Linnea Adriana Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hei for 4 dager så ble jeg plutselig svimmel. Etter det så har jeg ikke vært helt i form (det var jeg ikke før det heller har problemer med hjerterytmen, blodtrykket, at jeg ser sorte prikker når jeg reiser meg opp, øresus ol) skal til legen om to uker. Men over igjen til svimmelheten den kommer og går plutselig og det føles ut som om jeg detter fort frem og tilbake, nærmest en berg og dalbane eller fritt fall, det har kommet og gått siden jeg fikk det for 4 dager siden.. Jeg lurer litt på hva det kan være. Det kommer plutselig gjerne når jeg sitter stille (har vært veldig stillesittende et par uker) jeg blir kvalm av det innimellom føler meg mer eller mindre båt, fly og bilsyk. Lurer på om det kan være jernmangel? Eller at jeg er stiv i nakken? Blir glad for forslag fra dere for da kan jeg jo ta opp det med legen og. Men var ikke svimmel før dette det var plutselig for 4 dager siden. Jeg er heller ikke stressa eller noe og hjertet oppfører seg og bedre enn det pleier, så tror ikke det er det. Jeg føler meg ellers bedre enn jeg pleier da hjertet er ganske ok i forhold til ellers Føler meg veldig svirrete som i går snakket i telefonen så ble jeg plutselig velig svimmel og da var det vanskelig og huske det jeg skulle si.. Holdt på å forklare noe og så begynte jeg plutselig og blande litt begreper. Det ble plutselig slik "Ehe, jeg tror heller jeg forklarer det en annen gang så jeg ikke sier noe feil." Ja takk for at du leste dette. Setter pris på alle tips, råd og kommentarer. Også kjerringråd.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Jepp. Jernmangel og/eller B12 mangel. Du kan kjøpe Floradix på butikken og jerntabletter på Apotek. Brokkoli og Paprika inneholder mye jern.
Gjest Marenn Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Svimmelhet kan skyldes så mangt, men det kan godt være jernmangel ja Jeg er sånn hele tiden, holder på å svime av når jeg reiser meg og ser helt svart, men det er ikke noe galt med meg. Tror legen klarer å svare på hvorfor du blir svimmel, fordi det er nesten umulig å vite for oss som ikke er leger, fordi det kan være så mange årsaker til dette!
Linnea Adriana Skrevet 28. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2011 Vet ikke helt hvor godt frem det kom men når jeg reiser meg for eksempel si at jeg våkner av vekkerklokka og spretter opp for og hente et glass med vann. Da ser jeg masse slike svarte prikker og så blir det øresus og helt svart. Men den svimmelheten er litt annerledes den kommer mere plutselig når jeg sitter stille. Så forstsetter den gjerne en stund... Denne svimmelheten fikk jeg første gang når jeg satt stille for 4 dager siden. Føler egentlig at jeg har litt mer energi enn ellers, føler en seg ikke sliten når en har jernmangel? Har egentlig jerntabbeletter, men hadde bestemt meg for at jeg skulle la være å ta de til jeg har vært hos legen og fått tatt blodprøve greit og se hvordan det ligger an, er redd for og rote det til slik at legen tar blodprøver men ikke egentlig vet hvor mye/lite jernmangel jeg har??? (beklager rotete skrevet:))
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 (endret) Du kan ha fått en virusinfeksjon på balansenerven i ørene eller krystallsyke, for eksempel. Jeg fikk diagnosen Ménières syndrom for flere år siden, fikk plutselige svimmelhetsanfall, alt snurret rundt. Men jeg hadde som oftest også voldsomme oppkastanfall samtidig. Du skriver ikke noe om at du kaster opp, men at du ofte blir kvalm. Mitt råd er at du oppsøker lege og blir undersøkt ordentlig og får behandling snarest. Edit: tilføyelse Endret 28. april 2011 av Belladonna
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 (endret) Jeg var hos audiopedagog idag, i forbindelse med tinnitusen min. Jeg blir også svimmel med jevne mellomrom, men absolutt ikke så ille som deg da. Det han sa til meg var at det kan være veldig vanskelig å finne årsaken, så siden jeg ikke opplever det som et problem på nåværende tidspunkt, så ville han ikke bruke tid på å henvise meg videre. Hvilket som er helt ok for meg. I og med at du har en slik sykehistorikk som du beskriver her, så vil ikke jeg uttale meg noe om hvorfor du plutselig har begynt å svimle. Ville bare fortelle at siden jeg faktisk snakket med legen om akkurat dette idag, så kunne jeg fortelle videre hva han sa: at problemet med å være svimmel kan være veldig vanskelig å finne ut av. Trist, men sant. Endret 28. april 2011 av ~Fantabulous_kitten~
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Svimmelhet kan komme av så veldig mye og er vanskelig å finne ut av. Det kan være jernmangel, lavt blodtrykk, krystallsyken, virus på balansenerven, synsfeil, cerebralt, stress, væske i mellomøret + masse til. Jeg var i en periode veldig svimmel, var sykemeldt pga det. Men de fant aldri ut av hva det var og jeg var hos flere spesialister. Det gikk bort etterhvert, men det kommer innimellom som små anfall uten grunn. Forklar det godt for legen din, håper dere finner ut av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå