Gå til innhold

Når SU er 1. mai,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Vi har SU-dato 1. mai.

Enda er det noen som ikke har svart, er det frekt å sende en sms/ringe til de som ikke har svart i dag, eller burde vi vente til etter 1. mai med å gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt, men kan jo være greit å vente til i morgen... Er jo tross alt det dere har satt som frist, ikke i dag...

På den annen side, kan det jo være noen som har glemt det, som synes det er fint med en liten påminnelse! :)

Skrevet

Selv ville jeg venta til 3. eller 4. mai før jeg etterlyste svar, men klart, hvis det virkelig haster for dere å vite det, så er det vel ikke kjempeviktig :)

• Liker 1
Skrevet

Eg ville venta til litt uti neste veke, 3. eller 4. mai, som det vart nevnt over her.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :-)

Da venter jeg til uti uka, er ikke så viktig å vite det akkurat nå, satt bare og kikka på det og da lurte jeg :)

Skrevet

"Hei, vi bare minner om SU til invitasjonen til vårt bryllup er i morgen. Håper på å få svar fra dere i løpet av søndagen. Med vennlig hilsen :bryllup: "

For eksempel.

• Liker 1
Skrevet

Vi har også SU imorgen, men fordi at vi sendte invitasjonene våre i begynnelsen av februar, så gjettet jeg på at noen kanskje hadde glemt det, så jeg sendte en facebook mail til alle om at "Hei, tenkte bare å minne dere på at SU er om to uker:)". Fikk svar fra mange allerede da, og svaret var etterfulgt med "Uff, jeg hadde heelt glemt å svare dere!".

Eneste som ikke har svart, er folk som har blitt bedt veldig sent, de har fått to uker ekstra på seg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet alle utenfor brudeverdenen hva SU er? For meg er det Sosialistisk Ungdom. :ler:

• Liker 2
Skrevet

Vet alle utenfor brudeverdenen hva SU er? For meg er det Sosialistisk Ungdom. :ler:

"Svar utbedes"

Altså en frist som man skal gi tilbakemelding om man kommeer til tilstelningen man har blitt bedt til eller ikke. Brukes og i andre sammenhenger enn til bryllup.

Altså har du fått en eller annen invitasjon der det står SU 28.07.2011, så vil de som har invitert deg vite om du deltar eller ikke innen denne dato.

AnonymBruker
Skrevet

"Svar utbedes"

Altså en frist som man skal gi tilbakemelding om man kommeer til tilstelningen man har blitt bedt til eller ikke. Brukes og i andre sammenhenger enn til bryllup.

Altså har du fått en eller annen invitasjon der det står SU 28.07.2011, så vil de som har invitert deg vite om du deltar eller ikke innen denne dato.

Jeg forsto hva det var ut fra sammenhengen her i tråden. Men hvis jeg hadde fått et brev der det sto bryllup 1. juni og SU 1. mai så hadde jeg muligens bare tenkt "SU, hva er det", og ikke tenkt så mye mer over den saken. Men jeg ville jo uansett sagt fra om jeg kom eller ikke da :)

Men jeg regner vel egentlig med at dere ikke skriver forkortelsen i innbydelsen, eller?

AnonymBruker
Skrevet

SU har da ingenting med bryllup å gjøre, men er det man skriver i alle former for invitasjoner der man ber om svar på om man kommer innen en viss dato. Allmenkunnskap å vite hva det betyr, akkurat som andre forkortelser man bruker i skriftlig kommunikasjon. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

SU har da ingenting med bryllup å gjøre, men er det man skriver i alle former for invitasjoner der man ber om svar på om man kommer innen en viss dato. Allmenkunnskap å vite hva det betyr, akkurat som andre forkortelser man bruker i skriftlig kommunikasjon. ;)

Aldri sett, og aldri brukt. Men hvorfor bruke forkortelser uansett? Man skriver jo ikke at Vi skal G oss, fint om dere kan K. Ta med sprit for det blir ikke FB. Men selvsagt skal vi ha DK. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...