Gå til innhold

Legeattest til oppkjøring


louise1

Anbefalte innlegg

Er det slik at man trenger legeattest før man kan kjøre opp? Altså, at man må ta en full sjekk av synet? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, hvis man bruker briller er det vel noe helt annet? Jeg tok en rask sjekk hos optiker når jeg skulle ta teorien første gangen, men bekjente av meg har sagt at jeg skal ha tatt full sjekk av synet mitt når jeg skal kjøre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vidt jeg vet så må du ha en fullverdig synsattest med deg til biltilsynet når du skal kjøre opp. Det måtte iallefall jeg.. :) Du får denne attesten etter en grundigere sjekk hos optiker, de går litt grundigere til verks når det gjelder attest til førerkortet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis man bruker briller er det vel noe helt annet? Jeg tok en rask sjekk hos optiker når jeg skulle ta teorien første gangen, men bekjente av meg har sagt at jeg skal ha tatt full sjekk av synet mitt når jeg skal kjøre opp.

Jeg trengte bare å lese opp noen registreringsskilt de har hengt opp på trafikkstasjonen før jeg tok teorien. Jeg bruker verken briller eller linser, så det var alt jeg måtte gjøre. Du må nok ha en full sjekk av synet og legeattest hvis du allerede har "problemer" med synet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hva du fylte ut på søknaden om førerkort.

Hvis du krysset av ja på "Bruker de briller/kontaktlinser når De kjører?" eller ja på at du har nedsatt synsstyrke osv må du levere optikerattest.

Hvis du har krysset av nei på de spørsmålene, holder det med en rask synstest på trafikkstasjonen for å kontrollere at du tilfredstiller kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på teoriprøven vil du bli bedt om ta en synstest, om dette ikke skjer vil du få beskjed om det på førerprøven. Skulle du stryke på denne får du heller ikke kjørt. Så annbefaler alle til å ta en sjekk hos en optiker for sikkerhetens sin skyld. Kjipt å komme til en føreprøve å ikke få kjørt opp fordi du ikke har sjekket synt ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...