Gå til innhold

Runkeeper - omregning fra min/km til km/t

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er litt flaut at jeg ikke får til, så jeg poster som AB.

Jeg registrerer på Runkeeper hver gang jeg løper, og da får jeg resultatet i min/km, hva er formelen for å regne om til km/t?

Altså f.eks brukte jeg 6.51 minutter per km i snitt - hva er da km/t?

(jeg ser det intuitivt når det er 10, men skjønner ikke hvordan jeg regner det) :klo:

Gjest made4u
Skrevet (endret)

Du løp i 8,759 km/t

Kan regnes på flere måter...

---

Du løp 1000 meter på 411 sekunder

Ergo er antall meter (1000) / antall sekunder (411) hvor langt du løp pr sekund. Ganger du dette tallet med 3,6 så får du tallet 8,759 som er kilometerfarten du holdt.

---

Du løp 1 kilometer på 411 sekunder, i en time er det 3600 sekunder. Antall sekunder i en time (3600) / antall sekunder du brukte = 8,759.

Endret av made4u
Gjest made4u
Skrevet

Altså, gjør det om til meter og sekunder.

Antall meter (deler på) antall sekunder (ganger) 3,6 = Km/t

Meter / Sekunder X 3,6 = Svaret ditt

Skrevet

Kan være at det er jeg som tenker feil nå, men jeg syns made4u over her kompliserer ting, og ikke får vi samme svar heller...

6,51[min/km]*1/60[t/min]=0,1085[t/km]

1/(0,1085[t/km])= 9,2166[km/t]

Et tips er at når man vil "regne ut" en formel, så kan man se på benevningene hva man må gange med, for å få den på rett form.

• Liker 1
Skrevet

Svært så komplisert folk skulle gjøre dette her da. TS, du får svaret ditt ved å ta 60 og dele på tallet du leser av.

• Liker 2
Skrevet

Hver gang jeg leser "Runkepeer" så leser jeg liksom først halvdelen av ordet veldig feil :skratte: Fantastisk når folk poster på Facebook at de har vært på løpetur med

Runke-peer

hahaha!

Uff, nei, nå er det natta tror jeg!

• Liker 2
Skrevet

Hver gang jeg leser "Runkepeer" så leser jeg liksom først halvdelen av ordet veldig feil :skratte: Fantastisk når folk poster på Facebook at de har vært på løpetur med

Runke-peer

hahaha!

Uff, nei, nå er det natta tror jeg!

Enig, tenkte først "javel, man forbrenner sikkert noe på det også, om man er iherdig nok"

Skrevet

Men du kan velge i Runkeeper hva du vil ha målt farten i.

På nett viser den begge deler, på mobil kan du velge i settings om du vil ha pace eller speed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...