JackIost Skrevet 25. juli 2017 #2801 Skrevet 25. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha, kanskje det ja Men som sagt, jeg liker Aryas hevnlystne side. Sansa har jeg et litt mer ambivalent forhold til. Anonymkode: c86d3...1c2 Planen er kanskje at vi skal tro at "damene tar over", men så skjer det motsatte, og Jon blir sittende på tronen med The Hound som sjefen for the King's Guard og Tormund som Hand of the King Og Hot Pie blir kjøkkensjef 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2802 Skrevet 25. juli 2017 2 minutter siden, JackIost skrev: Planen er kanskje at vi skal tro at "damene tar over", men så skjer det motsatte, og Jon blir sittende på tronen med The Hound som sjefen for the King's Guard og Tormund som Hand of the King Og Hot Pie blir kjøkkensjef Hotpie MÅ jo bare bli kjøkkensjef Evt kan han godt ta tronen for min del også altså 😂 Ellers så har jeg jo et lite håp for Tormund og Brienne.. ❤ Han må bare litt mindre creepy. Anonymkode: c86d3...1c2 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2803 Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Avtale? Så vidt jeg husker har Euron og Daenerys aldri møttes, men korriger meg gjerne om jeg husker feil. "Dobbeltspillet" er om så overfor oss seere - han hadde en stor plan om å gifte seg med Daenerys, før han nå vil gifte seg med Cercei. Hva som ligger bak og hva motivasjonen er er litt vanskelig å si, da han er passe gæren. Men så ble jo Yara og Daenerys allierte da, så da ble jo Dany automatisk hans fiende. Dog, jeg har en ide om at Euron kanskje kommer til å fucke Cercei over til fordel for daenerys, alt ettersom hva som er mest lønnsomt for han/hvem som ligger an til å vinne/hvem som er deiligst. Anonymkode: c86d3...1c2 Har jeg skrevet at de hadde en avtale og at de har møttes? Nei. Jeg skrev jo at de ikke hadde noen avtale, og har heller ikke antydet at de har møttes. Og jeg skrev også at Euron hadde fått med seg at Dany har alliert seg med Theon og Yara, og at det nok var derfor han "fridde" til Cersei. Uansett, det blir spennende å se hva som skjer videre. Anonymkode: 15840...4fd
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2804 Skrevet 25. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vi har sett hittil er jo nettopp det at Daenerys er en av de gode. Hun er datteren til Mad king, men hun er også søsteren til den gode Rhaegar - som er faren til Jon Snow. At faren hennes var gal betyr selvfølgelig ikke at hun også må være det - alle sesongene har jo vist oss at hun ikke er det. Viserys derimot, han var kunne blitt den nye Aerys. Faktisk ser jeg likhetstrekk mellom Daenerys og Jon. De er begge rettferdige og skal gjøre det riktige hele tiden, noe som kan få dem drept (vel, Jon ble jo drept). Anonymkode: 15840...4fd Galskapen i Targaryen-familien er arvelig, og skyldes "dårlig avl" ved gjentatte ekteskap mellom nære slektninger. Og hun har tatt mange dårlige avgjørelser gjennom serien, spesielt når hun blir forbannet, hun er helt klar stormannsgal og føler seg utvalgt til tronen, hun er litt for glad i å sette fyr på ting, senest med trusselen om å brenne Varys levende. Hun er på ingen måte en "god" karakter, og det skal lite til før hun tipper over på feil side. Anonymkode: c9b3b...4e8 8
Anciol Skrevet 25. juli 2017 #2805 Skrevet 25. juli 2017 Tipper Nymeria og flokken kommer og hjelper Arya når hun trenger det mest!! 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2806 Skrevet 25. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Galskapen i Targaryen-familien er arvelig, og skyldes "dårlig avl" ved gjentatte ekteskap mellom nære slektninger. Og hun har tatt mange dårlige avgjørelser gjennom serien, spesielt når hun blir forbannet, hun er helt klar stormannsgal og føler seg utvalgt til tronen, hun er litt for glad i å sette fyr på ting, senest med trusselen om å brenne Varys levende. Hun er på ingen måte en "god" karakter, og det skal lite til før hun tipper over på feil side. Anonymkode: c9b3b...4e8 Jeg liker litt gærne jenter. Men så er jeg ei litt gæren jente selv da Sånn sett "synd" at mange tenker Jon+Dany, det vil jo ikke akkurat bidra til å forbedre genpoolen (gitt at han er en targaryen). Anonymkode: c86d3...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2807 Skrevet 25. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg skrevet at de hadde en avtale og at de har møttes? Nei. Jeg skrev jo at de ikke hadde noen avtale, og har heller ikke antydet at de har møttes. Og jeg skrev også at Euron hadde fått med seg at Dany har alliert seg med Theon og Yara, og at det nok var derfor han "fridde" til Cersei. Uansett, det blir spennende å se hva som skjer videre. Anonymkode: 15840...4fd Kjære deg da, slapp nå litt av, det er ikke liv og død vi snakker om her. Nei, de har ikke hatt noen "avtale", selv om Euron hadde det i tankene (tviler uansett på at Dany hadde vært positiv til forslaget). Men Euron er jo passe fucked up, så jeg tviler litt på "alliansen" med Cercei og tror han bløffer med henne (kanskje - det er min teori). Anonymkode: c86d3...1c2 2
JackIost Skrevet 25. juli 2017 #2808 Skrevet 25. juli 2017 6 minutter siden, Anciol skrev: Tipper Nymeria og flokken kommer og hjelper Arya når hun trenger det mest!! Tipper du får en odds på 1,000000000001 for å vedde på det
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2809 Skrevet 25. juli 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Galskapen i Targaryen-familien er arvelig, og skyldes "dårlig avl" ved gjentatte ekteskap mellom nære slektninger. Og hun har tatt mange dårlige avgjørelser gjennom serien, spesielt når hun blir forbannet, hun er helt klar stormannsgal og føler seg utvalgt til tronen, hun er litt for glad i å sette fyr på ting, senest med trusselen om å brenne Varys levende. Hun er på ingen måte en "god" karakter, og det skal lite til før hun tipper over på feil side. Anonymkode: c9b3b...4e8 Jeg forstår ikke folk som mener at Daenerys virker "gal." Å ta noen dårlige avgjørelser er ikke enbetydende med å være ond. Å vise styrke og autoritet trenger heller ikke å bety at hun er ond (vi husker alle Tommen - som var for svak og lite autoritær). Hun er ikke naiv. Sammenlignet med de fleste karakterene i serien fremstår hun som mor Theresa. Jeg har også lest alle bøkene og har ikke fått noe inntrykk av at Daenerys er på vei til å bli som sin far. Cersei, derimot. Ja, ja. Anonymkode: 15840...4fd 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2810 Skrevet 25. juli 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker litt gærne jenter. Men så er jeg ei litt gæren jente selv da Anonymkode: c86d3...1c2 Eh, ok? Anbefaler trådene på reddit, eller diskusjon for den saks skyld. Der er det litt høyere nivå... Anonymkode: 15840...4fd
Sheherasade Skrevet 25. juli 2017 #2811 Skrevet 25. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også spent på Sansa nå som hun er sjef over nord. Hun er en av favorittene mine, men denne sesongen har hun skiftet helt om og jeg frykter at alle årene som fange for Cersei, Joffrey, Ramsey og hele den psykopatgjengen har satt litt for dype spor i henne. Ikke helt uforståelig det, da man blir formet av sine omgivelser. Hun er riktignok smart så det blir spennende å følge henne. Jeg antar at hun kommer til å gifte seg, og jeg tipper det står mellom Petyr og han lille Lord of the Vale. Sistnevnte er det smarte. Anonymkode: aba6f...0b6 Kanskje smartere. Men... HUFF! Fikk helt avsmak av ham i tidligere sesonger. For en ufordragelig, ekkel og råtten guttunge. Nesten som Joffrey.
shuichon Skrevet 25. juli 2017 #2812 Skrevet 25. juli 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Avtale? Så vidt jeg husker har Euron og Daenerys aldri møttes, men korriger meg gjerne om jeg husker feil. "Dobbeltspillet" er om så overfor oss seere - han hadde en stor plan om å gifte seg med Daenerys, før han nå vil gifte seg med Cercei. Hva som ligger bak og hva motivasjonen er er litt vanskelig å si, da han er passe gæren. Men så ble jo Yara og Daenerys allierte da, så da ble jo Dany automatisk hans fiende. Dog, jeg har en ide om at Euron kanskje kommer til å fucke Cercei over til fordel for daenerys, alt ettersom hva som er mest lønnsomt for han/hvem som ligger an til å vinne/hvem som er deiligst. Anonymkode: c86d3...1c2 Det tror jeg også. Han vil bli kongen. Når Theon og Yara er ute av veien, kan han bli allierte med Dany. Jeg håper at Sansa vil ikke gifte seg med Peter Baelish. Tror at han er farlig. Endret 25. juli 2017 av shuichon 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2813 Skrevet 25. juli 2017 4 minutter siden, shuichon skrev: Det tror jeg også. Han vil bli kongen. Når Theon og Yara er ute av veien, kan han bli allierte med Dany. Jeg håper at Sansa vil ikke gifte seg med Peter Baelish. Tror at han er farlig. Oversatte du innlegget til personen du siterte? Anonymkode: 12354...3c4 1
shuichon Skrevet 26. juli 2017 #2814 Skrevet 26. juli 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Oversatte du innlegget til personen du siterte? Anonymkode: 12354...3c4 Jeg lærer meg norsk nå. Så jeg kan ikke forstå alle ordene. Takk for hjelpen. Jeg håper jeg ikke vil gjøre det igjen. Jeg tror jeg fikset det. Endret 26. juli 2017 av shuichon
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2815 Skrevet 26. juli 2017 10 minutter siden, shuichon skrev: Jeg lærer norsk nå. Så jeg kan ikke forstå alle ordene. Takk for hjelpen. Jeg håper jeg ikke vil gjøre det igjen. Jeg tror jeg fikset det. Ikke noe galt i å oversette og bare fint du prøver og utifra hva du skriver her lykkes i å lære norsk. Anonymkode: 5e5b9...0af
JackIost Skrevet 26. juli 2017 #2816 Skrevet 26. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke folk som mener at Daenerys virker "gal." Å ta noen dårlige avgjørelser er ikke enbetydende med å være ond. Å vise styrke og autoritet trenger heller ikke å bety at hun er ond (vi husker alle Tommen - som var for svak og lite autoritær). Hun er ikke naiv. Sammenlignet med de fleste karakterene i serien fremstår hun som mor Theresa. Jeg har også lest alle bøkene og har ikke fått noe inntrykk av at Daenerys er på vei til å bli som sin far. Cersei, derimot. Ja, ja. Anonymkode: 15840...4fd Hva tror du vil skje? Daenerys tar over Westeros og alle lever happy i alle sine dager? Kan garantere at forfatteren ikke vil gå den veien. Har du glemt Ned Starks halshugging? The red wedding? The red viper? Nei, at Daenerys blir en gal dronning som skal brenne folk er nok mer sannsynlig. Enten får hun jerntronen som "the mad queen", eller så får hun den ikke/mister den. At hun blir dronning og god/populær vil aldri kunne bli avslutningen på serien Og alle Daenerys-fans kommer til å bli sure på Martin, stakkars 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2817 Skrevet 26. juli 2017 Jeg tror Daenerys sine ord til Varys om at han måtte si fra hvis hun en gang ikke kom til å handle til folkets beste, var et slags forvarsel. Tipper at det øyeblikket vil komme, og da spørs det om hun lytter til det Varys har å si. Litt morsomt rundt bordet på Dragonstone: Bare kvinnfolk, en dverg og tre menn uten sine edlere deler (Grey Wolf, Theon og Varys) Det gleder meg stort at Sam og Jorah har funnet hverandre. Gleder meg til å se at de begynner å snakke om andre ting enn sykdommen til Jorah etter hvert. Tipper at den duoen kan få gjort mye, og har mye innflytelse i hver sin leir (Daenerys/Jon). Er så redd for at Arja skal bli drept like før hun kommer frem til sine. Eller at gjensynet mellom Sansa og Arya blir iskaldt, av en eller annen grunn. Sansa har aldri vært helt enkel, helt fra starten av sesong 1 (og bok 1) har hun vært opptatt av å være vakker og ha høy status, helt ulikt sin søster. Selv om Sansa har gjennomgått mye, tror jeg at personligheten som ligger i bunnen aldri helt forsvinner. Anonymkode: 3f57c...5c4
BlackCloud Skrevet 26. juli 2017 #2818 Skrevet 26. juli 2017 Gjensynet mellom Arya og Nymeria "That´s not you" å leve i fangenskap, slik som hun sa til sin far i sesong 1... 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2819 Skrevet 26. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, kanskje det ja Men som sagt, jeg liker Aryas hevnlystne side. Sansa har jeg et litt mer ambivalent forhold til. Anonymkode: c86d3...1c2 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror Daenerys sine ord til Varys om at han måtte si fra hvis hun en gang ikke kom til å handle til folkets beste, var et slags forvarsel. Tipper at det øyeblikket vil komme, og da spørs det om hun lytter til det Varys har å si. Litt morsomt rundt bordet på Dragonstone: Bare kvinnfolk, en dverg og tre menn uten sine edlere deler (Grey Wolf, Theon og Varys) Det gleder meg stort at Sam og Jorah har funnet hverandre. Gleder meg til å se at de begynner å snakke om andre ting enn sykdommen til Jorah etter hvert. Tipper at den duoen kan få gjort mye, og har mye innflytelse i hver sin leir (Daenerys/Jon). Er så redd for at Arja skal bli drept like før hun kommer frem til sine. Eller at gjensynet mellom Sansa og Arya blir iskaldt, av en eller annen grunn. Sansa har aldri vært helt enkel, helt fra starten av sesong 1 (og bok 1) har hun vært opptatt av å være vakker og ha høy status, helt ulikt sin søster. Selv om Sansa har gjennomgått mye, tror jeg at personligheten som ligger i bunnen aldri helt forsvinner. Anonymkode: 3f57c...5c4 Nettopp. Jeg har aldri hatt sansen for Sansa (pun not intended ), selv om man selvsagt kan ha en viss sympati med alt hun har vært gjennom. Håper virkelig ikke hun får noe særlig innflytelse. Og ja, møtet mellom Sam og Jorah! Anonymkode: 5deee...ab2 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2820 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, JackIost skrev: Hva tror du vil skje? Daenerys tar over Westeros og alle lever happy i alle sine dager? Kan garantere at forfatteren ikke vil gå den veien. Har du glemt Ned Starks halshugging? The red wedding? The red viper? Nei, at Daenerys blir en gal dronning som skal brenne folk er nok mer sannsynlig. Enten får hun jerntronen som "the mad queen", eller så får hun den ikke/mister den. At hun blir dronning og god/populær vil aldri kunne bli avslutningen på serien Og alle Daenerys-fans kommer til å bli sure på Martin, stakkars Stråmannsargumentasjon. Hvor har jeg påstått eller anydet at serien skal få en happy ending med Daenerys som dronning? Hvorfor trekke inn ting jeg ikke har skrevet? Det jeg argumenterer mot er at Dany blir som faren sin. Det er ikke noe som indikerer på at hun skal bli som ham. Og hva har det red wedding og halshuggingen med Eddard dette å gjøre? Har jeg sagt noe om at Dany vil overleve? Nå som hun er i Westeros med flere allierte, folk som har vært med på å styrte familien hennes, folk som har ønsket å drepe henne, gjør hun det hun må for å sørge for at hun ikke blir backstabbet av folk som har backstabbet mange. Hadde hun ikke advart Varys, hadde hun ikke fremstått som spesielt klok, heller som naiv, en som lever med store skylapper foran øynene. Den siste setningen; for en nedlatende måte å svare folk på… Anonymkode: 15840...4fd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå