Gå til innhold

Kollega forer meg

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Tja.

Hvis kollegene mine insisterer på å spise kake 24/7 er det greit for meg, men de får faktisk tåle at jeg har en mening om det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden lar man andre mennesker bestemme hva man skal spise?

Gjenta nei takk til ørene til kollegaen din faller av og om det ikke er nok så si at det da vitterlig ikke er kollegaen som skal bestemme hva du skal putte i munnen.

Å spise kake for å tilfredsstille andre er da totalt unødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden lar man andre mennesker bestemme hva man skal spise?

Gjenta nei takk til ørene til kollegaen din faller av og om det ikke er nok så si at det da vitterlig ikke er kollegaen som skal bestemme hva du skal putte i munnen.

Å spise kake for å tilfredsstille andre er da totalt unødvendig.

Lurer også på dette, og det er nesten så jeg tenkte at ts må være lam i armene siden hun blir tvangsforet. Men det er vel ikke akkurat sannsynlig.

Gjest strykebrett
Skrevet

Syns du skal si det som det er, at du prøver å passe vekten og derofr ikke kan "unne deg" alike ting til stadighet. Ikke lyv på det matintoleranser du ikke har, da blir du bare nødt til å holde deg unna slikt i alle firmasamenhenger i all evighet framover.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i den situasjonen. Jeg var nylig på besøk hos en gammel pianolærer, som tilfeldigvis hadde besøk av en vennine, hennes datter, svigersønn og barnebarn.

Jeg er strikt når det gjelder kosthold Mandag-Torsdag, fredag-søndag skeier jeg litt ut. Dette var på en torsdag! Min gamle pianolærer hadde satt frem masse kaker, og kaffe. Jeg holdt på å miste besinnelsen til slutt! Pianolæreren min vet at jeg er strikt på Mandag-Torsdag, vi har et nært forhold og jeg er der ofte og tar en prat med henne og hennes ektemann. Men maset fra de andre var så irriterende at jeg ble irritert.

Person 1:"Skal ikke du ta en kake"

Jeg: Nei, jeg spiser ikke slike ting midt i uken.

Det går en liten stund:

Person 1: Men du trener jo så mye så du kan kose deg litt idag.

Jeg: Som sagt, kun i helgene, ikke på hverdagene.

Person 1: Men det er jo en helligdag (det var skjærtorsdag)

Jeg: Det hjelper ikke (på dette punktet koker jeg, selvom jeg klarer å kontrollere meg)

Det går en stund til, så får jeg det fra enda en person. Jeg svarte bare "Nei", gadd ikke å forklare det nok en gang, og da ga det seg, heldigvis.

Men på det punktet, hadde de mast mer så hadde jeg reist meg opp og gått.

Er det så forbanna vanskelig å respektere andres kosthold? :kjefte:

Skrevet (endret)

Noen foreslår 'jeg tåler ikke'-taktikken. Vel, som intolerant mot det meste som er godt, så kan jeg si at den taktikken ikke alltid hjelper heller.

Kontra-svaret jeg får er: 'Jammen, du kan vel spise bare litt?!'

Det skal ikke være enkelt :) Dog, jeg har ikke prøvd ut Spinells forslag (ennå!) :lol:

Kanskje du bare må sette foten ned. Ikke la andre fortelle deg hva du skal spise. Lykke til! :)

Endret av Alyah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...