne, gjør hun det hun må for å sørge for at hun ikke blir backstabbet av folk som har backstabbet mange. Hadde hun ikke advart Varys, hadde hun ikke fremstått som spesielt klok, heller som naiv, en som lever med store skylapper foran øynene. Den siste setningen; for en nedlatende måte å svare folk på… Anonymkode: 15840...4fd Jeg spør deg hva du tror vil skje. Det er ikke stråmannsargumentasjon Men fint, du vil altså ikke si hva du tror vil skje, eller du har ingen meninger. Foruten at du ikke tror på Mad Queen-teorien For øvrig ganske spenstig å påstå at det ikke er noe som helst som indikerer at hun vil bli som ham, det er jo mange hint i den retning 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 26. juli 2017 #2824 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg i at det var flott at Sam og Jorah har møttes. Og Sam da, han er en av de snilleste i serien. Et tvers igjennom godt menneske. Jeg har aldri hatt sansen for Sansa. Hun har jo heller ikke et veldig godt forhold til Jon, hun skjuler ting for ham og viser tydelig at det Littlefinger sier til henne om Jon (at han ikke er en ekte stark), påvirker henne. Hun er nok enig i det. Blir spennende å se hva som skjer nå som Jon drar til Dragonstone… Anonymkode: 15840...4fd Sam er en av de snilleste ja, men ikke tvers gjennom et godt menneske. Han bruker jo andre for å bedre posisjonen sin.. Tror heller ikke Dany blir gal, Cersei derimot.. hun har ingenting å leve for lenger annet enn å skape et dynasti som varer i tusen år (bokstavelig eller billedlig? Tror sistnevnte).. og hun hater ca alle som bor i KL. Tror Jaime sviktet henne, og da tilter det for henne Endret 26. juli 2017 av RompeRusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2825 Del Skrevet 26. juli 2017 54 minutter siden, RompeRusk skrev: Sam er en av de snilleste ja, men ikke tvers gjennom et godt menneske. Han bruker jo andre for å bedre posisjonen sin.. Tror heller ikke Dany blir gal, Cersei derimot.. hun har ingenting å leve for lenger annet enn å skape et dynasti som varer i tusen år (bokstavelig eller billedlig? Tror sistnevnte).. og hun hater ca alle som bor i KL. Tror Jaime sviktet henne, og da tilter det for henne Det er så mange teorier ettersom alt kan skje i game of thrones, men en av de svakeste teoriene er at Dany blir gal. Hele livet hennes dreier seg om å løslate slaver og «make the world a better place.» I fjor var det flere fanteorier som hevdet at Dany kom til å ende opp som faren sin, men da gikk D.B Weiss og sa dette: "She’s not her father, she’s not insane, and she’s not a sadist, but there’s a Targaryen ruthlessness that comes with even the good Targaryens.» Hun er nådeløs mot fiendene sine (som f.eks. slavedriverne), men planen nå er jo å ta tronen uten at så mange uskyldige skal lide. Hun har jo mye makt nå, og det krever at hun er autoritær og at hun blir respektert. Hun har jo selv også kalt faren sin for «evil.» «Our fathers were evil men, They left the world worse than they found it. We're not going to do that. We're going to leave the world better than we found it", sa hun til Yara. (Link: http://www.businessinsider.com/game-of-thrones-is-daenerys-evil-2016-6?r=US&IR=T&IR=T) Men den som lever får se Anonymkode: 15840...4fd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2826 Del Skrevet 26. juli 2017 Fatter ikke de som mener at Dany kommer til å bli som faren sin, og bli "the mad queen".. Cersei er jo allerede på god vei til å bli "the mad Queen" (bl.a med å sprenge halve byen med wildfire, som the mad king snakket om så mange ganger!). Dany derimot har jo vært en forkjemper for folket og slavene hele tiden! Vi ser jo også at Jamie gjerne ser Cersei i et annet lys etter hvert, og jeg tipper det nok blir en konfrontasjon mellom de to etterhvert.. Kanskje Jamie joiner Tyrion? Håper virkelig ikke Sansa og Littlefinger ender opp sammen. Littlefinger er kul og morsom, men skummel, og tenker vel egentlig kun på seg selv. Gleeeder meg til neste episode! Anonymkode: 46786...d2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 26. juli 2017 #2827 Del Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, BlackCloud skrev: Gjensynet mellom Arya og Nymeria "That´s not you" å leve i fangenskap, slik som hun sa til sin far i sesong 1... Ja, jeg skjønte ikke den setningen i episoden da hun sa det. Så hun mente det mht. at Nymeria skulle bli med henne nordover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackCloud Skrevet 26. juli 2017 #2828 Del Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, Sheherasade skrev: Ja, jeg skjønte ikke den setningen i episoden da hun sa det. Så hun mente det mht. at Nymeria skulle bli med henne nordover? http://www.vanityfair.com/hollywood/2017/07/game-of-thrones-what-did-arya-mean-not-you-direwolf-nymeria-stormborn dette forklarer det bedre enn jeg kan. Det er så utrolig rørende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 26. juli 2017 #2829 Del Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, BlackCloud skrev: http://www.vanityfair.com/hollywood/2017/07/game-of-thrones-what-did-arya-mean-not-you-direwolf-nymeria-stormborn dette forklarer det bedre enn jeg kan. Det er så utrolig rørende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2830 Del Skrevet 26. juli 2017 Det er Sansa som kommer til å bli Queen til slutt, og hun kommer til å gifte seg med The Hound. Anonymkode: 82242...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2831 Del Skrevet 26. juli 2017 52 minutter siden, Sheherasade skrev: 56 minutter siden, BlackCloud skrev: http://www.vanityfair.com/hollywood/2017/07/game-of-thrones-what-did-arya-mean-not-you-direwolf-nymeria-stormborn dette forklarer det bedre enn jeg kan. Det er så utrolig rørende. Håper vi får se Nymeria igjen. Det ble sagt at det var vanskelig, selv med CGI, å få ulvene til å se ekte ut. I bøkene er de ganske store, og Arya kommuniserer med Nymeria på mange måter. Dessverre tror jeg ikke vi får se ulvene så mye. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er Sansa som kommer til å bli Queen til slutt, og hun kommer til å gifte seg med The Hound. Anonymkode: 82242...6a7 Det blir spennende å se hvordan det blir nå som Jon ikke er tilstede på Winterfell. Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. juli 2017 #2832 Del Skrevet 26. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Jeg har aldri hatt sansen for Sansa (pun not intended ), selv om man selvsagt kan ha en viss sympati med alt hun har vært gjennom. Håper virkelig ikke hun får noe særlig innflytelse. Og ja, møtet mellom Sam og Jorah! Anonymkode: 5deee...ab2 Jeg trodde Sansa kom til å bli en viktig karakter, men akkurat nå fremstår hun bare som en bitter festbrems som prøver så godt hun kan å få Jon til å ta dårlige avgjørelser. Og hun kommer sikkert til å la seg manipulere av Petyr Baelish. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2833 Del Skrevet 26. juli 2017 7 timer siden, jabx skrev: Jeg trodde Sansa kom til å bli en viktig karakter, men akkurat nå fremstår hun bare som en bitter festbrems som prøver så godt hun kan å få Jon til å ta dårlige avgjørelser. Og hun kommer sikkert til å la seg manipulere av Petyr Baelish. Jeg tror faktisk ikke det. Tvert motsatt tror jeg faktisk at hun kommer til å manipulere Petyr, og spille en av hovedrollene i hans død. Jeg tror også hun klarer å få The Vale. Vi ser allerede nå at Cersei har hatt en viss inflytelse på henne, som jeg tror vil være hennes sterkeste kort videre. Anonymkode: aba6f...0b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 27. juli 2017 #2834 Del Skrevet 27. juli 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt. /lillesky (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 27. juli 2017 #2835 Del Skrevet 27. juli 2017 Håper Arya kverker Petyr Baelish! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2836 Del Skrevet 27. juli 2017 3 timer siden, Anciol skrev: Håper Arya kverker Petyr Baelish! Hvorfor skriver du dette? Du vet jo hva som skjer. Spoilertags neste gang. Anonymkode: 82242...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2837 Del Skrevet 27. juli 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du dette? Du vet jo hva som skjer. Spoilertags neste gang. Anonymkode: 82242...6a7 Hva snakker du om? Ingen vet hva som skjer! Folka bak serien er superstrenge på at ingenting skal spoiles, og selv skuespillerne har skrevet under taushetsplikt på det. Så skjerp deg! Anonymkode: aba6f...0b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2838 Del Skrevet 27. juli 2017 På 25.7.2017 den 20.23, AnonymBruker skrev: Jeg er også spent på Sansa nå som hun er sjef over nord. Hun er en av favorittene mine, men denne sesongen har hun skiftet helt om og jeg frykter at alle årene som fange for Cersei, Joffrey, Ramsey og hele den psykopatgjengen har satt litt for dype spor i henne. Ikke helt uforståelig det, da man blir formet av sine omgivelser. Hun er riktignok smart så det blir spennende å følge henne. Jeg antar at hun kommer til å gifte seg, og jeg tipper det står mellom Petyr og han lille Lord of the Vale. Sistnevnte er det smarte. Anonymkode: aba6f...0b6 Jeg liker også Sansa, men tror ikke hun vil gifte seg. Som ugift står hun langt sterkere, hun vil nok ikke gi makten til mann og gi fra seg sitt sterkeste kort til hvem som helst, eller før det er ytterst nødvendig. Jeg tror/håper hun blir som en slags dronning Elizabeth 1, som visste hvordan hun skulle spille det politiske spillet. Anonymkode: cf652...908 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2839 Del Skrevet 27. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du dette? Du vet jo hva som skjer. Spoilertags neste gang. Anonymkode: 82242...6a7 Ab... 6a7, du ødelegger hele tråden med de frekke kommentarene dine! Og hvordan i alle dager det spoilers når det ikke har skjedd i bøkene engang? Det er bare lov for deg å komme med teorier? Anonymkode: 15840...4fd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 27. juli 2017 #2840 Del Skrevet 27. juli 2017 Fy faen var den udøde kjempen wun wun?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå