Gå til innhold

Blod blod, mer blod, og angrepiller.


krialex

Anbefalte innlegg

forrige uke tok jeg tre angrepiller. I know, ikke lurt, så ikke fortell meg det, jeg vet jeg vet.. men den første tok jeg mandag og den siste søndag, jeg begynte å blø etter den første, men det bare fortsetter og fortsetter. Blør enda. Og det er ganske mye. Vet at det ikke er mensen heller, for den hadde jeg for to uker siden, så jeg har blødd nonstop i tre uker nå. Jør jævla vondt i livmora og i nyrene av alle ting. Hva kan det være ? er det bare bivirkning av angrepillene eller noen som har peiling... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre dette er en trolletråd (beklager hvis det ikke er det, men forstår virkelig ikke hvem som er så dum at man tar tre angrepiller i løpet av så kort tid):

Kom deg til legen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre! Ring legevakten NÅ hvis du ikke har vært der enda!!

Hvis du har vært der, hva sa de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noen trolletråd. Jeg vet jeg er dum, var bare redd for å bli gravid. første pilla tok jeg fordi sexn skjedde i fylla og jeg kan ikke huske om vi brukte prevensjon, den andre og tredje ble tatt fordi jeg tror det ble hull i kondomet.. har ikke vært til lege enda, er livredd leger og vil vel bare at det skal gå over.. kan det være noe veldi alvorlig ?:s står jo at blødninger kan være bivirkning av den pilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningene er ikke det skumle her, med mindre du er slapp og blek (tegn på kraftig blodtap).

Det som er det skumle her er at du kan i verste fall ha, eller holde på å få nyresvikt. Det finnes selvtester du kan ta for å måle nyrefunksjonen, men jeg er usikker på om de selges her i landet.

Du kn og ha fått cyster, men de vil stort sett være ufarlige, om enn SVÆRT vonde om de sprekker. I verste fall kan de og være dødelige om de er blødnende eller "vrir" seg, og du ikke får behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Angrepiller er sterke p-piller og skal ikke tas oftere enn maks en gang pr måned/menssyklus. Hadde jeg vært deg hadde jeg trosset legeskrekken og dratt på legevakta. Det kan være "bare bivirkninger" (blødningeforstyrrelser) av angrepillene, men det kan også være alvorlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrepiller er proppfulle av hormoner, og er potensielt farlige for kroppen på mange måter. Årsaken til smertene og blødningene er at du har tatt langt over anbefalt dose av et legemiddel som på ingen måte er bra for kroppen, selv om man kun tar en pille. Ta kontakt med lege så snart som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt dette en gang.. i riktig dose da... Og jeg fikk en menstruasjonslignende blødning som varte i over fjorten dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...