Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I livet på nett som i livet ellers handler mye om hvordan man leser ting eller oppfatter det budskap den andre part kommer med, av og til tar man ting i beste mening og gir litt ekstra spillerom til andre fordi man vet det ikke var ment slik eller sånn, men gjør man det også på nett? Noen tar alltid ting i verste mening og er konfronterende - mens andre bare ikke bryr seg om hvordan de oppfattes og ser det som likegyldig så lenge de får sagt sitt..

Hvilken type tror du at du er og stemmer ditt eget syn på deg selv med det andre har?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

På nett er jeg trolig begge deler. Min erfaring er at hvordan et innlegg tolkes kommer veldig an på tonen og ordbruken i innlegget. For å strykes med hårene, må man ofte framstille seg selv ganske ydmykt, mens man risikerer mye pepper hvis man er veldig bastant eller kortfattet.

Nyanser i meninger kommer dårligere fram skriftlig enn muntlig fordi en mangler muligheten for å tolke tonefall, kroppsspråk og mimikk. Dermed gjenstår bare de skrevne ordene, og de må man tydeligvis veie på gullvekt ;)

Skrevet

Når det kommer til formulering på nett, er smileyer gull verdt for å legge ann tonen uten altfor mye utgreininger.

Hender jeg kommer borti situasjoner på jobb hvor jeg skulle ønske jeg kunne brukt en smiley!:fnise: Men så slår den skremmende tanken meg at i fremtiden kunne kontrakter da bli berørt av "jammen, så du ikke blunke-smileyen?" :skratte:

Ang hvordan jeg oppfattes, så tror jeg mange med meg føler at jeg bruker fryktelig mange ord. Noen synes det er sjarmerende, andre synes det er betryggende for å vite at de faktisk forstår hva jeg mener/lærer bort, og mange synes kanskje det er fryjtelig irriterende. Og selv bekymrer jeg meg mest for den siste...:sjenert:

Skrevet

Jeg bryr meg egentlig lite om hvordan jeg oppfattes (både her og i "rl"), så jeg er nok en av de som bare vil få sagt sitt. Det betyr ikke at det bare renner dritt ut av kjeften min. Jeg kan være særdeles hyggelig eller jeg kan være krass, avhengig av hvilken tråd jeg svarer i ;)

Jeg tror kanskje andre ser meg som en bastant person - en som ser verden i svart-hvitt - selv om det bare gjelder noen svært få ting (f.eks mine holdninger til utroskap).

Gjest Raindrops
Skrevet

På nett prøver jeg å ta alt i beste mening, men jeg sliter litt, siden det av og til kan være vanskelig å bedømme om noen er sarkastisk eller oppriktig. Jeg har hatt noen episoder her på forumet der jeg har fått positive tilbakemeldinger fra andre brukere, som jeg har vanskelig for å ta seriøst bare fordi det er på nett :fnise:

Jeg aner ikke hvordan andre ser meg, men jeg vet at jeg kan formulere meg ganske kort av og til, og kanskje oppfattes mer irritert eller krass enn jeg egentig mener. Men jeg gidder ikke å tenke så mye på det, hvis folk har behov for å se et smilefjes etter hvert innlegg for at de ikke skal ta noe ille opp så får de bare bli fornærmet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...