Gå til innhold

Skravletråd 2012

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Hva har du studert TuttaV? :)

Er veldig enig med deg Tutta i at jeg tror innstilling på forhånd har svært mye å si! :)

Jeg går siste året på medisin, så etter endt permisjon er det rett ut i legeyrket på meg.

Jeg virkelig eeeelsket semesteret hvor vi hadde om svangerskap, kvinnesykdommer (gynekologi) og barnesykdommer, og jeg da fikk vært med på flere fødsler... men det er snart 1,5 år siden. Så fin repetisjon til siste eksamen å gå gravid nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg snakket med jm min idag og hun var enig i at tre uker til neste ul var lenge. Så jeg ringte sykehuset i nabobyen og fikk time der neste onsdag:)

Tenker ikke spesielt på at jeg måå vite kjønnet, men jeg vil gjerne være trygg på at alt virkelig har blitt sjekket ordentlig.

Ellers har jeg antydninger til uvi:( Men ikke nok utslag til å få medisin:( Men blæra mi gjør vondt.. Så nå drikker jeg som en svamp og imorgen må jeg finne meg et par liter tranebærjuice. Håper det forsvinner fort for hele meg har bare vært uggen og sliten idag. Føler meg gammel og syns jeg ser gammel ut når jeg ser meg i speilet..,

Nok en gang good luck imorgen Tutta!! Hehe, en litt annerledes måte å forberede seg til eksamen på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff disse hormonene... Griner jo av alt på tv.. hjelper kanskje ikke at det handler om kjærlighet og bryllup i dag! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått ultralyd i dag :nigo:

I magen min befinner det seg ei lita :babyjente: som vinket, sparket rundt seg og sprelte godt :rodmer: Alt sto bra til medisinsk sett også, ingen tegn til misdannelser.

Termin ble justert noe (så jeg er plutselig ikke halvveis allikevel :fnise:), men det passer veldig fint med min eksamen egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jentene!!!

Er det bare meg som har en sjenert baby?!

Ny UL på onsdag så da kanskje:)

Er vel oss to med ryggradbebiser, Hehe. Den var hvertfall skikkelig lekker :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe ny vanlig ul for oss, jm fikk tatt gode mål og sjekket at alt var ok. Men vi kommer til å bestille 3D. Vi var på det med forrige bebis og det var veldig koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jentene!!!

Er det bare meg som har en sjenert baby?!

Ny UL på onsdag så da kanskje:)

Du er ikkje einaste som har ein sjenert bebis i magen ;) Me har ny UL 6. september, og da vil me sjå!! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer 3D her også men vi må reise til en av storbyene så vi får se om vi får det til å klaffe:)

Minimus: Know what you mean:) Jeg vil også se!! Krysser fingrene for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen med-gravide damer! :goodbye:

Alt bra med dere? :)

Pusurjenta og Skytte med "ryggbebiser" :fnise: : Lå bebisen med ryggen ut mot magen eller hvordan lå den? Da vi var på UL lå trollejenta opp ned og tittet nedover, mot utgangen på en måte :gjeiper: Fikk mest bra bilder av ryggraden og profil fra siden. Alllikevel så JM vistnok kjønnet veldig godt da hun lette etter det. Var derfor litt nysgjerrig på forskjellen på leie på bebisene våre siden dere ikke har fått sett det enda.

Skytte: Tok dere 3D UL med snupp? :)

Nå er det på tide med sein frokost her. Søndagen skal nytes etter at jeg jobbet i går! Ønsker alle en strålende søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvilken vei knøttet lå:( Det sa hun heller ingen ting om. Begynner å mene at hun jm vi var til ikke akkurat var den flinkeste i klassen...

Vi fikk godt bilde av hodet ovenfra og hele ryggen. Så nesten ut som om den prøvde å krølle hodet mellom bena og vri seg unna alt... Nei, jeg satser på bedre lykke på annet sykehus og med annen jm på onsdag:)

Var ikke på 3D med snupp nei.. Har litt lyst til det denne gangen hvis jeg bare finner ut hvor de gjør det. Har helst bare lyst til å gjøre det i Trheim men samtidig så burde vi vært i Oslo en tur..! Mhm, i tillegg til alt det andre vi burdeburde:)

Vi har hoppet over til nytt døgn og jeg kan rope hurra for 20 uker!!!! I' halfway there!!!

Status ved 20 uker:

- Like trøtt som i 1. trimester

- Fortsatt ømme pupper men ikke så vonde som de første ukene.

- Hormonell, gråter dersom jeg blir veldig sliten og trøtt og sulten eller veldig glad! Så gråter for alt egentlig:)

- Lagt på meg fem kg.

- Halsbrann.

- Magen synes og jeg kjenner mye bevegelse.

- Mannen har såvidt kjent dult på utsiden av magen:)

- Løper ofte på do.

- Har lite energi og puster tungt.

- Blir kvalm av å bøye meg.

- Har fortsatt nymfomane tendenser:)

- Har kjøpt noen få babyplagg.

- Små tendenser til vondt i symfysen og hoftene.

Tja, det var det jeg kom på i farta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morkaka mi ligg inn mot magen, eg har eg kjent dunking sidan veke 17 :) Forrige veke fekk endeleg kjæresten min kjenne det også :) Åå, neste tirsdag er det tid for ultralyd! Me er so spente - er det ein gut eller ei jente som bur inni her? Eg trur fortsatt at det er ein gut. Kanskje fordi (egentleg trur eg ikkje på kjerringråd) eg fleire gonger har drøymt at det er ei jente.

Eg får ha med meg noko kaldt og søtt til ultralyden - sånn i tilfelle me ikkje får sjå kjønn :D Can`t wait :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig vært på min første kontroll! :jepp: Og fått hørt verdens skjønneste hjertelyd + legen som sier, oi du var stor til å være i uke 14! Så nå blir det ul ganske kjapt for å finne ut hvor langt jeg egentlig er på vei ;) (legen mente det var mellom 16-18.uke) Speeeent! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...