Gå til innhold

Kjøpe nye tenner

Fremhevede innlegg

Gjest Liljeplanten
Skrevet

Jeg har lyst å kjøpe nye tenner for jeg har slitt med bulimi i noen år å emaljen på tennene er nesten borte og de er gule og ekle. Jeg har lyst å kjøpe nye tenner..

Må man være over 18 år for å gjøre dette? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reis til Polen eller Ungarn (eller undersøk andre land!) da prisene der er under halvparten av norske priser!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette, så jeg skriver bare hva jeg tror....

For det første er jeg relativt sikker på at er du under 18 har du rett til å få dekket endel av tannlegeregninga.

For det andre så mener å tro at bullimi er en av de sykdommene du har rett til å få dekket deler av tannbehandling for å rette opp i skader som følge av sykdommen.

Broren min har en sykdom som han er avhengig av å ta daglige medisiner for. Medisinene fører til kraftig munntørrhet, og derav endel hull. Han fikk dekket nesten alt.

Du bør kontakte en tannlege og forhøre deg, da det er tannlegen i såfall som etterkrever betaling for arbeidet fra den rette instansen.

Da jeg fikk "gnageskinne" til å ha om natten pga tanngnissing la jeg ikke ut ei krone. Tannlegen tok avstøpning og ordnet ut med skinna, og han fikk pengene fra NAV (tror det er NAV)

Skrevet

Noen som vet hvor man kan bleke tennene henne ordentlig? Jeg har fine tenner men de har blitt misfarget en god del! Og hvor mye det koster? Eller som har gjort det og kan fortelle om resultatet :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor man kan bleke tennene henne ordentlig? Jeg har fine tenner men de har blitt misfarget en god del! Og hvor mye det koster? Eller som har gjort det og kan fortelle om resultatet :)

Er du TS? Jeg ville jaggu ikke begynt å bleke tennene om jeg hadde emaljeskader!

Skrevet

Nei jeg er ikke ts :-) og ville aldri bleket med dårlig emalje nei :-)

Skrevet

Du får dekket endel pga bulimien, men ikke alt. Jeg vil tro at du kanskje får noe ekstra fordi du er under 18, så ville tatt det opp med tannlegen :)

Jeg fikk dekket, men måtte alikvel ut med 40-50 000, det ville nok kostet opp mot 100 000 hvis jeg måtte dekke selv.

AnonymBruker
Skrevet

Å ha diagnosen bulimi er ikke synonymt med at man får dekket deler av tannlegeutgiftene sine fra HELFO(det er de som refunderer, ikke NAV), bare sånn får å ha det sagt. Det finnes mange der ute som ikke får refusjon, det er tannlegen som vurderer det etter konsultasjon og spesialistuttalelser.

Skrevet

Å ha diagnosen bulimi er ikke synonymt med at man får dekket deler av tannlegeutgiftene sine fra HELFO(det er de som refunderer, ikke NAV), bare sånn får å ha det sagt. Det finnes mange der ute som ikke får refusjon, det er tannlegen som vurderer det etter konsultasjon og spesialistuttalelser.

Tannlegen min spurte om jeg hadde hatt spiseforstyrrelser pga skaden på emaljen, og at hvis det var det som var tilfellet ville det vært en enkel sak.

(Det var ikke derfor jeg fikk dekket)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...