Gå til innhold

Skravletråd 2012

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Deilig med ferie :biggrin: Vi har feriert i Norge denne gangen, skulle gjeeerne vært en tur i sydligere strøk men... Aktiv liten knott som enda ikke går + Dautrøtt preggy mamma.. Droppa den.. Men vi har vært i Nordland(oppvokst der). Bra vær, masse turer md bæremeis(fornøyd frøken :) og seilturer/fisketurer :D + at det ble en tur til sørlandet. Og nå sitter jeg her og lurer på hvordan jeg klarte dette, for jeg er jo utslitt :Hehe:

Spennende med alle dere som har vært på ul, gleder meg til det! Har enda ikke vært til lege, fikk beskjed om at det ikke var før uke 14, mente det var tidligere sist :klo: Meen jammen nærmer det seg! Ellers planlegger vi barnehagestart her, handle tøy, merke tøy... Jadda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hopp jenter!! Et lite som... Noen av dere som har opplevd stikking i magen? Nesten som knip,evt sting/hold? Har hatt det noen dager nå, bør jeg være bekymret? Langedager hjemme uten jobbing= mange tanker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at ferietiden begynner å gå over så vi får samlet troppen:)

Kvn: Kan det være ligamentsmerter du har? De kan stikke og rive litt..

Ønsker alle en fresh lørdag:) and keep kniping:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alt stod bra til på ul Puserjenta :)

Snart ul på deg nå Skytte? Skjønner godt at du savner sønnen din :klemmer: jeg holder jo på å tørne bare vesla er i bhg i 5 timer, ser på klokka konstant :sjenert: og når jeg skal kjøre til bhg og hente kribler det i kroppen :P

Når det gjelder de smertene dine kvn84, så har jeg også hatt det, og slo meg til ro med at det sikkert er ligamentsmerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye bedre nå:) vekta øker og magen sparker:) så det er nok som dere sier ligamentsmerter...man tenker lissom på alt når man bare går hjemme så ska bli godt å jobbe litt nå fremover:)

Ha en strålende uke med de voksende magene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det går bedre kvn84 :klemmer: høres veldig ut som ligamentsmerter, jeg har hatt en del av dette i det siste. Er så stas med all sparkingen om dagen! Nå har trollemannen fått kjenne det flere ganger og, lille trollejenta er veldig aktiv når han synger til magen. Det er morro! :strix:

Ønsker alle en fin mandag videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at det var ekstra vanlig med ligamentsmerter på denne tiden av svangerskapet. Vet ikke hvorfor, men det stod så på Babyverden iallfall :vetikke:

Godt at det uansett roet seg, og at du kjenner liv :hjerte:

Onsdag er det ny kontroll her i gården - håper legen hører etter hjertelyd - godt med en beroligelse inni mellom, særlig når man ikke kjenner liv selv enda :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL og kontroll imorgen!! Spennende:)

Søte snupp har begynt å snakke mer om babyen og igår sang han bæ bæ lille lam med nesa trykket inni magen min:) Og da kom tårene hos mor vet dere, hehehe:)

Men han håper det blir en gutt for da blir de tvillinger..!

Prøvde å forklare konseptet med tvillinger: " hva?? Kan det være to babyer i magen samtidig?!" Hehe:)

Utrolig herlig å se at det vokser frem en stolt storebror etterhvert her<3

Kjenner liv og røre flere ganger om dagen her også <3

I alle fall nå som jeg ligger på magen:) Gosj jeg er glad for myk seng!

Kommer innom en gang imorgen med rapport:) Men timen er ikke før halv to så det blir utpå en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, intet å rapportere.. Babyen vår må ha fremmede gener for den var sjenert og krøllet seg sammen og nektet å vise seg frem!

Men fikk ny time om tre uker for jm syntes det var så dumt at vi ikke skulle få sett ordentlig:) Så nå er det bare å veeeente igjen...

Er helt tappet for energi etter den alt for tidlige starten på dagen... Snupp klisterer med merkene sine og synger så jeg sovner nok snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte gutten din, Skytte :rodmer:

Kjedelig at du ikke fikk sett noe på UL, men kjekt med ny time da!

kvn84: Som de andre også sier, så høres det ut som ligamentsmerter. Har hatt en del av de selv, kommer og går litt... Håper du ellers har ålreite dager hjemme! :klem:

-------------

UL på torsdag dere! :strix: Jeg er sååå spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: for UL TuttaV!! Spennende!

Jeg har begynt å tenke litt fremover mot fødselen og sånn, er så mange venninner som spør om jeg gruer meg og jeg kan ikke si jeg gjør det foreløpig (jeg aner jo ikke hva jeg går til så da er det vanskelig å gjøre seg opp noen mening om det :fnise: )

Mamma fortalte en del i fra sine fødsler i dag som forsåvidt gikk veldig greit, men kjenner jo at jeg smågruer meg litt til å kjenne første ordentlige rien og når det går opp for meg at "åja..det er SÅ vondt det skal være ja!" :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutta: weee!!! Håper du ser mer enn meg:) Men babyen vår har en lekker ryggrad altså, hehe:)

Skogstrollet: Hehe, nei det er vanskelig å vite helt hva man evt skal grue seg til:) Derfor er det ikke vits i å grue seg:)

Jeg har jo gjort det før men har ikke sjangs om å huske hvor vondt det var:) Ellers hadde jeg vel aldri gjort det igjen:)

Jeg gleder meg nå men antar at jeg vil velge å bruke angreknappen når riene kommer, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det som blir litt problematisk er vel at den angreknappen er ute av funksjon under fødselen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt spm jeg å fra venninner, og jeg gruer meg heller ikke. Jeg har fått vært med på en del fødsler gjennom studiene, så vet jo i "teorien" hva jeg går til, men er veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle det hele selv.

Jeg tror at en kommer langt så lenge en ikke er naiv og ikke tror det ikke skal gjøre vondt eller at det skal være a walk in the park.

Jeg innstiller meg på å jobbe de timene som skal til og å følge kroppens naturlige signaler...

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at dere ikke fikk sett så masse Skytte! Bare å smøre seg med mer tålmodighet da ;) Og drikke en slurk cola før timen.. hehehe :)

Så spennende med ul i morra TuttaV :hoppe:

Jeg vet hva jeg går til, men jeg gruer meg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har du studert TuttaV? :)

Godt å høre at du som vet hva du går til miss MP, ikke gruer deg :) Er betryggende for en førstegangsgravid og ikke få masse skrekkhistorier servert! :fnise:

Er veldig enig med deg Tutta i at jeg tror innstilling på forhånd har svært mye å si! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyver hele fødsels-biten foran meg enn så lenge jeg. Prøver å se på Fødeavdelingen for å psyke meg litt opp da :fnise:

Spennende med UL i morgen Tutta, og kjedelig med sjenert baby Skytte :fnise: Lurte litt på om vi skulle kjøre cola-trikset før ordinær UL, men redd for at den lille skal bli FOR hyper også, sånn at jm ikke får sjekket ordentlig det hun skal... :sjenert:

Vi var på en liten kontroll i dag, og fikk endelig høre hjertelyd igjen - deilig å vite at alt står bra til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på om vi skulle kjøre cola-trikset før ordinær UL, men redd for at den lille skal bli FOR hyper også, sånn at jm ikke får sjekket ordentlig det hun skal... :sjenert:

Ser den, men på den andre siden så kan det jo bli en ekstra ul ut av det da, hehe :) Men det er jo kjedelig å ikke få sjekka ordentlig når man først er der ja!

Koselig å få høre hjertelyd da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss MP - har ikke tenkt så langt som til muligheten for en ekstra UL - jammen noe å vurdere enda mer da :ler:

Kanskje vi skal gå inn for å sabotere det vi kan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...