MellonCollie Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Laget nettopp en porsjon majones, med oppskriften jeg vanligvis bruker. 1 eggeplomme = 1 dl olje, samt litt tilsatt sitronsaft + sennep bl.a. Resultatet bruker å bli litt "kremet", men denne gangen er det nesten helt flytende! Vil det stivne noe i kjøleskap over natt, eller kan/bør jeg fikse det på noe vis nå?? Evt hvordan?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Det betyr nok at majonesen har skilt seg. Det du kan forsøke, er å ta en ny eggeplomme i en ren bolle, og spe med den ødelagte majonesen mens du visper, slik man vanligvis sper med oljen. Da skal majonesen gå sammen igjen (jeg har prøvd, det funker). 1
chikako Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 (endret) Husk at ingrediensene må ha samme temperatur - romtemperatur når majonesen lages, og at oljen skal tilføres i en tynn stråle litt etter litt, da vil den ikke skille seg. Tipset til ab funker fint, og de fleste har nok skilt en majones et par ganger Endret 29. april 2011 av chikako
MellonCollie Skrevet 29. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2011 (endret) Alt var romtemperert, og den ser ikke ut som den har skilt seg heller altså. Det er en fin jevn masse, det er bare at den er veeeldig tynn Testet ut tipset nå, og det gikk greit i starten. Men jo mer av den "gamle" blandinger vi helte i, jo mer flytende ble det underveis. Typisk! Jaja, da får jeg heller krype til korset og håpe Meny har noen greie majonesvarianter i morgen Endret 29. april 2011 av MellonCollie
altsoja Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Det du sku ha gjort er nok å ha piska det litt lenger.noen ganger tar det jo litt lenger tid.hvor lenge mixa du det sammen ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå