Gå til innhold

Gått ned 18 kg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente 23 her med matproblemer.

Jeg har de siste månedene slitt psykisk med forskjellige ting (, IKKE ANOREKSI/BULEMI). Har gått ned hele 18 kg på 10 måneder, UTEN ønske eller forsøk på det. Var normal-overvektig da.

Nå er jeg undervektig, og går fortsatt ned i vekt.

Problemet mitt med mat er at jeg ikke klarer å få det i meg når jeg sliter psykisk. Jeg kjenner ikke sultfølelsen omtrent. Er generelt sett en storspiser, og har alltid vert kjempeglad i mat. Tåler all mat. Spiser så mye jeg bare orker når jeg først har matlyst, men det er ikke nok i lengden da jeg fortsatt tar av meg kg.. :(

Er det noe som skjer i hjernen når man blir undervektig? Trivselsvekt vil jeg ikke helt si det er lenger, da jeg føler meg direkte ekkel pga at bl.a formene er borte. Føler meg nesten som en jentunge igjen..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*dytter*

Skrevet

Det er vanlig å miste matlysten når man ikke har det bra, men 18 kg, jente!? Ring fastlegen din så fort det åpner i morgen, det er IKKE normalt!

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å miste matlysten når man ikke har det bra, men 18 kg, jente!? Ring fastlegen din så fort det åpner i morgen, det er IKKE normalt!

Over 10 måneder da, men likevel. Er bekymret da jeg fortsatt går ned. Har vert hos både doktor og psykolog.

Skrevet

Undervekt fucker opp hue ditt.. Det gjør gjerne at du blir veldig fokusert på mat, vekt, kroppen din, spising, og kan gjøre at du faktisk får bulimi/anorkesi.

For MANGE tiår siden gjorde de et eksperiment i Minesota i Usa (tror jeg), hvor de sultet vanlige mennesker for å se hvordan de reagerte på det. Det som skjedde var da at de ble veldig opptatt av mat, av å lese matoppskrifter, de snakket bare om mat, osv. (lik anorektikere)

Flere psykologer (rundt om i europa) mener at anoreksi-tankene er en direkte reaksjon på undervekt.. Så ja.. Prøv å få snudd det mens du enda kan og vil. På apotek kan du få næringsdrikker som kan hjelpe deg å få i deg viktig næring om du ikke orker spise det du skal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...