Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg digger zombies og synes whitewalkers er utrolig kule! Mer av dem :gjeiper: Men nå begynner det å bli temmelig mange grupperinger å følge med på, så tror egentlig ikke det er plass til så mye whitewalker-fokus..

Hehe! Da blir nok en av oss glade iallefall! :fnise: Får bare vente å se hvem av oss :fnise:

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nye cast members. Som vanleg mange ukjende fjes, eg kjende berre igjen Mackenzie Crook og Thomas Brodie-Sangster, men dei er iallefall gode, så trur dette blir bra. (Sjølvsagt blir det bra, har Game of Thrones ein einaste dårleg skodespelar?)

• Liker 2
Gjest marianne4388
Skrevet

Whitewalkerene ble litt for tydelig at det var dataprodusert. Syns det så veldig "special effects" ut. Hun jenta i først episoden var mer realistisk.

Enig! Er ikke noe glad i for mye sånn data tull.

Men hesten til han whitewalker sjefen syns jeg var en god blanding av ekte og dataprodusert!

• Liker 1
Skrevet

Får vel slenge meg på her jeg og! Har fulgt med på serien og EEEEEELSKER den! Jeg elsker fantasy, og denne historien er virkelig spesiell^^ Jeg ble faktisk super overraska da Dany kom ut av flammene med dragene, selv om mange har sagt at de visste det kom til å skje :P

(Hadde ikke begynt på bøkene da)

Men det var ganske gøy siden det egentlig hadde skjedd lite "magi" helt frem til dragene kom. Også skjer det mer og mer sånne ting gradvis etterhvert. Gøy!

Gleder meg til neste sesong ;D

Skrevet

Så hele Comic-Con panelet på Youtube. Morsomt å se, for skuespillerne bak rollene ser såå annerledes ut i virkeligheten.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg elsker denne serien. Den får meg til å tenke veldig på hvordan folk levde på denne tiden. Selv om det ikke er realistisk. Ingen virker jo egentlig lykkelige, hverken fattige eller rike. Når tror dere dette skal være fra? 1400-tallet? Jeg er midt i sesong 2 nå og syntes det er vanskelig å få med seg alle familiene og stedene. Nå har hun dama med det røde håret kommet pluss et par andre. Har prøvd å finne et OK kart, men mange er så uoversiktelige.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg har sett noen episoder. En bra serie

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg elsker denne serien. Den får meg til å tenke veldig på hvordan folk levde på denne tiden. Selv om det ikke er realistisk. Ingen virker jo egentlig lykkelige, hverken fattige eller rike. Når tror dere dette skal være fra? 1400-tallet? Jeg er midt i sesong 2 nå og syntes det er vanskelig å få med seg alle familiene og stedene. Nå har hun dama med det røde håret kommet pluss et par andre. Har prøvd å finne et OK kart, men mange er så uoversiktelige.

Jeg tror du kanskje burde lære litt om fantasi og virkelighet................I mens skal jeg lære meg staving og grammatik.

Skrevet

Eh, dette er fantasy ikke en reel tidsalder.

Eh, jeg vet det. Men mere HVIS det skulle vært virkelig, hvilken tid kunne det passet til.

Skrevet

Eh, jeg vet det. Men mere HVIS det skulle vært virkelig, hvilken tid kunne det passet til.

Middelalderen generelt. Det er jo et spenn på noen hundre år.

Skrevet

Middelalderen generelt. Det er jo et spenn på noen hundre år.

Hmm ja 500-1500 ca? Lurer på hvor mye av det som kan ha likhet med virkeligheten av f.eks de ulike klassene i samfunnet og hvordan de blir sett på. Uansett, en utrolig spennende serie :) Syntes dog sesong 2 går litt tregere enn 1.

Skrevet

Vel, forfatteren - George R.R. Martin - er selv lidenskapelig interessert i riddertiden, så han har hentet mye inspirasjon derfra.

Du kan også finne et godt slektstre/husoversikt på HBOs hjemmesider.

Skrevet

George R. R. Martin henter veldig mye inspirasjon fra Rosekrigene, så det er en nokså vanlig oppfatning (i alle fall blant folk som henger på A Forum of Ice and Fire) at handlingen kan legges til andre halvdel av 1400-tallet.

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har lest bøkene og sett episodene i serien tre-fire ganger og jeg synes enda det er litt vanskelig å følge med, men føler jeg har ganske god oversikt nå. Gleder meg utrolig til sesong 3!

Skrevet

90 dager igjen til neste sesong kan sees :danse:

Skrevet

90 dager igjen til neste sesong kan sees :danse:

:blomst: Men det kunne gjerne vært 9 dager. Nå har jeg sett ferdig seson 2, men man sitter jo igjen med 1000 spørsmål :( Fantastisk bra avsluttning av sesong 2. Lurer på hva the white walkers skal gjøre med Sam, det så ut som de bare stoppet ved siden av han. Lurer også på om stakkars Sansa noen gang kommer seg hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...