Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest najki
Skrevet

86. er den "vanlige" etasjen i Empire State Building, Mynona83...

Vi besøkte en italiensk restaurant som het for Rossini's, den var helt fantastisk og kan anbefales om du er i nærområdet. Der traff vi to lokale New Yorkere som anbefalte oss NYC's beste burger hos P.J. Clarke og Italiens mat hos Sam's. Vi fikk desverre ikke prøvd ut disse to, men det kan jo være et tips til dere andre.

Forøvrig synes jeg at ostekaka til Juniors var den mest oppskrytte ostekaka jeg har smakt :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av berg- og dalbaner, men jeg synes alle bør ta en tur ned til Coney island og kjøre legendariske Cyclone! Coney island er forøvrig et område som består av mange små fornøyelsesparker, man kan ta en gåtur på brygga eller svømme i sjøen. Jeg fikk en veldig nostalgisk følelse av å være der, og kan tenke meg at stedet ikke har forandret seg så veldig mye på 100 år. :)

Gjest Mynona83
Skrevet

hvor langt er det til coney island?

Gjest NozMonster
Skrevet

skjekk ut tversover.no

to kompiser har laget en genial side! ...mer kunnskap enn de har om NY skal godt gjøres av nordmenn bosatt i norge ;) de har bodd der i ett år da, og vært der tonnevis av ganger :)

Skrevet

hvor langt er det til coney island?

Jeg husker ikke hvor lang tid det tok, men vi tok undergrunnsbanen og gikk av på stasjonen som heter Coney island, og da var vi rett ved parken. Mulig at det tok 45 minutter eller noe sånt? :klo: I hvert fall var mesteparten av turen faktisk på bakkenivå, så man fikk se litt av Brooklyn og ikke bare mørke tuneller. :)

Du kan se stasjonen nederst på dette undergrunnskartet.

Skrevet

Jeg og en venninne lurer på om vi skal ta oss en shoppingtur i juni, og det hadde vært så fantastisk om det kunne blitt NYC! Men når prisforskjellen mellom NYC og London ligger på 3500 kr er ikke valget så veldig vanskelig... :sukk:

London er også bra, men jeg savner New York!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Henger meg på denne tråden. Planlegger New York tur i begynnelsen av desember i år. Aldri vært i byen før, men har hatt lyst til å reise dit veldig lenge. Noen som har vært i New York i desember før?

Skrevet

Hoho! Nå har icelandexpress billetter til 2700 tur/retur i juni! Så var det å få fri fra min veldig nyanskaffede jobb, da... Tviler på at det går, men nå har jeg i hvert fall tipset dere andre :)

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg tenker meg en tur til NY i høst (oktober/november), er dette et bra tidspunkt å reise på? Tenker da på vær og eventer:)

Skrevet

Jeg tenker meg en tur til NY i høst (oktober/november), er dette et bra tidspunkt å reise på? Tenker da på vær og eventer:)

Oktober kan være bra. Var der i begynnelsen av oktoker sist og da var det varmt, rundt 23-25 grader og noen regnbyger. Har også vært der i november og da var det boblejakkevær.

Skrevet

Jeg reiser i høstferien!! Glede, glede!!

Skrevet

Vi ser for oss å være der på Halloween. Noen som har opplevelser i forbindelse med det? Halloween i NY må jo være kjempegøy! :D

Skrevet

Jeg har vært det under Halloween, og da ser du sinnsyke fetisher. Det var utrolig morsom å stå stille og se alle raringene som gikk forbi. Det går ikke engang an å beskrive det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

New York <3

Skrevet

Åh, så reiselysten det går an å bli av å lese en tråd på KG! Har ikke vært der enda, men drømmer om en tur neste år eller noe:)

Skrevet

Henger meg på denne tråden. Planlegger New York tur i begynnelsen av desember i år. Aldri vært i byen før, men har hatt lyst til å reise dit veldig lenge. Noen som har vært i New York i desember før?

Jepp! Fantastisk. Super julestemning i butikkene med julesanger vi ikke er vant med her hjemme. Gigantiske julekuler som er utstilt i fontener, innpakkede bygninger, juletretenning på rockefeller og ikke minst SALG!

Var ikke snø når vi var der da. Var sånn som vi har det på østlande i oktober/november. Over 0 grader, litt surt noen dager, men stort sett OK.

Skrevet

Vi ser for oss å være der på Halloween. Noen som har opplevelser i forbindelse med det? Halloween i NY må jo være kjempegøy! :D

Første gang jeg dro til New York, var jeg der rundt den tiden i oktober. Utrolig gøy. Overalt var det pyntet. Utrolig hvor mye de gjør ut av den dagen i USA.

Litt småkjølig allerede i oktober. Blåser jo en del men.. Bare å kle godt på seg. Så kan jeg anbefale å reise dit på høsten.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

New York er virkelig en spennende by! Jeg anbefaler å dra utenom sommermånedene, da det kan bli trykkende varmt i byen. April eller september er nok de beste månedene.

- Jeg forelsket meg i Macy´s! Tilbrakte mange timer her. De har masse klær, alt fra billige a la HM-klær til dyrere merkeklær. Også har de en sofa hvor du kan plassere kjæresten så lenge;) De har også rabattordninger for turister som nevnt tidligere i denne tråden.

- Central Park er fantastisk! Store grønne sletter hvor man kan slappe av mellom shoppingrundene. Husk å ta med drikke, da det er vanskelig å finne i parken.

- Empire State Building er nå byens høyeste bygning, og er virkelig verdt et besøk. Fantastisk utsikt over Manhattan!

- Anbefaler å finne et hotell på Manhattan. Det er billigere å bo utenfor, men det er er stor by, og det tar tid å komme seg inn til Manhattan. Når man har trasket byen rundt på dagen er det veldig fint å ha muligheten til å dra innom hotellrommet og slappe av og freshe seg opp før man skal ut igjen på kvelden. Anbefaler the Roosevelt Hotel. Det var rimelig og veldig stilig.

- Planet Hollywood på Times Square er verdt et besøk. Her kan man ta en drink mens man beundrer rekvisitta fra kjente filmer.

- For å se Frihetsgudinnen kan man ta fergen som går fra Battery Park til Staten Island. Den heter Staten Island Ferry. Denne er gratis, og man får fint utsyn til Frihetsgudinnen. Dersom man ikke har behov for å gå i land på Liberty Island er dette en fin måte å spare penger på.

God tur=)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Skal til New York i februar og lurer litt på hva som er vanlig å tipse for service på resturant/taxi/barer/ol.. Har hørt alt fra 10-25%? Noen som vet?

Skrevet

Skal til New York i februar og lurer litt på hva som er vanlig å tipse for service på resturant/taxi/barer/ol.. Har hørt alt fra 10-25%? Noen som vet?

Jeg gav alltid minst 10% til taxisjåfører. Tror det er det som er vanlig de fleste steder. Tips er uansett utrolig viktig fordi det utgjør mesteparten av lønna, i hvert fall til servitører!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...