Gå til innhold

Alle har lik kjole!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi? :klo:

Fordi jeg er litt konservativ. Men å dekke skuldrene i kirken ser jeg på som helt naturlig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Fordi jeg er litt konservativ. Men å dekke skuldrene i kirken ser jeg på som helt naturlig...

Da jeg vokste opp og de rundt meg giftet seg hadde man ikke bare skuldre i kirken. Da hadde man enten en bolero eller lignende over.

Det var skikk og bruk det.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Nå skal ikke jeg gifte meg, men jeg har nå meninger om så mangt likevel ;)

Jeg sukket litt i en annen tråd her, nettopp fordi "alle" brudekjoler er så like nå for tiden. Syns det blir direkte kjedelig, en ser jo ikke forskjell. Klart, en vordende brud ser sikkert forskjell i detaljene, men så nøye studerer ikke jeg disse kjolene.

Er forøvrig helt enig med imli i hennes innlegg om motens påvirkning på oss, og at det er lett å følge saueflokken.

Jeg syns Mette Marit hadde den vakreste brudekjolen jeg har sett på mange år! Aldeles nydelig :)

Da min mor giftet seg for over 50 år siden, hadde hun svart brudekjole! Det sjokkerte meg at hun gikk så på tvers av alt og skulle være original, for hun likte overhodet ikke å stikke seg ut. Kudos til mamma!

Jeg valgte selv en helt utradisjonell kjole da jeg giftet meg. Den passet meg, min fasong og min stil. Mye viktigere enn å følge moten, syns jeg.

Disse stroppeløse som går igjen hele tiden, er virkelig kjempekjedelige. Sorry til de som har valgt det altså, men det er nå min mening.

• Liker 3
Skrevet

Alle kongelige som gifter seg finner jo på noe annet(jeg hadde trodd de hadde snudd trenden snart) Mette-Marit, Mary i Danmark, Marie til Joachim, Victoria i Sverige, og nå sist Kate...

Nå er det ikke alle som synes de kjolene er noe fine. Og ikke minst, ikke alle som har råd til noe tilsvarenede :P

Jeg synes f.eks. at Kate sin kjole var gørrkjedelig og konete! Jeg hadde ikke valgt den kjolen om jeg så hadde fått betalt for det!

Skrevet

Med fare for å skite i eget reir så syns jeg jo helt ærlig at man kanskje henger seg litt mye opp i kjolen.

Jeg var så heldig at jeg fant min (billig) på eBay, men jeg hadde ikke betalt 10 ganger så mye (som vel er normal pris) for den på en brudesalong.

Om kjolen er moderne,rosa, uten armer, med blonder,stroppeløs, kort, gjennomsiktig,sort, empireliv, ermeløs, halterneck eller kritthvit har nå egentlig ikke så mye å si.

Det viktigste er jo at dagen er en feiring av at to mennesker elsker hverandre og vil dele resten av livet sammen. Og på den dagen er det brud og brudgom som skal være lykkelige og fornøyde og egentlig gi blanake i hva "alle andre mener" eller hva som er "lov" og ikke.

Jeg har enda tilgode å møte en brud som har vært totalt misfornøyd med kjolen. Og tro meg, jeg har møtt mange bruder både før, under og etter den store dagen.

Så, kanskje det er påtide å stikke fingeren i jorden og se på hva som er det viktigste den dagen.

Og det er faktisk ikke kjole, blomster eller gaver :)

Gjest imli
Skrevet

Da jeg vokste opp og de rundt meg giftet seg hadde man ikke bare skuldre i kirken. Da hadde man enten en bolero eller lignende over.

Det var skikk og bruk det.

Det er vel framleis det?

Sjølv om bruden ofte har stroppelaus, har dei kvinnlege gjestene som regel eit sjal e.l over skuldrene viss dei har kjolar med bare skuldre.

Skrevet

Ja, det er mange like brudekjoler der ute, men gjør det egentlig så mye? Jeg syns mange gjør et altfor stort poeng av å være mest mulig original og skille seg mest mulig ut. Greit hvis det gjennomføres med stil, men klarer man det ikke helt kan det fort bli mislykket. Rekner egentlig med at de felste sitter og kikker på kjoler de selv liker, og finner en de selv syns er vakker, uten å tenke for mye på hva andre mener og syns.

Selv hadde jeg en kjole i sikte som hadde brede stropper, men hadde ikke hatt råd til å kjøpe den. Dessuten var jeg realistisk i forhold til kroppsbygningen min og hva jeg ville føle meg vel i, så jeg endte faktisk opp med en typisk stoppeløs kjole... Jeg har komplekser for overarmene mine så jeg skal ha bolero over da. Hadde forøvrig veldig lyst å finne meg en kjole med ermer, men det var så og si umulig uten å ende opp med en "kjerringkjole" eller å bla opp maaange flere tusenlapper enn det jeg har...

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det noen bruder som velger kjole fordi kjolen er så fin og så vakker - uten å forstå at de ikke kler kjolen!

Dette er det myye av, og nettopp fordi de færreste av oss kler stroppeløs... man skal ha ganske fin holdning og fine armer, pluss gjerne litt hals, for å bære slike kjoler, men folk er ikke veldig bevisste på hva de kler, virker det som. Lurer på om de som jobber i slike forretninger tør å gi råd i det hele tatt, når det kommer en bridezilla med helt feil idé om hva som kler henne? Stroppeløs og oppsatt hår, standardbruden i Norge i dag.

Det er vel framleis det?

Sjølv om bruden ofte har stroppelaus, har dei kvinnlege gjestene som regel eit sjal e.l over skuldrene viss dei har kjolar med bare skuldre.

Det er bare så altfor mange som ikke bryr seg om skikk og bruk :)

Stroppeløs er utrolig kjedelig, i tillegg til å faktisk være litt "ut" nå, det er bare norske kvinner og tydeligvis forhandlere her som ikke har skjønt at det er gårsdagens nyhet :)

Skrevet

Da min mor giftet seg for over 50 år siden, hadde hun svart brudekjole! Det sjokkerte meg at hun gikk så på tvers av alt og skulle være original, for hun likte overhodet ikke å stikke seg ut. Kudos til mamma!

Artig :)

Før i tiden (tidlig 1900-tall) var det faktisk helt vanlig for bruden å ha svart kjole, med hvit kniplingskrage. Iallefall på landsbygda var dette et helt vanlig fenomen. Dette ble også penkjolen man skulle bruke i årene fremover. Å stille som hvit brud var ikke vanlig i Norge før litt ut på 1900-tallet, det var kjempedyrt med det hvite, myke stoffet, og det var litt "høy-på-pæra-fenomen". Interessant at det er blitt litt in igjen nå i dag med svarte/mørke kjoler :)

Skrevet

Dette er det myye av, og nettopp fordi de færreste av oss kler stroppeløs... man skal ha ganske fin holdning og fine armer, pluss gjerne litt hals, for å bære slike kjoler, men folk er ikke veldig bevisste på hva de kler, virker det som. Lurer på om de som jobber i slike forretninger tør å gi råd i det hele tatt, når det kommer en bridezilla med helt feil idé om hva som kler henne? Stroppeløs og oppsatt hår, standardbruden i Norge i dag.

Det er bare så altfor mange som ikke bryr seg om skikk og bruk :)

Stroppeløs er utrolig kjedelig, i tillegg til å faktisk være litt "ut" nå, det er bare norske kvinner og tydeligvis forhandlere her som ikke har skjønt at det er gårsdagens nyhet :)

Hvis man selv synes man kler det og føler seg vakker så er det egentlig ett fett hva andre mener. Tenk at man lytter mer til seg selv enn andre, wow liksom. Hjelper ikke at andre synes man ser fin ut i noen annet hvis man ikke føler seg vel i det. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest Fikira
Skrevet

Hvis man selv synes man kler det og føler seg vakker så er det egentlig ett fett hva andre mener. Tenk at man lytter mer til seg selv enn andre, wow liksom. Hjelper ikke at andre synes man ser fin ut i noen annet hvis man ikke føler seg vel i det. ;)

Neida, men vi har fortsatt lov å synes at valgene er dønn kjedelige.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Neida, men vi har fortsatt lov å synes at valgene er dønn kjedelige.

Det var ikke det jeg kommenterte eller ville frem til. Jeg ville frem til at man ikke nødvendigvis har et ønske om å lytte til andre. Selv har jeg fått hundre tusen meninger om absolutt alt fra servietter til kjolen, hvis jeg skulle føyd meg etter hva folk mener så hadde det ikke vært mye igjen som var "vårt". Hva man synes er helt greit, men man kan ikke forvente at andre gidder eller vil ta hensyn til det. På den store dagen og når man skal finne seg kjole bør man ta hensyn til seg selv, da har man lov til å være litt "ego". ;)

Endret av Yvonne
Gjest Fikira
Skrevet

Jeg skjønner det, og man må jo få velge hva man vil.

Men som sagt, så får vi også lov til å syns valget av kjolen var ett kjedelig og lite originalt valg av kjole.

Gjest made4u
Skrevet

Hvorfor så opptatt av en kjole som brukes en eneste gang? Hva dere kler dere i til vanlig betyr MYE mer.

Kjærlighet handler ikke om at noen sier ja til hverandre i et bryllup, men hva man viser hverandre i hverdagen.

Bryllup er så oppskrytt og overfokusert av dere jenter, jeg fatter det rett og slett ikke da i det store og hele så betyr ikke dagen like mye som det dere vil ha det til med et slikt fokus dagen får.

Hva er det med dere jenter og bryllup, jeg bare spør? Det er jo det reneste absurd...

For all del, man kan feire at noen gifter seg, men man trenger ikke miste bakkekontakten av den grunn og være opptatt av samt planlegge dagen til detaljenivå over flere år - i så fall blir bare dagen en skuffelse som umulig kan leve opp til forventningene.

Skrevet

Jeg skjønner det, og man må jo få velge hva man vil.

Men som sagt, så får vi også lov til å syns valget av kjolen var ett kjedelig og lite originalt valg av kjole.

Ja, igjen, ingen har vel egentlig sagt noe i mot det.

Hvorfor så opptatt av en kjole som brukes en eneste gang? Hva dere kler dere i til vanlig betyr MYE mer.

Kjærlighet handler ikke om at noen sier ja til hverandre i et bryllup, men hva man viser hverandre i hverdagen.

Bryllup er så oppskrytt og overfokusert av dere jenter, jeg fatter det rett og slett ikke da i det store og hele så betyr ikke dagen like mye som det dere vil ha det til med et slikt fokus dagen får.

Hva er det med dere jenter og bryllup, jeg bare spør? Det er jo det reneste absurd...

For all del, man kan feire at noen gifter seg, men man trenger ikke miste bakkekontakten av den grunn og være opptatt av samt planlegge dagen til detaljenivå over flere år - i så fall blir bare dagen en skuffelse som umulig kan leve opp til forventningene.

Jeg kan ikke si jeg har mistet bakkekontakten nevneverdig, og de færreste jeg kjenner gjør det. Derimot krever det litt planlegging for å få til en fest. Ja, det er en fest én gang i livet, men skal jeg bruke såpass mye penger skal vi ihvertfall ha en flott og fin fest. Hva så om jeg har planlagt i flere år, jeg ble ferdig med planlegging for ett år siden, nå sitter jeg bare og nyter ventetiden.

Skrevet

Det er vel fordi de fleste kler kjoler med tubetopp :)

Det stemmer i hvert fall ikke. De færreste kler strapless-kjoler!

Jeg synes f.eks. at Kate sin kjole var gørrkjedelig og konete! Jeg hadde ikke valgt den kjolen om jeg så hadde fått betalt for det!

Ikke jeg heller :fnise:

Skrevet

Amen :pls:

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i noen bryllup de siste årene og det er en ting jeg ikke skjønner: Hvorfor MÅ alle absolutt ha tilnærmet lik kjole? Tykk eller tynn, absolutt alle har stroppeløs kjole!

Syntes forøvrig kjolen til Kate var helt fenomenal!!!!!!! I en annen tråd her sa noen at den ville være finere uten ermer!!! WHY?

Har vært i noen bryllup de siste årene og det er en ting jeg ikke skjønner: Hvorfor MÅ alle absolutt ha tilnærmet lik sjakett? Tykk eller tynn, absolutt alle har sjakett uten bukseseler!

Syntes forøvrig sjaketten til Cliff-Kai var helt fenomenal!!!!!!! I en annen tråd her sa noen at den ville være finere uten bukseseler!!! WHY?

• Liker 1
Gjest Fikira
Skrevet

Har vært i noen bryllup de siste årene og det er en ting jeg ikke skjønner: Hvorfor MÅ alle absolutt ha tilnærmet lik sjakett? Tykk eller tynn, absolutt alle har sjakett uten bukseseler!

Syntes forøvrig sjaketten til Cliff-Kai var helt fenomenal!!!!!!! I en annen tråd her sa noen at den ville være finere uten bukseseler!!! WHY?

Så enig, så enig.

På tide med noe nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke ha stroppeløs kjole fordi nesten alle er like og alle andre har det, men i de 3 brudesalongene jeg var i (i 2 byer) var det nesten umulig å oppdrive en kjole med stropper. (Man får såklart festet smale stropper på de fleste stroppeløse kjoler men det synes jeg ikke er fint.) De passet ikke min kroppsfasong rett og slett, og en del av de var i "40 åring som gifter seg stilen".

Min kropp (36/38) passet veldig fint i en stroppeløs, men jeg grøsser når jeg seg en del store jenter som absolutt skal ha stroppeløs kjole. Det er IKKE pent når man ser valkene og brystene som presses inn i en sånn kjole - de får ikke noe kledelig fasong (både jenta og brystene), og kjolen gjør ikke jobben sin den dagen, nemlig å få bruden å ta seg best mulig ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...