Gå til innhold

Trenger tips! Kommer "aldri" på do :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter endel med å komme på toalettet. uansett Hvor mye fiber jeg spiser og hvor mye vann jeg drikker, så kommer det ikke noe. Sjeldent jeg føler trang også, gjennomsnittlig er jeg nok på do hver 4 dag, og det kan vel ikke være helt bra? Av og til kan det også gå en uke....

Er det noe avføringsmiddel jeg kan gå på fast? Er det skadelig for tarmene?

Føler aldri at jeg tømmer meg ordentlig... Er det noen som er/har vært plaget med det samme?

Gi meg gjerne tips, det er vel ikke bra å gå mer enn 2 dager uten å få vært på toalettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Jeg har i perioder vært plaget av det. Jeg vet ikke hvorfor eller hva jeg gjorde for å bli kvitt problemet, men det har gått i puljer. Er det slik permanent for deg? har du alltid hatt det problemet? Kan være at du rett og slett ikke får nok væske alikevel. Prøv å spis mindre fiber også, mer frukt og grønnsaker - Og mindre brød og denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter endel med å komme på toalettet. uansett Hvor mye fiber jeg spiser og hvor mye vann jeg drikker, så kommer det ikke noe. Sjeldent jeg føler trang også, gjennomsnittlig er jeg nok på do hver 4 dag, og det kan vel ikke være helt bra? Av og til kan det også gå en uke....

Er det noe avføringsmiddel jeg kan gå på fast? Er det skadelig for tarmene?

Føler aldri at jeg tømmer meg ordentlig... Er det noen som er/har vært plaget med det samme?

Gi meg gjerne tips, det er vel ikke bra å gå mer enn 2 dager uten å få vært på toalettet?

Spør legen din davel...

Hvor vanskelig kan det være å snakke med en som virkelig kan gi et skikkelig svar, i stedet for å spørre folk på nett som bare synser og kanskje gir feilaktige/skadelige /unyttige/plagsomme råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med det, drikker mye vann opp i mot 2 l om dagen tenker jeg.. Før når jeg var yngre skjønte jeg ikke at det ikke var normalt, men skjønner det nå ;)

Laktulose feks, kan det ødelegge tarmen over tid? Hvis jeg tar det hver dag? Det er vel et forholdsvist mildt avføringsmiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange eldre går på det fast i mange år så det er nok ingen fare! :) ellers kan div oljer i maten være med å smøre tarmene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat med fiber, spesielt grønnsaker og salater. Det å spise nok mat hver dag er viktig.., trening og bevegelse så man får i gang tarmsystemet, og som nevnt over nok inntak av væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg begynnte med magnesium 400 mg går jeg på do hver dag.aldri vært så god i magen.

var ikke derfor jeg begynnte ,men det virker slik.

så hørte jeg dr OZ tok magnesium pulver hver dag for å holde orden på magen.

så det kan ikke være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvertfall at om du tar avføringsmiddel for lenge så kan det bli sånn at kroppen blir "avhengig" av det, tarmen ikke klarer gjøre det "på egen hånd" lengre.. Og da er du i.. deep shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvertfall at om du tar avføringsmiddel for lenge så kan det bli sånn at kroppen blir "avhengig" av det, tarmen ikke klarer gjøre det "på egen hånd" lengre.. Og da er du i.. deep shit.

Laktulose også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og spis ca. 200 gram gulrøtter på en dag, og se hva som skjer! :) Det funker for meg, hvert fall.. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linfrø funker som bare det! jeg tar en teskje hver morgen i havregrauten og etter at jeg begynte med det bæsjer jeg daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...