Gjest chili_123 Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 hei jeg har fått veldig vondt i halsen med litt forkjølelse. Klarer nesten ikke snakke. trenger noen tips hva som kan hjelpe??
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Drikk mye, både varme og kalde drikker. Ha et skjerf rundt halsen. Drops og pastiller. Hold deg varm og i ro. Varm te med honning og sitron kan virke lindrende. Hvis du blir verre i løpet av helgen eller du føler deg hoven i svelget, ville jeg tatt en tur til legen på mandag for å ta en Strep-test (streptokokker). Da må du i så fall ha antibiotika. God bedring!
Gjest Blubberella Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Gurgle halsen i vann med vademecum eller peppermynteolje i! Frisker opp og lindrer (og dreper en del av bakteriene). Peppermynteolje kan også dryppes på en sukkerbit og suges på som halspastill. Det smaker sterkt men lindrer veldig godt. Ellers har jeg god erfaring med Respiclear mikstur fra helsekosten. Smaker godt og lindrer vond hals. Som AB over her sier kan det være lurt å sjekke for streptokokker hvis det forverrer seg.
Gjest chili_123 Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Tusen takk for gode tips:) setter pris på det:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå