Anglofil Skrevet 30. april 2011 #21 Skrevet 30. april 2011 (endret) Jeg tror at folk generelt er litt redde for å skille seg ut, og kanskje få kritikk for valget, og det er kjempesynd. Et hvert forhold er stort og spesielt, og det finnes så mye artig en kan ha på seg som understreker det unike ved dem som gifter seg. Hvorfor er det så viktig å gjøre som alle andre da? Jeg sier: "Det er bedre å være en original, enn en dårlig kopi"! Enig? Men hvis man finner en kjole som ikke nødvendigvis skiller seg så mye ut, skal man da på død og liv velge en annen kjole? Bør man ikke velge noe man selv liker godt, fremfor å velge noe som ingen andre har? Det er bedre å velge noe man liker enn å velge noe fordi man føler man må skille seg ut. Mvh Yvonne Endret 30. april 2011 av Yvonne 2
Fresi Skrevet 30. april 2011 #22 Skrevet 30. april 2011 Jeg synes det er best å være mest mulig lik uten å være altfor forskjellig.
Fresi Skrevet 1. mai 2011 #23 Skrevet 1. mai 2011 (endret) For eksempel Mette Marit (), hun var både lik og forskjellig. Endret 1. mai 2011 av Fresi
Aricia Skrevet 1. mai 2011 #24 Skrevet 1. mai 2011 Jeg synes det er best å være mest mulig lik uten å være altfor forskjellig. Utrolig enig! Best å finne en kjole som bare er meg, tvers gjennom, men samtidig klassisk.
Fresi Skrevet 1. mai 2011 #25 Skrevet 1. mai 2011 Men hvis det var meg ville jeg nok ha valgt noe som var mer forskjellig, men samtidig litt likt. Som Mette Marit for eksempel.
Fresi Skrevet 1. mai 2011 #26 Skrevet 1. mai 2011 Utrolig enig! Best å finne en kjole som bare er meg, tvers gjennom, men samtidig klassisk. Der kom du meg i forkjøpet! Det er egentlig det jeg mener. Unik, men klassisk.
Aricia Skrevet 1. mai 2011 #27 Skrevet 1. mai 2011 Men hvis det var meg ville jeg nok ha valgt noe som var mer forskjellig, men samtidig litt likt. Som Mette Marit for eksempel. Jaja, hver med sitt!
Fresi Skrevet 1. mai 2011 #28 Skrevet 1. mai 2011 Jaja, hver med sitt! Ja, men det er nå meg da. Du gjør jo som du vil.
Aricia Skrevet 1. mai 2011 #29 Skrevet 1. mai 2011 Der kom du meg i forkjøpet! Det er egentlig det jeg mener. Unik, men klassisk. Å, okei, da misforsto jeg litt, jeg lurte på om du var litt spydig, liksom. Jeg er sikker på at du blir kjempefin i den spesielle kjolen som uttrykker din personlighet på din store dag, akkurat som Mette-Marit!
Fresi Skrevet 1. mai 2011 #30 Skrevet 1. mai 2011 Unik men klassisk er mitt motto. Litt som Mette Marit. ()
Dark Star Skrevet 1. mai 2011 #31 Skrevet 1. mai 2011 Men hvis det var meg ville jeg nok ha valgt noe som var mer forskjellig, men samtidig litt likt. Som Mette Marit for eksempel. Er ikke du MM?
Hoppetaujenta Skrevet 1. mai 2011 #32 Skrevet 1. mai 2011 Men hvis man finner en kjole som ikke nødvendigvis skiller seg så mye ut, skal man da på død og liv velge en annen kjole? Bør man ikke velge noe man selv liker godt, fremfor å velge noe som ingen andre har? Det er bedre å velge noe man liker enn å velge noe fordi man føler man må skille seg ut. Hvordan kan det ha seg at "folk flest" bare liker ting som er på moten til en hver tid da? Og når det har gått noen år og kjolemoten har forrandet seg...ja, så liker en rett som det er det nye også. Hvorfor er det så viktig å følge moten? Hvorfor ikke våge å slå seg løs litt og gjøre noe en selv liker veldig godt, men som de færreste gifter seg i der og da? Om en kjøper seg en kjole til odel og eie, er det mulig å alliere seg med noen som kan sy, og legge til noe ekstra, slik at en ikke nødvendigvis må se ut som alle andre som skal gifte seg i akkurat den kjolen. Er det ikke et poeng å stå frem som den unike personen en er på en sånn dag,- eller er det helt greit å se ut som en "sau i en saueflokk" av bruder som ser til forveksling helt like ut? Smaken er forskjellig, ja jeg vet det, men...
Anglofil Skrevet 1. mai 2011 #33 Skrevet 1. mai 2011 Hvordan kan det ha seg at "folk flest" bare liker ting som er på moten til en hver tid da? Og når det har gått noen år og kjolemoten har forrandet seg...ja, så liker en rett som det er det nye også. Hvorfor er det så viktig å følge moten? Hvorfor ikke våge å slå seg løs litt og gjøre noe en selv liker veldig godt, men som de færreste gifter seg i der og da? Om en kjøper seg en kjole til odel og eie, er det mulig å alliere seg med noen som kan sy, og legge til noe ekstra, slik at en ikke nødvendigvis må se ut som alle andre som skal gifte seg i akkurat den kjolen. Er det ikke et poeng å stå frem som den unike personen en er på en sånn dag,- eller er det helt greit å se ut som en "sau i en saueflokk" av bruder som ser til forveksling helt like ut? Smaken er forskjellig, ja jeg vet det, men... Vel, jeg selv funnet en kjole jeg elsker, men det er skiller seg ikke voldsomt ut i forhold til andre kjoler. At den ikke gjør det er for meg helt tilfeldig, fordi jeg går etter hva jeg liker, jeg føler sjelden motebildet generelt. Men fordi jeg elsker min kjole så føler jeg meg uansett unik. Jeg tenker at det er vår dag og vår kjærlighet som feires, og det er det som teller. Jeg vet at jeg kommer til å føle meg fantastisk, og kjolen passer min personlighet, den viser hvem jeg er og den passer til min stil. Hvorfor skal jeg velge noe jeg ikke hadde følt meg passende i? Unik er vi alle, og jeg vet det at så lenge jeg føler meg unik gjør det meg ingenting hva andre utenforstående måtte mene. Mvh Yvonne
Gjest imli Skrevet 1. mai 2011 #34 Skrevet 1. mai 2011 Vel, jeg selv funnet en kjole jeg elsker, men det er skiller seg ikke voldsomt ut i forhold til andre kjoler. At den ikke gjør det er for meg helt tilfeldig, fordi jeg går etter hva jeg liker, jeg føler sjelden motebildet generelt. Men fordi jeg elsker min kjole så føler jeg meg uansett unik. Jeg tenker at det er vår dag og vår kjærlighet som feires, og det er det som teller. Jeg vet at jeg kommer til å føle meg fantastisk, og kjolen passer min personlighet, den viser hvem jeg er og den passer til min stil. Hvorfor skal jeg velge noe jeg ikke hadde følt meg passende i? Unik er vi alle, og jeg vet det at så lenge jeg føler meg unik gjør det meg ingenting hva andre utenforstående måtte mene. Mvh Yvonne Verkar jo som om du bryr deg ein del sida du driv å svarar i denne tråden Eg trur grunnen til at "alle" likar det same, er at me eksponerast for det same. Slik er det med all mote. Så lenge me få sett/høyrt nok av det, likar dei fleste av oss det. Så enkelt er det, rett og slett. T.d likar dei aller fleste no for tida kvitt/lyst interiør, for 15 år sida var det sterke fargar og furu som gjaldt. Same med namnemoten - "alle" likar namna på namnetoppen, men ingen velgjer dei fordi dei er moderne, kun "fordi dei er så fine" Me er i grunnen ganske enkle på dette området, menneskene Det har ikkje så mykje med å "følgje saueflokken" å gjere, heller det at smaken vår rett og slett blir påverka av motene utan at me er bevvisst det. 6
Anglofil Skrevet 1. mai 2011 #35 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Verkar jo som om du bryr deg ein del sida du driv å svarar i denne tråden Både ja og nei. Jeg bryr meg ikke om hva folk måtte mene om kjolen min eller mine valg. Derimot så "bryr" jeg meg om å høre andres meninger. Med andre ord: jeg liker å diskutere, jeg synes det er morsomt å høre andres meninger, mer enn det tror jeg egentlig ikke du skal legge i det. Forøvrig synes jeg helt hvitt interiør er mindre pent og kunne ikke tenkt meg å velge noen av de navnene som ligger på navnetoppen nå. Mvh Yvonne Endret 1. mai 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #36 Skrevet 1. mai 2011 Eg trur grunnen til at "alle" likar det same, er at me eksponerast for det same. Slik er det med all mote. Så lenge me få sett/høyrt nok av det, likar dei fleste av oss det. Så enkelt er det, rett og slett. T.d likar dei aller fleste no for tida kvitt/lyst interiør, for 15 år sida var det sterke fargar og furu som gjaldt. Same med namnemoten - "alle" likar namna på namnetoppen, men ingen velgjer dei fordi dei er moderne, kun "fordi dei er så fine" Me er i grunnen ganske enkle på dette området, menneskene Det har ikkje så mykje med å "følgje saueflokken" å gjere, heller det at smaken vår rett og slett blir påverka av motene utan at me er bevvisst det. Jeg synes i hvert fall at både stroppeløse kjoler og hvitt interiør er mindre pent. Men kanskje noen av oss reagerer motsatt og automatisk misliker det som er in? Hehe. Men jeg har alltid likt kjoler med lange ermer best. Og interiør med farger. Når det gjelder navn så liker jeg godt de bibelske navnene som er populære nå. Men de er jo ikke akkurat nymotens, selv om de er på topp igjen nå.
Gjest imli Skrevet 1. mai 2011 #37 Skrevet 1. mai 2011 Både ja og nei. Jeg bryr meg ikke om hva folk måtte mene om kjolen min eller mine valg. Derimot så "bryr" jeg meg om å høre andres meninger. Med andre ord: jeg liker å diskutere, jeg synes det er morsomt å høre andres meninger, mer enn det tror jeg egentlig ikke du skal legge i det. Mvh Yvonne Heilt i orden, du Jeg synes i hvert fall at både stroppeløse kjoler og hvitt interiør er mindre pent. Men kanskje noen av oss reagerer motsatt og automatisk misliker det som er in? Hehe. Men jeg har alltid likt kjoler med lange ermer best. Og interiør med farger. Når det gjelder navn så liker jeg godt de bibelske navnene som er populære nå. Men de er jo ikke akkurat nymotens, selv om de er på topp igjen nå. Du såg kanskje at eg skreiv "alle"? Klart det alltid finnes unntak, men du må vel vere einig i at dei fleste no for tida likar kvitt interiør, stroppelause brudekjolar og bibelske namn Dei fleste moter går i "bølger", det er spesielt namnemoten eit godt døme på. Mange av namna som er på topp no, var jo på topp rundt forrige århundreskifte. Eg trur for øvrig både bibelske namn og kvitt interiør er "over toppen" no 1
FruN Skrevet 1. mai 2011 #38 Skrevet 1. mai 2011 Jeg ville ha noe "unormalt" til min kjole, nemlig å IKKE ha slep. Men det virka tilnærmet umulig for dama i brudesalongen ofrdi "det var så lite av det på markedet". Det ble slep da, men ikke så langt, og ganske lett, så det blir ikke et problem. Ville helst slippe å drasse rundt på et. Og det ble i den salongen og, men anbefaler ikke plassen for noen! Kjolen må tilpasses, men de får ikke jobben!
Brud i mai Skrevet 1. mai 2011 #39 Skrevet 1. mai 2011 Jeg tror at folk generelt er litt redde for å skille seg ut, og kanskje få kritikk for valget, og det er kjempesynd. Et hvert forhold er stort og spesielt, og det finnes så mye artig en kan ha på seg som understreker det unike ved dem som gifter seg. Hvorfor er det så viktig å gjøre som alle andre da? Jeg sier: "Det er bedre å være en original, enn en dårlig kopi"! Enig? Helt enig med deg. Jeg har valgt stroppløs kjole og sydd den om så den har korsettrygg. I tillegg er det svart blonde over den hvite silken på overdelen. Den er knalltøff, men original og jeg kommer nok til å få mange reaksjoner på en slik kjole. Men hvem bryr seg om det?? Jeg ELSKER den og min kommende ektemann kommer også til å ELSKE den og det er det viktigste for meg på denne dagen. Og alle kjoler er ikke stroppløse for alle kjoler kan sys om så det er det DUMMESTE argumentet jeg hører...
sequin Skrevet 1. mai 2011 #40 Skrevet 1. mai 2011 Nå har jeg ikke vørt i så alt for mange bryllup, men tittet en del på blogger og f.esk på Finn.no. Og det er mange like bruder her i landet. Og nesten alle velger stroppløs med a-form på skjørtet... Tror mange velger den type kjole fordi den er ganske klassisk og "vanlig", man safer liksom med den. Det eneste som er dumt er at det finnes så utrolig mye finere snitt og penere kjoler enn bare A-formen med stroppløs overdel. Jeg mener det er mange som ikke vil vise egne former i bryllupet, og det er synd for man kan se så mye mer smashing ut i en formsydd kjole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå