Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymSjiraff skrev:

Hva tenker du der?

Littlefinger er smart så han kan jo lure de fleste og han har jo maksimalt med ambisjoner. Samtidig så ligger jo all makten hans i at han ikke blir gjennomskuet og tror nok korthuset faller sammen. 

Han er en av de mest utspekulerte karakterene i hele serien. Han står jo bak mye av det som har skjedd så langt. Likevel er kommentarene hans så åpenbare hva gjelder Jon Snow, at jeg håper Sansa forstår hva det er han prøver seg på - så splid mellom dem. Søskenforholdet mellom JS og Sansa er ikke like bra som søskenforholdet mellom JS og Arya. Gleder meg til Arya gjenforenes med søskene sine, men det ser ikke ut som at det kommer til å se skje med det første da hun er på vei til Kings Landing. Håper ikke hun blir drept! Det hadde vært en stor nedtur. 

(For øvrig, Bran er jo en warg og kan muligens kontrollere dragene). 

Anonymkode: 15840...4fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

@AnonymSjiraff Det AB sier over her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er en av de mest utspekulerte karakterene i hele serien. Han står jo bak mye av det som har skjedd så langt. Likevel er kommentarene hans så åpenbare hva gjelder Jon Snow, at jeg håper Sansa forstår hva det er han prøver seg på - så splid mellom dem. Søskenforholdet mellom JS og Sansa er ikke like bra som søskenforholdet mellom JS og Arya. Gleder meg til Arya gjenforenes med søskene sine, men det ser ikke ut som at det kommer til å se skje med det første da hun er på vei til Kings Landing. Håper ikke hun blir drept! Det hadde vært en stor nedtur. 

41 minutter siden, Sheherasade skrev:

@AnonymSjiraff Det AB sier over her! :)

Takk for svar!

Annet jeg er spent på er Dorne. De har jo brukt en god del tid på dem, men de tingene har jo ikke vært spesielt relevant for hovedhistorien frem til nå. Mange som har klaget over de episodene med Dorne så håper at de får en spesiell rolle i fortellingen og at ting gir mer meining når man ser tilbake på de tidligere episodene.  

Ja, jeg vet de er med i krigen nå, men håper de spiller en litt større rolle enn kun å stille med soldater. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Takk for svar!

Annet jeg er spent på er Dorne. De har jo brukt en god del tid på dem, men de tingene har jo ikke vært spesielt relevant for hovedhistorien frem til nå. Mange som har klaget over de episodene med Dorne så håper at de får en spesiell rolle i fortellingen og at ting gir mer meining når man ser tilbake på de tidligere episodene.  

Ja, jeg vet de er med i krigen nå, men håper de spiller en litt større rolle enn kun det. 

Dorne  har jo hatt noen relevante handlinger.  Det at Oberyn "drepte" Mountain (som nå er blitt nærmest udødelig) og de drepte Myrcella bla.. Nå har de jo også alliert seg med Tyrell og Targaryen, ser det ut til :)

Hittil er det ingen handlinger i GoT som har vært forgjeves. Det gir nok mening til slutt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.7.2017 den 22.33, Sheherasade skrev:

Jeg er litt ambivalent. På en måte litt kult, men på den annen måte er jeg også enig med artikkelen. Blir litt teit også. 

Er jo mange kjente artister og skuespillere som har små "cameos". Så Ed er jo langt i fra den første. Rart så mange plutselig klager først når han dukker opp. 

Anonymkode: aba6f...0b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror dere at Bran åpnet opp for the white walkers nå som han har gått gjennom the wall? Husker dere ikke med treet, som var bundet med magi slik at de ikke kunne passere, men på grunn av at Bran ble linket til en av kongene kunne de plutselig passere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo mange kjente artister og skuespillere som har små "cameos". Så Ed er jo langt i fra den første. Rart så mange plutselig klager først når han dukker opp. 

Kanskje fordi han til nå er den mest gjenkjennelige? Jeg må selv innrømme at jeg aldri ville visst hvordan noen i Coldplay ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere at Bran åpnet opp for the white walkers nå som han har gått gjennom the wall? Husker dere ikke med treet, som var bundet med magi slik at de ikke kunne passere, men på grunn av at Bran ble linket til en av kongene kunne de plutselig passere. 

:sjokkbla: Men muren er jo en konkret fysisk sperring, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var Yara Greyjoy og moren til Sandsnakes. Håper vi ikke ser så mye til sandsnakes og moren som jeg ikke husker navnet på. 

Jeg ville ikke spoile navnene :P Jeg har aldri vært fan av the sandsnakes, men jeg har hatt Yara på gaydaren min lenge, så det er kult om det skjer noe der.

9 timer siden, Sheherasade skrev:

:balltre:

Jeg synes det er veldig positivt når en serie inneholder karakterer med alle slags mulige variasjoner, og kanskje spesielt skeive karakterer. Kanskje det er fordi jeg er skeiv selv?

Anonymkode: c86d3...1c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke spoile navnene :P Jeg har aldri vært fan av the sandsnakes, men jeg har hatt Yara på gaydaren min lenge, så det er kult om det skjer noe der.

Jeg synes det er veldig positivt når en serie inneholder karakterer med alle slags mulige variasjoner, og kanskje spesielt skeive karakterer. Kanskje det er fordi jeg er skeiv selv?

Jeg synes absolutt det er fint med skeive rollemodeller og karakterer for å normalisere det. Jeg oppfattet det bare som en typisk "heteroseksuell mann får sine lesbe-fantasier oppfylt"-kommentar. Ingen respekt for det. 

Ellers kan vi prøve oss på GoT quiz her: http://quiz.rikstv.no/?id=game-of-trones-quiz-ny
Jeg svarte så kjapt og godt jeg kunne, og kom ikke en gang halvveis gjennom alle spørsmålene på tiden gitt. Skjønner ikke hvordan det skal være mulig å svare på alle sammen! Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Sheherasade skrev:

Jeg synes absolutt det er fint med skeive rollemodeller og karakterer for å normalisere det. Jeg oppfattet det bare som en typisk "heteroseksuell mann får sine lesbe-fantasier oppfylt"-kommentar. Ingen respekt for det. 

Ellers kan vi prøve oss på GoT quiz her: http://quiz.rikstv.no/?id=game-of-trones-quiz-ny
Jeg svarte så kjapt og godt jeg kunne, og kom ikke en gang halvveis gjennom alle spørsmålene på tiden gitt. Skjønner ikke hvordan det skal være mulig å svare på alle sammen! Lykke til!

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du oppfattet det slik? Det er ikke slik at det er kun menn som gleder seg over girl on girl action (her var det 50% hurra for kliningen og 50% hurra for skeive karakterer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du oppfattet det slik? Det er ikke slik at det er kun menn som gleder seg over girl on girl action (her var det 50% hurra for kliningen og 50% hurra for skeive karakterer).

Antagelig fordi det er flere av dem her inne på KG, slik jeg oppfatter forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, Sheherasade skrev:

:sjokkbla: Men muren er jo en konkret fysisk sperring, da...

Den sperringen i seg selv er jo enkel å passere. Selv wildlingene klarte det. Gilly klarte det. Grunnen til at white walkers ikke kan passere er jo ikke høyden på muren, men fordi den har vært bundet av magi. Akkurat som treet var bundet til samme type magi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den sperringen i seg selv er jo enkel å passere. Selv wildlingene klarte det. Gilly klarte det. Grunnen til at white walkers ikke kan passere er jo ikke høyden på muren, men fordi den har vært bundet av magi. Akkurat som treet var bundet til samme type magi. 

Hvis WW ikke kan passere muren har de jo ikke hatt noe å frykte.. 

Anonymkode: 03c04...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

:sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, RompeRusk skrev:

Dorne  har jo hatt noen relevante handlinger.  Det at Oberyn "drepte" Mountain (som nå er blitt nærmest udødelig) og de drepte Myrcella bla.. Nå har de jo også alliert seg med Tyrell og Targaryen, ser det ut til :)

Hittil er det ingen handlinger i GoT som har vært forgjeves. Det gir nok mening til slutt 

Ja, Dorne har vært noe relevans, men f.eks  hendelsen med Myrcella synes jeg taler for at Dorne bør spille en større relevans i historien senere i serien enn for at de har vært relevante nok målt mot tiden de har brukt på dem. De har i hvert fall lagt opp til en konflikt mellom Dorne og Tyrion som begge skal støtte Daenerys

Ja, jeg håper som sagt at ingen handling skal være forgjeves og alt gir mening til slutt. Det er jo såpass mye som skal skje i historien så synes det vil være spesielt om de bruker mye tid på ting som vil vise seg å ikke være relevant for hovedhistorien. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At dere gidder å kaste bort tiden på noe så urealistisk som Game of Thrones er uforstålig. 

Anonymkode: b2c24...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At dere gidder å kaste bort tiden på noe så urealistisk som Game of Thrones er uforstålig. 

Anonymkode: b2c24...662

At du gidder å kaste bort tiden med å kommentere hva andre folk liker av underholdning er uforståelig. Lær deg å stave riktig i stedet for å klage, du.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...