AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Jeg skal ha opplæring i en bar idag, og skal begynne som ryddehjelp. Men hva sier man når man kommer bort for å ta en bestilling? det står helt stille for meg..håper ikke nervene mine tar helt overhånd! Noen andre råd som kan komme til nytte av til ei ny servitør/ryddehjelp/bartender?
Gjest Flowerbomb Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Jeg gikk bort å spurte rett ut om det var noe som fristet da jeg jobbet på en cafè. Men da jeg jobbet som servitør på en restaurant så gav jeg dem menyen, spurte om de ville ha noe å drikke for deretter å servere evt drikken de hadde bestemt seg for. Jeg ventet deretter et par minutter mens man hjelper andre gjester/kunder for så og spørre om de hadde funnet ut hva de ville ha spise Nå var ikke restauranten jeg jobbet så veldig høytidelig, jeg stod gjerne å snakket med gjestene om noe helt annet enn mat og vin så stemningen var ganske avslappet, som gjorde det lettere å spørre dem om hva de ønsket å bestille
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Takk for svar Men når man jobber på bar/ ett utested er det jo ikke sikkert dem vil ha noe,, hva spør jeg om når jeg går bort til ett bord? utenom at det blir FOR "høytidlig"?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Går det ikke an å bare spørre "Hei, er det noe dere ønsker" eller noe lignende?
Mubba Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Takk for svar Men når man jobber på bar/ ett utested er det jo ikke sikkert dem vil ha noe,, hva spør jeg om når jeg går bort til ett bord? utenom at det blir FOR "høytidlig"? "Heihei, er det noen av dere som er klare for å bestille?", "Ønsker dere å bestille noe?". Se an stemningen og folkene som sitter der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå