Suzy Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Jeg har sett på og tenkt på å kjøpe meg skikkelig bunadsstøvler fra Klaveness (bilder her og her ). Jeg syns de er utrolig flotte og innbiller meg at de er mye nærmere de skoene som faktisk ble brukt på den tiden bunaden min er fra, men så er jeg litt i tvil når det gjelder komforten... Er det noen som har slike og som har brukt dem litt og kan si noe om hvordan de er å ha på seg? Må de gås inn? Får man lettere gangsår av støvler enn av sko..? Osv
Suzy Skrevet 28. april 2011 Forfatter #2 Skrevet 28. april 2011 (endret) Det er forøvrig denne bunaden Rekonstruert Hedmarksbunad jeg har - den har stakken til hun i midten og liv og skjorte som den på høyre side Endret 28. april 2011 av Suzy
Kvist Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Åhh, de var kule! Nå ønsker jeg meg sånne også.
Suzy Skrevet 28. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2011 Åhh, de var kule! Nå ønsker jeg meg sånne også. Fort gjort
Gjøa Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Jeg har også lyst på slike sko. De er kjempefine! (Fin bunad også Jeg inbiller meg at støvler er bedre å gå i enn vanlige bunadssko. Kan du ikke sende en mail til de damene i bloggene du linket til? De har jo hatt dem et par år.
Suzy Skrevet 28. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2011 Jeg har også lyst på slike sko. De er kjempefine! (Fin bunad også Jeg inbiller meg at støvler er bedre å gå i enn vanlige bunadssko. Kan du ikke sende en mail til de damene i bloggene du linket til? De har jo hatt dem et par år. Det var jo faktisk så åpenbart at jeg ikke klarte tenke på det sjøl Takk det skal jeg gjøre!
Gjest Lille-pus Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 (endret) Jeg har sett på og tenkt på å kjøpe meg skikkelig bunadsstøvler fra Klaveness (bilder her og her ). Jeg syns de er utrolig flotte og innbiller meg at de er mye nærmere de skoene som faktisk ble brukt på den tiden bunaden min er fra, men så er jeg litt i tvil når det gjelder komforten... Er det noen som har slike og som har brukt dem litt og kan si noe om hvordan de er å ha på seg? Må de gås inn? Får man lettere gangsår av støvler enn av sko..? Osv Komforten bør være helt ok (tror jeg...) Klaveness er jo kjent for å lage sko som er gode å gå i Vi med Telemaksrøtter har vel innebygget en svakhet for knappestøvler vi også Jeg har funnet et par knappestøvler fra Tyrihans som jeg godt kunne tenke meg (bare sånn i tillegg til mine håndsydde dufsesko) Endret 28. april 2011 av Lille-pus
Suzy Skrevet 28. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2011 De var flotte Lille-pus Kanskje jeg skal se etter dem mens jeg er ute og kikker
pøbelsara Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Det er forøvrig denne bunaden Rekonstruert Hedmarksbunad jeg har - den har stakken til hun i midten og liv og skjorte som den på høyre side Åh! Fineste bunaden! jeg skal få en slik av den snille mammaen min - den er nok klar til neste 17. mai. Og støvler passer definitivt best til den bunaden der, ja - dessuten er det bare knallkult.
Suzy Skrevet 28. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2011 Åh! Fineste bunaden! jeg skal få en slik av den snille mammaen min - den er nok klar til neste 17. mai. Og støvler passer definitivt best til den bunaden der, ja - dessuten er det bare knallkult. Åh heldige du! Jeg syns den er så utrolig flott - også føles den så riktig fordi den er rekonstruert og basert på virkelig plagg - og ja, jeg tror støvler vil kle den godt. Men ikke prøv å kjøre bil med den på - det er skikkelige spiler i det livet, for å si det sånn. Du blir sittende rett opp og ned samme hva du måtte ønske...
Gjest Lille-pus Skrevet 28. april 2011 #11 Skrevet 28. april 2011 Kanskje jeg skal se etter dem mens jeg er ute og kikker Er nok flere som skal ut "på titter'n" når jeg kommer hjem til foreldregenerasjonen i sommer i sommer I følge Tyrihans sin forhandler-liste er det ngen av forhandlerene i mitt bostedsfylke som har knappestøvler i sortementet ("bare" skjerf, stoffer, bukseseler og bånd )
Suzy Skrevet 28. april 2011 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2011 Men sjeg tror jeg bare må en tur på Husfliden her i by'n på vei hjem fra jobb
Gjest Spinell Skrevet 28. april 2011 #13 Skrevet 28. april 2011 Nå sporer vi litt av her, men den bunaden vurderer jeg også! Den er utrolig flott (men det er jammenmeg prisen også). Jeg har som mål å kvitte meg med noen kilo før jeg skaffer meg ny bunad, ellers blir det nok i overkant sterke budeie-assosiasjoner, er jeg redd. Denne bunaden er en av flere som er aktuelle for min families geografiske tilhørighet, men den absolutt flotteste! Jeg har sett på støvlene også, og vurderer faktisk å kjøpe meg disse uavhengig av bunaden!
Suzy Skrevet 28. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 28. april 2011 Spor i veg Spinell Jeg kikket og klødde meg lenge i hodet før jeg oppdaget denne bunaden. Jeg ønsket meg bunad lenge, men det var liksom ingen som apellerte - før jeg så denne og falt pladask. Den er kjempedyr, men jeg har kjøpt en del her og der og har fremdeles ikke lua f.eks, så da går det jo. Kjøpte livet og lomma først et år jeg fikk igjen mye på skatten, så kjøpte jeg serken, et par år etter og stakken kjøpte jeg brukt hos ei sydame - nå gjenstår lue og egentlig forkle også, men den er jo helt bruktbar som den er og det er litt av sjarmen at jeg har betalt for den selv og bygget den opp etterhver - sånn man faktisk gjorde før i tiden. Forøvrig er den veldig kledelig når man har litt former og litt pupper
Suzy Skrevet 28. april 2011 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2011 Også er det et par fine bilder av tre varianter av den på denne siden
Gjest Lille-pus Skrevet 28. april 2011 #16 Skrevet 28. april 2011 Den bunaden er noe av det absolutt nydeligste jeg har sett !
Suzy Skrevet 29. april 2011 Forfatter #17 Skrevet 29. april 2011 Jeg syns den er nydelig Og nå har jeg regnet over selvangivelsen og i år tror jeg det blir lue på meg gitt (til og med den er sjukt dyr!), for nå kommer jeg til å få råd til det. Kanskje forkle også faktisk Støvler ble det ikke i går for jeg gikk til adressa jeg fant for Husliden og den har jammen meg flyttet!! Så jeg forsøker på nytt i dag, tenker jeg. Fikk tilbakemelding av den ene bloggeren og hun var veldig fornøyd med støvlene - takk for det tipset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå